Thursday, October 16, 2014

KL DRIFT DI TBS BANDAR TASIK SELATAN!!!

Assalamualaikum wbt,
 
Allahuakhbar!!...alhamdulillah syukur...ini cerita pagi tadi. Tetiba teringat sebelum nak beradu ni.

Biasalah lately pagi-pagi di KL ni hujan renyai-renyai. Jadi jalan agak licin. Saya kebiasaannya drive tak de la laju sangat.

Tapi tah macam mana sampai satu selekoh di Jalan Terminal Bersepadu Selatan (TBS) Bandar Tasik Selatan, tetiba saya tak dapat kawal stering saya dan kereta saya berpusing ke arah yang bertentangan. Macam aksi adegan-adegan CAR DRIFT tu.



 

lebih kurang macam ni lah keadaan kereta saya semasa membelok di selekoh tajam tadi


Sapa pernah tengok ‪#‎FAST‬ & FURIOUS atau ‪#‎KL‬ DRIFT tu...haaa macam tu lah aksi saya pagi tadi....

Ya, Allah hanya tuhan saja yang tahu saat cemas ketika itu. Alhamdulillah tak ada kereta atau bas yang lalu di lorong tersebut.

Masa tu saya dah tak terkata apa dah....hanya satu yang saya ucapkan...
Ya, Allah!!!
Allahuakhbar!!
Astaghfirullahalazim!!!

Ya, Allah! syukur kepadaMu kerana aku masih berada di sini. Masih mampu melihat anak-anakku. Masih mampu mencium tangan suamiku...Ya allah!!!.

3 perkara yang saya kongsikan ini untuk memberi iktibar kepada rakan-rakan saya rentetan dari peristiwa ngeri pagi tadi

1. Berhati-hati semasa memandu di kawasan jalan licin semasa hujan.
2. Ajal maut kuasa Allah.... Saya sangat bersyukur kerana Allah masih beri peluang untuk saya bertaubat dan menjadi khalifah di muka bumi ini.
3. Basahkan bibirmu dengan zikir sepanjang perjalanan kerana ia menjadi pendinding kecelakaan....insya allah.
4. Sekiranya terjadi perkara yang mencemaskan seperti saya pagi tadi, sila jangan panik. Ingatkan Allah....insya allah kita akan membuat keputusan dengan waras ( selepas accidently DRIFT tadi, saya beristighfar...cool kan diri.....selepas memastikan jalan clear. saya pun bergerak patah balik hingga ke destinasi...alhamdulillah)

Note: 1st time drift secara tak sengaja. baru ku tahu ....hebat jugak KL DRIFT!!!!


#Ingat mati
Hafizah Mahfoz with love

0 comments:

Post a Comment