Friday, September 12, 2014

PRODUK SHAKLEE MEMUDARATKAN??

Assalamualaikum wbt.

Salam ukhwah sahabat-sahabatku yang dikasihi sekalian. Apa khabar hari ini? Saya doakan hanya yang baik-baik saja untuk anda.

Entri kali ini saya ingin mengimbau kembali saat-saat suppliment terhebat di Malaysia ini dikecam oleh individu yang sangat tidak bertanggungjawab.

Kisahnya bermula dari Status FB salah seorang 'keyboard worrior'. Untuk kisah lebih lanjut sila ke link ini


Saya bersyukur rentetan dari kecaman hebat itu, kami agen Shaklee tidak mudah melatah. Ada dikalangan kami diajukan soalan sama ada kes yang dibangkitkan benar atau fitnah.

Saya juga menerima sedikit tempias dari kisah tersebut. Allahuakhbar, kami para agen perlu memberikan sebaik-baik panduan dan konsultansi kepada pelanggan kami supaya ada yang tidak terguris dan terkecil hati.

Alhamdulillah, saya dikelilingi orang-orang yang positif dan sentiasa membantu antara satu sama lain. Dalam keluarga bisnes kami yang besar ini, walaupun kami mengedar produk yang sama tetapi tiada hasad atau dengki antara kami.

Bisnes akan menjadi sangat MUDAH sekiranya buat secara berjemaah. Contohnya dalam kes "keyboard worrior" tadi. Saya diajukan soalan seperti di bawah.

Pelanggan setia saya meminta diberikan penjelasan dengan status yang tidak bertanggungjawab ini

status FB Cikgu Mary
Saya yang telah menjangkakan soalan sebegini akan ditanya oleh pelanggan-pelanggan saya terutamanya yang menggunakan GLA Complex. Siapa tak cuak kan, kalau status sebegini kita terbaca. Tak nak lah nanti diri sendiri mengalami nasib yang serupa.

Status tersebut telah diviralkan akibat daripada kurangnya ilmu oleh sesetengah agen. Mereka mungkin tidak memberi konsultansi secukupnya kepada pengguna.

Kesian saya perhatikan ada sesetengah agen yang tiada kumpulan sokongan Mentor Mentee seperti dalam Group kami. Bisnes sorang-sorang, pandai sorang-sorang, kalau pandai.
Kan saya dah kata, Bisnes ini mudah kalau dibuat secara berjemaah. Maaf, kalau saya berterus terang di sini, sejujurnya kalau saya tak ada Group Superstar dan MFMS ini serius saya pun terketar lutut lah nak menjawabnya.

Dr. Azizan juga berpesan. Nak berjaya dalam bisnes kena ada 'ELMU' . Apa itu ELMU? iaitu Emosi dan Ilmu.

Emosinya, bila ada isu besar sebegini kita perlu peka dan sentiasa bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan dengan mencari kebenaran. Jangan Opocot! melatah pulak.

Di samping itu ilmu tentang penyakit dan dikaitkan dengan produk tersebut juga perlu mantap. Seolah-olah kita transform diri kita menjadi Doktor.

Makanya, tercetuslah jawapan bernas sebegini.
Jawapan 1 : Link pencerahan
Reply 2 : Perbandingan
Jawapan 2 : Perbandingan

"1st skali kena faham. Shaklee ni mknn tambahan. Sama mcm mknn kita seharian cth Nasi, ayam, udang, daging. 

Setiap badan org x sama. Cth udang. Ada org makan ok je. Ada org mkn jd bengkak2 badan, allergy

So adakah kita nak summarize kan udang tu membahayakan kesihatan?

Cth Nasi pun sama. kalau mkn berpatutan mmg baik utk kesihatan. Tp kalau berlebihan mkn nasi, badan boleh gemuk. Org biasa boleh mkn nasi byk. Kalau org yg dah ada diabetes mkn nasi byk boleh bahayakan kesihatan. So adakah kesimpulannya nasi tu bahaya di makan?

Mcm tula jugak vit shaklee. Sbb tu kita kena mkn ikut sukatan yg seusai dgn badan kita. 

Dan mmg x semua vit sesuai utk semua org
So kena try dulu baru tahu. Org lain dah bertahun2 mkn gla ok je. Ada yg cyst, fibroid hilang. Mungkin badan dia yg x sesuai dgn gla tu. 
Atau mayb penyakit tu mmg dah ada sblm ni. Tp bila healing crisis baru jumpa penyakit tu
So x boleh lah nak salahkan produk tu semata2. Kalau produk tu sendiri bahaya, semua org yg makan dah jd mcm tu
Kita Kena yakin semua produk shaklee dihasilkan dgn beribu2 kajian klinikal. Shaklee ada grp of saintis. Kami yg pergi US dpt jumpa saintis2 ni. Bukannya shaklee main buat je produk"


Reply 3 : Submit kepada Allah


Jawapan 3 : Submit kepada Allah. Beri keyakinan.

Tak sangka pula pelanggan saya sangat berpuas hati dengan jawapan saya dan 'service' saya kepadanya. Ini jawapannya dan promote kepada rakannya pula.


Pelanggan saya sangat berpuas hati

"Bila pelanggan saya suka, saya sangat bersyukur dan senggeh sampai ke telinga"

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang memberi manfaat kepada orang lain"

Beri Yang Terbaik

Alhamdulillah, saya hanya berikan yang terbaik untuk pelanggan-pelanggan saya.

Saya berpegang kepada Niat saya berbisnes. Kalau anda fikir, kita buat bisnes untuk jual produk supaya kita dapat untung BESARRRRR PUNYAAA!!!

Saya katakan, ANDA SILAP BESAR!. Kita bisnes bukan jual produk tetapi kita buat bisnes untuk menambah nilai hidup orang lain. Nak bantu orang lain. Kita menjual 'VALUE' bukan jual produk. 

"Bisnes Is About Solving Others People Problem"

"Help Others To Help Others To Help Others"

Saya hanya beri yang terbaik untuk pelanggan-pelanggan saya. Sekiranya anda perasan wahai pelanggan-pelanggan saya, jarang sekali saya menawarkan hanya satu-satu produk kepada pelanggan.

Saya suka beri yang terbaik kepada mereka sebab itu saya tawarkan produk dalam bentuk SET sebagai contoh 
  • SET SAKIT LUTUT DAN SENDI
  • SET MENGANDUNG,BERSALIN DAN MENYUSU LENGKAP
  • SET KANAK-KANAK GENIUS DAN SIHAT
  • SET SLIMMING
  • SET WEIGHT GAIN
  • SET RESDUNG
Setiap fungsi produk berbeza mengikut kesesuaian masalah pelanggan. Pesanan Dr Azizan Osman "Bisnes adalah untuk menyelesaikan masalah orang lain" . Bukan hanya nak jual! jual! jual! saja.

Jadual Makan

"Fizah, hari itu saya ada ambil satu produk tu, tak tertelan rasanya makan sekali 10 biji"

Pernah kawan sepejabat saya mengadu. Kawan saya ambil dari agen lain.

Allahuakhbar! sapa suruh makan sekaligus 10 biji dek noonnn...

Ada sesetengah agen tidak memberi jadual makan yang seharusnya diambil oleh pelanggan mereka.

Bagi saya jadual makan sangat penting. Untuk pelanggan-pelanggan, saya pastikan mereka ada jadual makan untuk setiap produk yang mereka ambil. Tak adalah kes macam di atas telan 10 biji sekaligus, mahu terbeliak terkulat-kulat nak menelan sebiji-biji tablet itu.

Contoh jadual makan untuk pelanggan yang mengambil SET SLIMMING

Konsultansi PERCUMA

Saya juga bersedia untuk memberi konsultansi percuma kepada pelanggan saya terutamanya yang melibatkan kesihatan. Bukan saja tertumpu kepada makanan suppliment ini saja tetapi saya juga suka memberikan petua-petua yang boleh digunapakai sehingga sekarang.

Contoh: Berapa ramai yang tahu Air Liur adalah penawar luka yang amat mujarab? Sila angkat tangan!

Heh! ada yang angkat tu.

Saya harap kepada semua pelanggan saya yang dihormati khasnya dan kepada pembaca blog saya amnya dapat sedikit pencerahan kenapa saya suka bisnes ini.

Sekarang jiwa saya hanya dengan bisnes. Macam orang jatuh cinta pulak. Sebab saya dah tahu BISNES INI MUDAH RUPANYA KALAU KITA TAHU TEKNIKNYA.



 


Prinsip saya, beri yang terbaik kepada yang terbaik.

Sekian terima kasih.

Sekiranya anda rasa anda suka entri saya kali ini sila LIKE dan SHARE. Semoga ramai orang di luar sana dapat manfaatnya.



---------------------------------------------------------------------


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!



Hafizah Mahfoz
Call/Whatsapp/Telegram/sms:
019-211 8757

email:
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:
hafizahmahfoz





EBOOK MOTIVASI USAHAWAN PERCUMA!!


www.ebookniaga.com/sorryboss/hafizah

DOWNLOAD EBOOK INI SEMENTARA IA MASIH PERCUMA !!! 
Hayati KISAH BENAR pengalaman Maria yang merupakan seorang bekas Engineer.  Dari seorang yang TIDAK MAHU dan TIDAK TAHU BERNIAGA, kemudiannya mula berniaga dari rumah hanya melalui ONLINE.  
Kini Maria Menjadi WORKING-AT-HOME-MOM (WAHM) Dan Menjana Pendapatan 5 Angka Sebulan. FROM ZERO to HEROin.. Semoga bermanfaat..

2 comments: