Friday, September 26, 2014

RAHSIA MENGURANGKAN GEJALA DEMAM DAN SELSEMA ANAK-ANAK TANPA UBAT

Assalamualaikum wbt.

Apa khabar sahabat-sahabat saya sekalian? Saya doakan anda sihat disamping keluarga tercinta. Kepada warga kerja yang berkerja di opis tu jangan lupa makan yer. Jangan asyik dengan kerja anda lupa pula makan.

Entri kali ini saya nak bercerita tentang anak sahabat saya yang sering demam dan selsema.

Baru-baru ini sahabat saya ini ada mengadu kepada saya yang anaknya sering demam dan selsema. Hinggakan dia selalu kena ambik cuti kecemasan kerana nak menjaga anaknya yang sering sakit. Cuti dia pun dah tinggal beberapa hari saja lagi untuk sampai ke hujung tahun. 

Dilema seorang ibu

Perkara sebeginilah yang selalu menjadi dilema seorang ibu. Nak ditinggal anak itu di tempat Asuhan Kanak-kanak, kasihan. Nak cuti, kerja menimbun di pejabat. Allahuakhbar. Nak berhenti kerja, banyak lagi tanggungan dan komitmen.


baby yang demam perlu di'monitor' sentiasa. Tak sampai hati hantar ke TASKA. Ginilah rupanya Awina demam.

Cuti habis

Masalah sahabat saya ini saya telah alami dulu. Sama saja. Anak sakit kena cuti. Anak demam kena ambil cuti kecemasan. Ada satu ketika, saya terpaksa ambil seminggu direct kerana menjaga anak saya yang ditahan di wad kerana jangkitan pneumonia.

Pengalaman saya menjaga anak-anak harap menjadi ikhtibar kepada rakan-rakan yang lain. Dulu saya belum kenal lagi dengan suppliment-suppliment untuk kanak-kanak.

Susahnya cari vitamin yang sesuai untuk kanak-kanak

Saya antara ibu yang perihatin dengan kesihatan anak-anak saya. Saya tahu ubat-ubatan yang dibekalkan untuk mengubati demam dan selsema anak-anak akan memberikan kesan yang tidak baik kepada mereka dewasa kelak.

Awina jadi Pocahontas (Puteri Daun) bila demam. Daun bunga raya dipercayai boleh menurunkan suhu badan akibat demam panas. "Comel tak saya" Awina kata.
Saya lebih rela mencari perubatan alternatif lain seperti melumurkan anak saya dengan ramasan daun bunga raya untuk meredakan suhu panasnya. Ada petua orang tua pula katanya dengan menyapukan kunyit hidup di atas hidung boleh meredakan selsema anak. Yang ini saya tak buat sebab saya tak suka muka anak jadi comot kekuningan nanti.

Jadi saya acuh tak acuh saja beri ubat kepada mereka. Antibiotik yang sepatutnya doktor nasihatkan perlu dihabiskan, saya tak habiskan. Saya antara ibu yang degil dan tidak ikut peraturan memberi ubat kepada anak-anak. Minta maaf doktor kerana engkar nasihat doktor.

Pernah doktor marahkan saya kerana tak beri anak saya antibiotik

"kenapa you tak habiskan antibiotik tu, patutlah anak you tak sembuh-sembuh"

Masa tu terkebil-kebil mata saya dengan doktor ni. 

Merata-rata farmasi saya singgah mencari vitamin yang sesuai untuk boost antibodi anak-anak saya.

Orang kata vitamin 'Champs' bagus, saya beli. Kakak sebelah kata makan 'scoth emulsion' pun saya beli. Tapi kesemua vitamin ini tak beri kesan yang memberangsangkan kepada tahap imunasi anak saya. Anak saya masih dengan lelehan hingus lagi.

Yes! jumpa dah!

Akhirnya, sejak beberapa bulan lalu saya beri anak saya MEALSHAKE dan VIT C CHEWABLE. Alhamdulillah, syukur sangat. Saya rasa anak saya dah lama tak ke klinik.

Setakat demam manja-manja tu biasalah kan. Dan anak saya semakin cergas. Sehingga saya pun tak larat nak layan.

Mereka boleh bertahan dari pagi hingga ke tengah malam. Kalau saya tak paksa mereka masuk tidur alamatnya sampai ke pagi dok buntang mata.

Sharing is caring

Oleh itu, saya rasa sangat berdosa sekiranya saya tak share dengan rakan-rakan saya apa yang saya jumpa untuk menyelesaikan masalah anak demam dan selsema tanpa ubat. Dah tak jadi rahsia lagi.

Saya syorkan sahabat saya juga ambil MEALSHAKE dan VIT C CHEWABLE. 

Kenapa pilih Mealshake dan Vit C?

Mealshake ini bukan ubat. MEALSHAKE adalah makanan tambahan supaya dapat memastikan anak-anak kita mendapat nutrisi lengkap. Pengambilannya sama seperti kita mengambil makanan seperti nasi, sayur dan buah-buahan.


Tambahan lagi Mealshake mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral yang sangat penting disamping 9 jenis asid amino.


Sejauh mana kita tahu anak kita dapat khasiat secukupnya mengikut gizi seimbang yang sepatutnya. Tak tahu bukan?



Anak saya suka makan nasi lemak. Cukupkah gizi yang diperlukan untuk anak dalam sehidang nasi lemak?

Oleh itu, pemakanan tambahan adalah pelengkap kepada nutrisi anak-anak kita supaya anak-anak kita sihat dan cergas.


10 sebab Mealshake menjadi pelengkap gizi anak-anak anda

Manakala VIT C CHEWABLE sebagai Booster Imunasi anak-anak. Saya perasan, sebelum anak saya mengambil VIT C ini mereka sering selsema dan paling teruk batuk tidak berhenti. Tetapi sejak pengambilan VIT C secara konsisten anak saya jarang dijangkiti selsema dan hanya sekali sekala saja batuk-batuk manja.


kunyahan VIT C meningkatkan daya serapan vitamin.
Testimoni

1. Testimoni rakan saya setelah mengambil Mealshake baru 2 minggu.


2. Ekzema dan Mealshake


3. Asthma dan Mealshake
 

4. Demam dan Mealshake
 

5. Picky Eatery dan Mealshake
 

6. Demam selsema dan Mealshake
 

7. Selera makan dengan Mealshake

8. Selsema dan Mealshake
 


Amacam! banyakkan testimoni. Banyak lagi testimoni yang tak dikongsikan di sini. Anda masih ragu-ragu dengan Vitamin terhebat untuk kanak-kanak ini?

Sebab saya percaya ia hebatlah saya syorkan kepada sahabat saya. Kenapa kita sorok-sorokkan kalau ianya boleh dimanfaatkan oleh semua orang.

Saya doakan anak sahabat saya bertambah sihat dan cergas hendaknya.

Bagaimana dengan anak anda?

Sekiranya anda mengalami masalah yang sama dengan sahabat saya ni jangan segan silu PM saya 019-211 8757 (whatsapp/telegram/sms/call). Insya allah saya akan berikan hanya yang terbaik untuk anak anda.

Sekiranya entri ini boleh memberi manfaat kepada anda dan rakan-rakan anda sila LIKE dan SHARE

Salam sayang,
Hafizah Mahfoz

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!

No comments:

Post a Comment