Friday, February 10, 2017

DISERANG BATU KARANG GARA-GARA MAKAN KALSIUM? BETUL KE?

Assalamualaikum wbt.

Hai, apa khabar sahabat fiezabard. Saya doakan anda sihat walafiat di samping keluarga tercinta.

Pernah anda alami sakit Batu Karang?

Sapa pernah confirm terasa bagaimana seksanya penderitaan sakit Batu Karang ni kan?

Saya pernah dengar rakan-rakan yang mengadu sakit Batu Karang ni umpama sakitnya lebih hebat dari sakit nak bersalin. Betul ke?



Ok, saya pernah rasa sakit bersalin dan dapat merasai bagaimana anda yang mengalami sakit Batu Karang ni terseksa.

Kalsium punca Batu Karang? Betul ke?

Eh, apsal pulak. Bukan ke Kalsium antara vitamin yang sangat bagus untuk tubuh badan kita?

Ye, betul Kalsium sangat diperlukan oleh badan kita. Setiap individu ada range keperluan Kalsium yang mereka perlu ambil.

Cadangan keperluan Kalsium bagi setiap individu mengikut peringkat umur.


Persoalannya, sejauh mana keperluan Kalsium yang kita ambil betul-betul menjadi kebaikan kepada tubuh badan kita.

Kalsium yang anda ambil akan menjadi mudarat kepada tubuh badan anda sekiranya anda:

1. Ambil Kalsium yang mengandungi kandungan Kalsium semata-mata. Sedangkan Kalsium memerlukan sumber vitamin dan mineral yang lain untuk membantu serapan kalsium ke dalam sel tubuh.

2.  Tidak minum air yang cukup mengikut keperluan badan anda.

Batu ginjal inilah yang menyebabkan pengidapnya terseksa jiwa raga


OSTEMATRIX - LEBIH DARI SEKADAR KALSIUM!  ๐Ÿ‘

KALSIUM penting untuk kesihatan tulang, otot, ligamen, sementara MAGNESIUM perlu untuk PENYERAPAN KALSIUM ke dalam tulang, dengan MENCEGAH pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Kebanyakan orang, mengambil terlalu BANYAK KALSIUM tapi TIDAK CUKUP MAGNESIUM!! ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ

Magnesium juga membantu menggabungkan kalsium di dalam tulang. 

Bila kalsium dah diserap dalam tulang, magnesium pula tolong untuk gabungkan dalam tulang. Satu bentuk bekerjasama antara Magnesium dan Kalsium yang tidak boleh dipisahkan untuk dapatkan kesan dan penyerapan yang terbaik.

Tiada Magnesium, Kalsium tidak bermakna. Dan tanpa Kalsium, Magnesium juga tiada ertinya untuk tubuh...chewahhh. dah macam lagu.

So, jangan ingat anda dah ambil cukup kalsium dah cukup bagus yer. 

Tak guna ambil kalsium tapi ianya TAK DISERAP masuk ke dalam tulang. 

Kalsium yang tak diserap boleh membahayakan kesihatan antara contohnya mudah mendapat serangan Batu Karang.

Sebab tulah OSTEMATRIX menggabungkan KALSIUM + MAGNESIUM untuk PENYERAPAN TERBAIK! 


Disamping itu Vitamin D berfungsi meningkatkan penyerapan kalsium dan membantu mengawal atur penyimpanan kalsium dalam tulang. Ia juga mengekalkan penyimpanan mineral di dalam tulang.

Jika kalsium yang kita ambil (makan) tidak mempunyai vitamin D, itulah sebabnya kalsium yang kita makan tu tak dapat diserap dengan optimum. Jadi, tulang pun tak kuat. Lebih buruk lagi bila kalsium yang tak diserap ni la akan menjadi salah satu punca batu karang juga.



Manganese, Copper, Zinc berfungsi mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

Selepas kalsium diserap dalam tulang, enzim akan diaktifkan untuk pastikan pula tulang kita ni padat. Bila padat barulah tulang jadi kuat dan sihat. Tiadalah mengadu sakit-sakit sendi. Sakit belakang yang pernah saya alami dulu. Sila Klik kisah Penderitaan Sakit Belakang saya (KLIK SINI).

Boron - membantu dalam metabolisma tulang.

Saranan saya, jika anda nak makan kalsium, pastikan ianya mempunyai Magnesium, Vitamin D, serta vitamin dan minerals seperti yang saya kongsikan tadi bagi membantu penyerapan secara optimum.  kuranglah risiko untuk mendapat batu karang disebabkan kalsium. In shaa Allah...

Kenapa tak ambik Susu je? Kan Kalsium jugakkan?

Ada orang kata, saya dah minum susu setiap hari, cukuplah saya dah dapat sumber Kalsium setiap hari.

Persoalannya, betul ke cukup sumber Kalsium yang diambil untuk memenuhi keperluan Kalsium setiap individu. Sila rujuk carta di atas.

4 biji ostematrix per serving mengandungi 1000mg

Untuk ibu mengandung / ibu menyusu, dan juga wanita 51 tahun ke atas, WAJIB ambil 4 biji ostematrix regardless minum susu atau tak. Sebab cuba tanya diri sendiri:

1. Konsisten ke kita minum susu setiap hari? 
2. Yakin ke kita kuantiti susu tu cukup tampung kalsium kita setiap hari? 
3. Penyerapan kalsium sepenuhnya ke daripada susu tu?

Tahukah anda, segelas susu mengandungi 250mg-300mg kalsium. Means kalau sehari perlu 4 gelas susu bersamaan 1 litre - 1.2 litre susu. Kalau kata minum susu dutchlady kotak yang besar tu, paling kurang sehari sekotak besar tu. 

Sekotak harga dia dalam RM 6. Sebulan 30 kotak RM 180.

Susu murah ke Ostematrix murah? ๐Ÿ˜ƒ

Nak tahu mana yang murah, Sila PM saya untuk dapatkan harga paling ISTIMEWA dan pasti jauh lebih murah dari susu.

Jom jaga kesihatan tulang kita dari sekarang! ๐Ÿ’ช

Meh saya kongsikan beberapa testimoni yang pernah amalkan OSTEMATRIX.









































Amacam?

Banyakkan TESTIMONI OSTEMATRIX. Bermakna keberkesanan OSTEMATRIX tak dapat disangkal lagi. Ramai yang merasai kelebihannya. Saya sendiri pengguna tegar Ostematrix dan sangat berpuas hati dengan keberkesanannya.

Jangan biarkan anda TUA SEBELUM WAKTU nya. Jom BEROSTE!

Rebut peluang Bulan Februari ini dengan Tawaran Istimewa khas untuk anda yang hubungi saya segera.

#BUY6FREE1
#BUY2DISKAUN5%

Sekiranya anda suka dengan entri saya sila tekan button SHARE dan LIKE di bawah. Semoga dengan sekali tekan anda ramai yang akan dapat manfaat. Anda akan dapat pahala FREE je.

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION

BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!


Hafizah Mahfoz
[SID : 961265] 
Call/Whatsapp/Telegram/sms:
019-211 8757

email:
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:

hafizahmahfoz

pages:

Purplehomeshoppe



0 comments:

Post a Comment