Tuesday, September 17, 2019

Kisah Kejayaan Saya Dalam Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Hai Apa khabar sahabat fiezabard yang dikasihi?

Kak Fieza doakan anda dikurniakan rezeki kesihatan dan kebahagian dunia akhirat.

Kata orang, tak kenal maka tak cinta.

Ye, dulu Kak Fieza sangat skeptikal dengan suppliment. Nampak orang tayang botol suppliment kat meja opis diorang, Kak Fieza pandang sebelah mata je tau.

Sombongkan? 😅😅

Ada orang offer ambil suppliment pun Kak Fieza acuh tak acuh je.

At last, kesombongan Kak Fieza memakan diri sendiri.


APA YANG SAYA DAH TERHUTANG BUDI DENGAN SHAKLEE? 


Actually banyak sangat Kak Fieza terhutang budi dengan Shaklee sejak join Shaklee 2013.

Saya cerita satu-satu ye.

Kejayaan Shaklee Effect

Yang ni memang banyak. Bukan Kak Fieza je yg dapat Shaklee Effect ni tau, tapi berjangkit kat whole family, suami dan anak-anak juga. mak kat kampung dan kakak yang pernah consume Shaklee.

Customer Kak Fieza sudah tentulah banyak yang dapat effect positif.

Oklah, Kak Fieza story kisah Kak Fieza dulu ye.

Kak Fieza kenal Shaklee ni asalnya sebab Sakit Belakang yang ditanggung sejak pregnant anak pertama lagi.

Tapi anda tahu tak, Allah bagi jawapan solusinya hanya selepas kelahiran anak Kak Fieza yang ke-5. Lamakan Kak Fieza tanggung sakit belakang Kak Fieza tu. Allah saja yang tahu macam mana menanggung sakit belakang macam kena siat-siat dan ditarik-tarik otot Kak Fieza terutamanya bila hamil.

Bila tanya orang tua, mereka kata biasalah tu pregnant memang macam tu. Aduhai..macam tak ada solusi dah. Mereka sarankan pergi berurut. Ye, memang tiap kali pregnant Kak Fieza pergi berurut tapi ini tidak melegakan kesakitan belakang Kak Fieza. Masih lagi sakit bagai ditarik-tarik dan disiat-siat. Rasa sangat tidak selesa.

Masa dalam pantang anak ke-5 Kak Fieza bagai digerakkan Allah untuk contact kawan opis Kak Fieza yang buat bisnes Shaklee. Masa tu actually nak tanya macam mana nak join bisnes macam dia. Tapi tah macam mana terceritalah kisah syadis sakit belakang Kak Fieza ni. Kawan Kak Fieza sarankan ambil Set Bersalin Shaklee. Dalam set tu ada Ostematrix.

Anda nak tahu lepas Kak Fieza makan 4 biji pada malamnya, esoknya sakit-sakit belakang Kak Fieza hilang terus 100%. Sikit pun tak rasa sakit lagi.

Ya Allah, masa tu kan...rasa macam nak lompat bintang je. Syukur sangat sangat. Sakit yang Kak Fieza tanggung selama ni dah hilang.💃💃💃💃 Bestnyaaaa... Syukur Ya Allah.

Macam tak percaya je tau. Selama ni Kak Fieza tercari-cari macam mana hilangkan kesakitan Kak Fieza ni akhirnya Allah dah selesaikan atas asbab produk Shaklee.

Ya Allah, terima kasih Allah.
Terima kasih Shaklee.

Kat sini bila anda dah rasa effect positifnya, akan timbul rasa love, rasa sangat best, rasa percaya.

Tu yang sayang sangat dengan Shaklee tu. Syukur Alhamdulillah 😁😁

Jemput baca kisah kejayaan Shaklee Effect keluarga Kak Fieza (SILA KLIK)



3. Saat Digeruni Dan Ditakuti Oleh Wanita Berpantang 

Rentetan dari kejayaan Kak Fieza dapat solusi sakit belakang Kak Fieza atas izin Allah itulah, makanya dengan izin Allah juga Kak Fieza terjebak dengan dunia bisnes Shaklee yang awesome ni.


Dulu Kak Fieza pernah juga join bisnes lain. Tanpa guidance alamatnya terkubur bisnes Kak Fieza begitu saja. Sebab Kak Fieza tak tahu cara bagaimana nak jalankan bisnes tersebut.


Beza dalam Shaklee, Kak Fieza diberi tunjuk ajar hingga anda mencapai kejayaan.

Berjaya Naik Stage Buat Kali Pertama Dalam Shaklee

Kejayaan yang paling best yang Kak Fieza pernah kecapi dalam bisnes Shaklee ini apabila Kak Fieza berjaya melayakkan diri naik stage buat kali pertama.

Hari Ini Dalam Sejarah saya pada tanggal 1 MAC 2015.

Hari yang sangat bahagia saat itu.



Jakun Naik Stage

Dah lama Kak Fieza tak naik stage menerima sebarang anugerah. Seingat Kak Fieza, kali terakhir naik stage ialah semasa menerima ijazah di USM tahun 1999, lama kan?

Bila tiba giliran Kak Fieza untuk naik ke pentas terasa menggigil dan dup dap dup dap pula dibuatnya.

Yang paling excited anak-anak Kak Fieza. Mereka lah sumber inspirasi Kak Fieza.

Sebelum ni, Kak Fieza pernah pergi ke Majlis seperti ini tahun sebelumnya. Tapi waktu itu Kak Fieza belum terima apa-apa anugerah lagi.

Anak Kak Fieza tanya " Bila ibu nak naik pentas?"

Nahhh!!! hari ini...semua sekaliku angkut naik pentas. Macam jakun je kan? Cik Abang Kak Fieza dah ajak naik pentas tapi ia menolak. Tu yang jadi kameraman tu.

Majlis yang Gemilang

Kak Fieza telah dijemput oleh pihak penganjur untuk menghadirkan diri ke Majlis yang dipercayai menelan puluhan ribu ini sejak 16 FEB 2015 lagi iaitu 2 minggu sebelum Majlis. Email dan sms sering diberikan. Tak cukup dengan itu, mereka telefon untuk pastikan Kak Fieza benar-benar boleh hadir ke Majlis tersebut.


Invitation letter dari pihak penganjur


Offcourselah nak join kan. Majlis yang meraikan kejayaan kita. Rugi lah tak datang. 

Setengah individu menganggap jemputan ini biasa-biasa saja. Tapi pada Kak Fieza, jemputan ini adalah jemputan yang sangat istimewa sepanjang Kak Fieza join bisnes Shaklee. Bukan semua orang dapat naik stage ni ye. Hanya mereka yang layak saja yang dapat naik stage. Alhamdulillah, syukur.

Saya sampai di Hotel Sunway Resort and SPA lebih kurang pukul 2 petang. Hotel 5 STARS tu. Majlis dijangkakan bermula pada 2.30 petang.


Anak-anak dah geram tengok Water Park


pendaftaran. Ada cabutan bertuah. Ada ke nama kita?

Dewan Yang Gah


 berjimba-jimba dalam dewan hotel 5 stars


ada gaya Yang Berhormat tak?

Bisnes Famili

kenapa saya suka bisnes yang saya buat ni?

Saya sangat-sangat suka sebab saya boleh bawak famili saya turut serta dalam bisnes.

Dulu saya tak suka bisnes sebab saya nampak kalau orang sibuk dengan bisnes, mereka terpaksa tinggalkan famili mereka. Banyak masa mereka di luar untuk memenuhi tuntutan bisnes mereka. Sedangkan anak, isteri/suami mereka terbiar. 

Tapi saya nampak dalam bisnes ini, saya makin dekat dengan famili saya. Any event bisnes yang saya join make  sure saya bawa famili saya seramai 8 orang ni.

Sebab itu saya kata bisnes ini adalah bisnes famili oriented. Bisnes macam ni lah yang saya cari.


Post dalam Dewan yang gah bersama askar-askarku

President of Shaklee Malaysia ketika itu mencanangkan kepada sesiapa yang inginkan gaji sebulan mereka seperti gaji setahun kerja makan gaji mereka sekarang. Di sinilah tempatnya. Malah boleh dapat lebih dari gaji setahun kerja hakiki mereka. Dah terbukti pun. 

Sila klik link kejayaan mentor saya di sini. 5 Rahsia Kejayaan Jutawan Dalam Masa 9 Bulan.

Pesan beliau lagi, sekiranya anda ingin menjadi orang yang luar biasa, anda kena bertindak luar biasa.

Sejauh mana anda ingin berjaya dan serius ingin berjaya anda perlu korbankan beberapa perkara yang biasa-biasa anda buat contohnya korbankan program tv kegemaran anda.

YESSSS!!!! perkara inilah yang telah berlaku kepada saya. Saya telah korbankan program TV saya sejak beberapa tahun lalu.

Sampaikan satu ketika, saya berfikir...kalau tak ada TV pun tak jadi hal kepada saya.

Untuk pengetahuan anda, saya tak pernah melanggan channel ASTRO di rumah. Pernah saya diajukan soalan oleh seorang rakan.

" Kau boleh hidup tanpa ASTRO?"

Kenapa pulak tak boleh hidup? Anda tak boleh hidup ke tanpa TV?

Hasil Luar Biasa Bila Ada Produk Luar Biasa

Saya beruntung kerana saya diperkenalkan dengan suppliment yang terbaik di Malaysia dan di dunia.

Sekiranya kita ingin mudah berjaya kita kena pastikan kita ada produk yang luar biasa bagus.

Sapa nak diri dia nampak cantik dan gojes? 
Sapa nak diri dia hidup cergas dan sihat sepanjang waktu? 
Sapa nak diri dia bebas dari sebarang penyakit? 
Sapa nak diri dia bebas dari sebarang ubat-ubatan? 

Saat yang ditunggu-tunggu

Dup dap dup dap menunggu giliran nak naik stage. Almaklumlah first time sejak join bisnes daku naik stage.


Sedang menunggu giliran untuk naik stage


Saya yang paling ramai bodyguard



The journey begins

 The new success journey begins "Design your life not by default"

Anda tau apa keistimewaan rank "Supervisor" ni.



Sejujurnya bukan itu yang saya kejar. Tapi niat saya nak bantu lebih ramai orang di luar sana dan menyelesaikan masalah serta memudahkan urusan orang lain. Niat saya untuk menambah nilai hidup orang lain dengan lebih baik lagi. Saya pegang kata Mentor saya.

"The More You Give, The More You Get Back"


Bukti kejayaan yang saya terima

Title hanya di atas kertas. Bila pandang kertas ini saya teringat karton "Kungfu Panda".

Sapa pernah tengok Karton "Kungfu Panda 1" angkat tangan.

Ok, movie macam ni Kak Fieza tonton sebab ceritanya ada pengajaran dan teladan.



Scroll yang menjadi rebutan antara Panda dengan Harimau putih (tak ingat gelaran dia) sebenarnya kosong.

Kenapa kosong? Apa istimewanya sampai bersabung nyawa rebutkan scroll tu. At last bukak scroll .....kosong....kecewa tak?

Jadi, moral of the story.....

Bila ada Push Factor, baru kita akan bertindak mempamerkan keistimewaan kita. Semua orang ada keistimewaan...

Pernah tak anda dengar macam ni..

"dah memang dah takdir, aku jadi macam ni.....redha je lahhh..."

takdir juga yang salah.

Sebenarnya, Diri anda sendiri yang menentukan corak hidup anda.

Anda nak kaya, anda yang corakkan
Anda nak sihat, anda yang corakkan
Anda nak kuat, anda yang corakkan
Anda nak kurus, anda yang corakkan

"Design your life not by default"

Doa, usaha dan berdoa tawakal atas usaha kita supaya membawa kejayaan. Insya Allah, Allah akan permudahkan.

Ini satu lagi kata keramat yang Mentor saya ulang-ulang cakap.

Actually banyak lagi Moment indah yang saya dapat sepanjang saya join BISNES SHAKLEE ni. Terutamanya Bisnes Shaklee dalam Team Jutawan nih. Sangat happening dan hebat.

Jemput baca kisah-kisah Kak Fieza dengan bisnes Shaklee




----------------------------------------------------

SETIAP KEJAYAAN BERMULA DENGAN LANGKAH PERTAMA!!



LANGKAH PERTAMA SAYA BERMULA DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE.

ANDA BAGAIMANA? :)

Nak tahu lebih lanjut bagaimana saya bermula?

Dapatkan EBOOK PERCUMA kisah kejayaan Maria menjalankan bisnes online SHAKLEE sehingga terpaksa berhenti kerja sebagai seorang Engineer walaupun bergaji RM5k sebulan. 

Kini Master Maria menjadi Working-At-Home-Mom (WAHM) dan menjana pendapatan 5-angka setiap bulan hanya DARI RUMAH. Padat dengan kisah motivasi dan tips keusahawanan.




Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi Hafizah untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

HAFIZAH MAHFOZ
Shaklee ID : 961265
hafizahmahfoz@gmail.com

(Call, SMS, WhatsApp, Telegram)

Terima kasih kerana sudi baca entri Kak Fieza kali ini. Mohon anda klik button SHARE and LIKE. Mudahan dapat manfaat rakan-rakan anda. Didoakan anda dapat saham akhirat dari perkongsian anda.

No comments:

Post a Comment