Friday, October 12, 2018

TWB Success Story : Income Sejam Sekarang Sama Dengan Income Sehari Kerja Dulu


Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat fiezabard sekalian?

Saya doakan anda ceria dan dilindungi Allah sentiasa.

Semalam Kak Fieza berpeluang ikuti perkongsian Fara, salah seorang Beautician TWB yang berjaya transform dirinya dari biasa-biasa ke luar biasa.




Jemput ikuti kisah beliau ye.

Nama saya Farah. Umur 29 tahun, sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan berumur 4 tahun.

Saya graduan dalam jurusan Diploma Architecture TAPI tak pernah bekerja dalam bidang ni sebab bile minta kerje saya fresh grad. Semua firm nak yang berpengalaman. Walaupon result saya memang okey sangat. Setiap semester dapat anugerah dekan,  tapi tula Allah atur baik perjalanan untuk saya.

Ayah saya orang yang paling KECEWA sebab saya tak keje tetap dalam bidang tu. 

Last-last saya dapat kerja kontrak government tapi sebagai kerani sahaja.  4 tahun kontrak sahaja dan terpaksa PJJ dengan suami sebab saya kerja kat Terengganu dan dia di Putrajaya.

Lepas bersalin, suami ajak saya balik Putrajaya sebab nak jaga anak bersama. Dia rasa sayang sebab tak boleh tengok anak membesar.

Masa ni saya duk fikir nak buat ape bile berhenti kerja. Sebab saya suka fesyen, saya pon belajar menjahit. Saya masuk giat mara 6 bulan pulun belajar menjahit. 

2 tahun saya menjahit tapi saya STRESS sangat. 

Tak boleh keluar, tak ada masa lebih-lebih lagi time puasa. Memang tak tido malam la jawabnya. Saya ingat lagi setiap kali puasa semua beli bungkus. Sebab tak sempat masak. 

And rumah?? 

Macam kapal pecah! Kain perca merata / pola sana sini.

Stressnya menjahit ni sampai tak ada masa nak urus diri sndiri.

Tu kalau dapat customerr yang cerewet lagi stress. Yang  lambat ambik baju lagi la stress.

Hujung bulan baru dapat duit sebab time gaji baru datang. Yang berbulan tak ambik baju pon ada

Stress ni memang musuh kita terutama wanita. Sebab teruk + penat saya dah tak sanggup nak menjahit. Saya nak bisness yang ada masa untuk diri sendiri.

Sebab stress saya tak sempat jaga diri sendiri. Muka saya habis naik berjerawat. Malu kepada diri sendiri. Malu kepada suami. Malu kepada kawan kawan. Malu kepada semua. Saya rasa rendah diri. Tapi itu dulu lah.

Saya start ambik customer 1 bulan lepas traning. Tu pon tak confident. Tapi saya pi jumpa customer pakai mask. Yerlah, nanti customer cakap aper pulak. Muka sendiri tak terjaga, nak jaga muka orang. Macam macam saya fikir masa ni.

Perlahan lahan, kulit wajah saya makin bersih dan cantik. Muka customer saya jaga, muka saya lagilah saya kena jaga.

Sekali dah join bisness cantik-cantik ni, confirm kita sendiri akan jadi nak cantik nak sihat dan nak lifestyle kelas. Syukur Alhamdulillah.

Kehidupan Semakin Berubah

Kenapa saya kata life saya berubah?

First, mentor dalam TWB selalu tekankan jaga 3 perkara.

Dhuha
Tahjud
Sedekah

Jarang ada group yang tekankan perkara-perkara macam ni untuk diamalkan.

Saya jadi insan yang betul betul minta apa-apa dengan Allah. Sebab tu semua yang join TWB memang akan jadi wanita yang sangat-sangat kuat.

Sejak join TWB saya sangat sangat bebas. Saya dapat instant CASH! Tak ada tunggu-tunggu dah orang lambat ambik kain.

Dan perubahan besar saya ialah saya bebas nak balik kampung bile-bile je. Mak saya kurang sihat. Jadi saya nekad tiap-tiap bulan nak balik jenguk dia.. 

YES! Dengan TWB saya boleh beli tiket flight balik Terengganu balikk hari. Pergi awal pagi, balik last flight.

Saya boleh belanja mak ayah makan sedap-sedap.

And balik kampung tak kosong taw. Kawan-kawan saya kat kampung memang tunggu saya balik nak facial. See mana-mana pun jadi wang. Betullah mentor saya cakap, di mana ada wanita di situ ada wang.

Memang enjoy sangat. Dan bayangkan hasil 1 jam FACIAL = 1hari jahit baju.

Dulu saya ambik baju kurung moden RM70 sepasang. Menjahit dari pagi. Pola-gunting-kelim-jahit-jahit tangan. 

Sehari sehelai baju kalau non stop. Kalau berhenti masak, layan anak-anak 2 hari la jadinya. Kerja keras dua hari untuk dapat RM70. Huhhh..

Tapi sekarang.. Dah berbeza. Kerja dua jam setengah dah leh dapat lebih RM200. And yang lagi best tak yah pening-pening nak bayar sewa atau pekerja. Income bersih! 

Cuma saya simpan. Contoh saya dapat RM100. Saya simpan 20% dari RM100 untuk 4 bahagian. ( Modal / Saving/ Sedekah/ Ibu abah )

20% dari RM100 = RM20

Dari RM100 saya asingkan RM20. RM80 lagi saya enjoooyy. Untuk kegunaan peribadi dan keluarga.

Dalam bisnes mobile spa ni, yang perit bila kita malas. Sebab kalau rajin mmg dapat cash. 

Saya pernah tak de customer seminggu. Tapi bile jumpa mentor, lepas coaching memang panas bontot laaa..

Sebab tu sangat-sangat penting bisness ada MENTOR!

Dulu menjahit saya sorang-sorang. Tak ada mentor. Memang ada group menjahit tapi masing-masing semua mengeluh penat. Stress dengan customer.  Dengan-dengan kita down. So nangis la bucu mesin sama sama. 

Sekarang bile stress 'Jom lepakk jumpa mentor' class sangat jahhh.

Geng-geng TWB yang dekat semua macam adik beradik. Boleh jumpa untuk sharing sebab kita dihaluan yang sama.

Kami geng-geng TWB sangat-sangat support antara satu sama lain. 

Enjoy sangat buat spa ni. 

Produk kita guna sangat-sangat powerfull. Tu yang membezakan kita dengan spa lain. Dan saya dah ada hampir 15 orang customerr regular. Dah repeat facial 3x setiap bulan. So saya tak yah marketing kaw-kaw sangat sebab customer memang akan ada.

Sebab tu saya cakap kenal TWB satu rahmat besar buat saya. 360 darjah hidup saya berubah!

Kalau rasa RM1999 tu besar, tapi time kita susah time kite nak cash dari pelaburan ni la yg boleh bantu kita. Insyaallah.

Saya tak rasa RM1999 ni mahal sebab bila join training ni, kita dah dapat semua barang siap. Bayar - Pergi Training One To One - Dapat Semua Barang - Terus Buat Servis.

Tarik beg, terus pergi buat duit berkepok kepok.

Terima kasih sebab sudi baca sharing saya. Saya sangat-sangat menanti korang dalam group ni jadi keluarga baru TWB.

Sekian sharing dari saya. 

Farah

#akuyangdulubukanakuyangsekarang
#thewalkingbeauty
#buatduitharihari

---------------------------------------------------------------------

Alhamdulillah. Sekarang Dah Ramai Yang Berjaya

Jika ada sahabat yang nak tahu detail pasal bisnes mobile spa ni. Boleh PM Kak Fieza di 019-2118757.

ATAU

klik  👇👇👇

Saya Nak JOIN TWB

Nanti Kak Fieza kongsikan detail macam mana anda pun boleh jana pendapatan melalui Mobile Spa seperti Fara. Jangan risau, nak terang tu free jer. Nak join nanti baru bayar. Dah dengar penerangan, tak nak join tak per.

#silasharekegrouplain
#semogabermanfaat
#thewalkingbeauty
#FBEEmpire
#TWB
#fiezaDBeautyHomeSPA

Ini adalah peluang anda untuk mendapat income secara konsisten setiap bulan.

Perlu diingat, ini adalah BUSINES SPA ok! Bukan duduk goyang kaki duit tetiba datang bergolek. No...No...No....

Tiada istilah goyang kaki dapat duit. Sapa usaha dia dapat. Sapa tak buat melopongla dia.

Nak tahu lebih lanjut tentang TWB, jemput baca di sini ye. Klik LINK di bawah





Jangan tunggu lagi!

Trainers TWB berada di SELURUH MALAYSIA!
Jom sama-sama kita jana pendapatan dengan skill mobile spa dengan team TWB sekarang!

Sila hubungi saya untuk menjadi sebahagian daripada 
TWB BEAUTICIAN dalam team
FIEZABARD EMPIRE (FBE) !

Sila klik


Atau 

hubungi talian 019-211 8757

SEKARANG!

Sekiranya anda suka entri ini, sila Tekan Button LIKE dan SHARE supaya lebih ramai yang dapat manfaatnya.

Hafizah
019-211 8757
*Founder Fieza D'Beauty Home SPA*
*Certified TWB Beautician*

Anda mungkin berminat membaca perkongsian seterusnya







1 comment: