Friday, October 5, 2018

Success Story : Rahsia Kejayaan Puan Farihah Menjana Income 6 Angka Sebulan



Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat fiezabard yang dikasihi?

Saya doakan kalian dikurniakan kesejahteraan dunia dan akhirat hendaknya.

Entri kali ini Kak Fieza nak berkongsi dengan anda Success Story salah seorang yang telah berjaya memjana income 6 Angka dalam bisnes Shaklee.

Ikuti kisah inspirasi beliau ye.

 ________________

 "Ramai pulak yang bertanya bagaimana saya bermula dengan SHAKLEE.. saya kongsikan cerita ni. Mudah-mudahan menjadi pemula gerak langkah anak-anak & cucu / pembakar semangat bagi yang dah memulakan” – Pn Farihah - 

Cerita ini diceritakan pada tahun 2012

Sekarang, puan Farihah adalah seorang pemegang bonus 6 angka sebulan dlm Shaklee 

(Income beliau sebulan RM 100k++)

Beliau sekarang tinggal di Kedah,  menjaga mak & ayah beliau.

So Happy reading ~

 ~~~~~~~~~~
Memulakan Shaklee biz, bukan impian saya setahun yang lalu. Meneruskan Shaklee biz secara fulltime , tidak pernah terdetik dalam fikiran saya, setahun yang lalu. Ia jauh dari impian, cita2 mahupun angan2 saya.

Selesai MSc. tahun 2005, saya mula bekerja sebagai pendidik. 6 tahun lebih mengajar, posisi sebagai senior A-Level teacher sungguh empuk, dah banyak cycles mengajar, semua materials, tests, quizzes, assignments, lab procedures , semuanya dalam files, tak payah nak susah2 buat lagi. So, pegi keja, 50% beban dah tiada, Cuma beban lain menghadap students & management. Tu saja. Comfort zone saya :-)

Dalam pantang ANAK ke 4, saya terpesona dengan kecomelan baju2 baby. Hehe. Boleh jugakla kalau nak buat side income sambil2 beli baju ANAK2 sekali. saya mulakan Surijunior, jual baju baby & kANAK2.. ok la jugak, margin untung tinggi, tapi saya tak konsisten. Komitmen terlalu tinggi, fesyen baju berubah2, kena upload gambar selalu, deal sengan sizes, materials.. argghhh.. saya give up. Sesuai untuk orang lain, tidak untuk saya. 

Minggu ke 3 berpantang, saya terjumpa trialpack set B Shaklee. Hmm.. macam nak cuba. Lepas cuba, bagus, bagus sangat.. jadi, memandangkan Surijunior dah ada, saya tak sampai hati nak tutup kedai macam tu saja, terfikir dalam hati, ANAK pon dah ramai, susah juga nak maintain suplemen, jadi saya cuba mulakan Shaklee biz. Niat mulanya untuk cover suplemen sendiri dalam RM70 sebulan. Beli fullpack set B, asingkan untuk diri sendiri sebulan selebihnya saya repack buat trialpack. 

Nampak Shaklee biz, ada masa depan, saya buat unjuran baru RM600 sebulan, untuk cover suplemen sekeluarga, tapi bonus yang dapat lebih, cecah RM1k+. Entah dari mana datangnya customers. Kat sekolah, mulut saya memang terkunci. Memang tak reti nak promote pon :P SAYA TIADA ASAS DALAM BISNES, PROMOTION, MARKETING. saya akui. apa yang saya buat selama ni, sharing knowledge, testimoni. Tu saja, sales datang bila customer datang tanya & beli :-)

Beberapa lama berniaga, ada yang nak masuk jadi ahli, ANAK sulung saya Shuhada Nazir, kemudian Farwizah, kemudian Shaza dan seterusnya. oh tidak! Saya tak tau apa2 pasal MLM. Downline? Leadership? Recruit ahli? *pengsan* Saya buka biz manual. Dah berabuk kott.. Baru TERBELIAK MATA BACA OFFER SHAKLEE...haha.. 

Mula dari situ, saya struggle dengan Shaklee, dengan bantuan Iffah, saya dapat jadi supervisor. Kini, selepas setahun, saya menikmati income lebih 3 kali ganda gaji dahulu. Alhamdulillah.. 

Dengan izin Allah, dengan perancanganNya yang maha rapi, Rezeki anak2, Car bonus DAN coordinator saya dapat pada bulan yang sama. Alhamdulillah..

Jika anda merasakan biz ini susah, tak tahu nak mula dari mana. Berhenti dari berfikir yang bukan-bukan. SIT DOWN & WRITE YOUR DREAMSSSS. Pasti selepas itu, anda tahu dari mana harus dimulakan, bagaimana memulakannya & untuk apa menjalankannya.

Saya bermula seperti anda semua, atau mungkin lebih teruk dari kalian :

 # Bekerja dari 8-4pm, kadang2 meeting sampai 6pm

 # Menguruskan 4 ANAK dengan 1 menyusu badan eksklusif, tanpa maid

 # Suami sibuk sebelah malam dengan classes, hampir setiap hari saya menguruskan ANAK2 & memantau kerja sekolah, mengaji sendirian

 # Buat promo & ambil order sambil menyusukan ANAK

 # Pack barang sehingga lewat 3-4pagi
 ..... macam2 lagi

 Semua ni boleh menjadi ALASAN saya jika saya tak ingin Berjaya, tak ingin pasif income, tiada keinginan yang kuat untuk melihat lebih ramai yang sihat dengan SHAKLEE dan saya sebenarnya mampu menyenaraikan LEBIH BANYAK LAGI ALASAN. 

Sekarang, semuanya hampir berubah. Masa bersama anak2 sungguh istimewa. Walaupun saya sibuk dirumah, Rumah kadangkalanya lebih bersepah dari dulu, namun, saya bahagia dengan celoteh & cerita mereka sepanjang perjalanan menghantar & mengambil mereka dari sekolah, sepanjang berada di rumah. Lebih dari itu, saya membantu suami menyelesaikan bayaran2 tertunggak & bil-bil. Yang paling membuatkan saya terharu, tahun ini adalah tahun pertama saya menghulurkan duit raya 4 angka kepada makayah.

 ANDA BERANI BERMIMPI?? Ya, saya berani untuk bermimpi :

 >>Berpencen dengan Shaklee seawal usia 35tahun

 >>Menikmati masa dengan anak2 SEPENUHNYA seawal 35tahun

 >>Kembali settle down di kampong, Menjaga ibu bapa / ibu bapa mertua SEPENUH MASA seawal 35tahun

 >>Menghulurkan pencen sekurang-kurangnya 4 angka pada ayah & mak 

>>Menikmati pasif income 50k seawal 35tahun (dulu saya project 20k, tapi lepas setahun dah 3 kali gaji dulu, jadi buat projection baru.haha)

 >>Bebas dari semua loan – pengajian, rumah, kereta semasa 45tahun

 >>Menjadikan Saidatina Khadijah sebagai idola, Mukminah kaya, hartawan terbilang yang menyokong suaminya dengan hartanya ke jalan Allah

Ada lagi? Ya BANYAK LAGI impian saya....... 

Keluarkan cerita anda, KOREK IMPIAN ANDA YANG TERPENDAM, jadikan push factor. Perkongsian saya, sekadar perkongsian untuk kebaikan semua. Anda boleh jadikan Shaklee fulltime biz atau part time biz. Tak semestinya berhenti kerja, takde sapa suruh.. tetapi, memandang ke hadapan, menjadi lebih futuristic, Part time atau fulltime biz, kita sebenarnya perlukan biz ini untuk PASIF INCOME DI USIA EMAS kita. 

Fikir bila kita dah umur 40++, alangkah baiknya, jika kita ada pasif income tiap-tiap bulan RM3-10K. Usia sebegini, kita boleh dengan tenangnya tukar focus tenaga kita daripada bekerja untuk mencari duit kepada bekerja untuk mencari keredhaan Allah, sebab duit memang dah bulan2 dapat, tak payah risau lagi.

Selamat Berjaya untuk semua. Saya disini hanya membantu sekadarnya, selebihnya terpulang kepada diri sendiri. Fikirkan kehidupan yang lebih baik. 

Surirumah 5-angka bukan sekadar title.....

Menjana income 4 hingga 5 angka dari rumah BUKAN CERITA DONGENG....

Financial Freedom bukan sekadar slogan

Ia benar-benar berlaku jika kita PERCAYA, YAKIN, SABAR, USAHA, DOA & BERTAWAKKAL


 _____________________

Mudahan kisah Pn Farihah menjadi inspirasi kepada anda semua.

Pn Farihah adalah salah seorang dari ribuan individu yang telah berjaya dalam bisnes Shaklee.

Di sini saya nak kongsikan, sekiranya anda ingin memulakan bisnes anda perlu ada 5 Ciri ini.

1. PROVEN SYSTEM
2. PROVEN MENTOR
3. PROVEN SUPPORT TEAM
4. PROVEN RESULTS
5. PROVEN PRODUCTS


Sekiranya belum jumpa anda lupakan niat anda. Anda usahakan dapatkan 5 ciri ini dulu.

Jika anda mahu berniaga, NANTI DULU!! Anda wajib dapatkan ebook SORRY BOSS!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja SECARA PERCUMA yang pernah saya baca ini. Anda tak akan menyesal.

Bagaimana saya yang tak tahu berniaga, tak pernah berniaga even sebatang pen.

Bagaimana saya bisnes dengan hanya bermodalkan RM XX sahaja. 

Tanpa pinjam ALONG ...tanpa pinjam saudara mara. 

Sekarang Alhamdulillah modal 2 ANGKA telah beranak menjadi 4 ANGKA setiap bulan.

Tak caya tak apa, anda baca ebook ini dulu.

Saya berbesar hati ingin hadiahkan anda ebook motivasi ini kepada anda secara PERCUMA! sekali lagi saya katakan PERCUMA! Let's grab segera! 

SETIAP KEJAYAAN BERMULA DENGAN LANGKAH PERTAMA!!

ANDA BAGAIMANA? :)

Nak tahu lebih lanjut bagaimana saya bermula?

Dapatkan EBOOK PERCUMA kisah kejayaan Maria menjalankan bisnes online sehingga terpaksa berhenti kerja sebagai seorang Engineer walaupun bergaji RM5k sebulan. 

Kini Master Maria menjadi Working-At-Home-Mom (WAHM) dan menjana pendapatan 5-angka setiap bulan hanya DARI RUMAH. Padat dengan kisah motivasi dan tips keusahawanan.

DOWNLOAD EBOOK PERCUMA DI SINI!!



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Sekiranya anda hadapi kesulitan download ebook ini sila hubungi saya seperti no phone di bawah.

Hubungi Hafizah untuk:-
FREE CONSULTATION

HAFIZAH MAHFOZ
Shaklee ID : 961265
hafizahmahfoz@gmail.com
FB: Hafizahmahfoz (sila klik)

019-211 8757 
(Call, SMS, WhatsApp, Telegram)

ATAU

KLIK SINI



Saya syorkan anda tekan button SHARE dan LIKE di bawah supaya lebih ramai rakan-rakan anda dapat manfaatnya. Insya Allah saham akhirat anda dapat dengan hanya sekali tekan button SHARE dan LIKE tersebut.

Saya doakan anda kaya dan berjaya dunia akhirat. Dan Allah permudahkan urusan anda Insya Allah.

No comments:

Post a Comment