Tuesday, April 19, 2016

CARA MENGHILANGKAN KESAN/PARUT CHICKEN POX DENGAN CEPAT DAN MUDAH

Assalamualaikum wbt,

Hai apa khabar sahabat-sahabat fiezabard? Saya doakan anda sihat dan ceria selalu di samping keluarga tercinta.

Ntah tiba-tiba kali ini saya nak share satu kisah,

Last week officemate saya mengadu, anaknya 2 orang yang masih kecil-kecil lagi kena chicken pox, bahasa sanskritnya #demam campak. Mula-mula adiknya yang baru nak masuk 10 bulan kena dulu, kemudian akaknya pula berjangkit. Si akak baru usia 2 tahun lebih.

Sudah tentu sebagai ibu muda, risau dan bimbang keadaan anak kecilnya melanda tak ketentuan. Almaklumlah, baru pertama kali mengalami situasi begini.

Biasanya anak-anak kecil yang terkena chicken pox ni tak tidur lena. Keadaannya resah gelisah. Kesan chicken pox pun sering nak digarunya sebab kegatalan.

Sedangkan orang dewasa tak tahan dengan keadaan kegatalan, inikan pulak anak-anak kecil.

Biasanya kalau anak-anak chicken pox hantar hospital atau klinik paling tidak akan dapat ubat demam dan chalamine (yang botol merah tu)


Rupa paras chalamine.

Saya sebenar tak berapa berkenan nak guna chalamine kecuali dalam keadaan terpaksa. Sebab chalamine beracun. Tak selamat untuk bayi yang di bawah usia 3 tahun yang suka masukkan tangan ke mulut.

Jadi, saya sarankan kawan-kawan saya yang mengalami situasi begini supaya ambil remidi yang lebih SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

Saya sarankan mereka ambil HERBABLEND CREAM untuk disapukan pada kesan-kesan chicken pox tersebut.


Testimoni 1 : Keruping Kering kakak nak kopek

Selang seminggu kawan saya gunakan herbablend ini respond dia, bila sembang di surau office.

"Macam mana Nana, anak-anak Nana tu hari dah baik chicken pox nya?"

"Alhamdulillah kak, dah kering dah kesan chicken pox tu, anak Nana suka kopek-kopek keruping kering tu"

"Haish, jangan biarkan dikopek kopek...nanti tinggal parut dalam. Parut tu sapu dengan Herbablend setiap hari ye...Insya Allah, hilang parut. Kalau ada parut tak cantik kulit terutamanya kat muka nanti."

Testimoni 2:  Kesan Chicken Pox Hilang selepas seminggu

Sebelum ni, kawan office saya eida pernah guna #Herbablend ini untuk anak kembar dan baby nya terkena jangkitan chicken pox.

Kesian dengan situasi yang Eida hadapi, waktu tu Eida masih dalam cuti berpantang babynya. Baby kena chicken pox dan 2 orang kembarnya pun sama. Saya tak dapat bayangkan bagaimana Eida yang masih berpantang menjaga mereka ketika itu.

Jaga anak-anak yang chicken pox ni renyah sikit.

Eida ada sharekan gambar-gambar anak-anaknya.

Bertambah cantik dan comel kakak selepas baik chicken pox. Seminggu je sapu dengan #Herbablend parut pun hilang.

Riang ria kembar buat memek muka. Tengok kita dah lawa !!!

Saya tersentuh bila baby pun terkena chicken pox. Cuba tengok comelnya selepas seminggu baik chicken pox. Parut pun tak nampak.
Pengakuan ikhlas Eida sebagai pengguna tegar #Herbablend.

Testimoni 3 : OTW baik

Ini juga sharing dari salah seorang ayah yang sangat perihatin dengan anak dan isterinya. Feedback selepas beberapa hari menggunakan #Herbablend.

Alhamdulillah saya dapat bantu ramai kawan-kawan yang menghadapi situasi anak chicken pox.

Chicken pox ni berjangkit, sekiranya seorang kena, kebarangkalian anak-anak lain atau rakan-rakan lain yang berada bersama-samanya yang tak pernah lagi terkena jangkitan chicken pox akan terkena jangkitan itu.

Kalau dulu orang tua-tua sering beri petua antaranya:

1. Jangan mandikan anak sekiranya terkena jangkitan chicken pox. Sudahnya menahan la bau busuk nanah chicken pox tu sekiranya seminggu dua minggu tak mandi. (dulu kan lama nak baik chicken pox). Saya tahu lah sebab saya pernah alaminya. Seksa wooo....2 minggu tak mandi. Dengan gatalnya lagi. Busuknya lagi. Tahan je laaaa...

2. Jangan masak bergoreng. ditakuti meninggalkan parut kekal kesan dari chicken pox.

3. Jangan terdedah kepada hujan terutamanya hujan panas.

4. Sapukan campuran daun bambu atau daun cermai ditumbuk bersama beras atau tepung beras di bubuh air. Sapukan pada chicken pox tersebut. Iyalah, dulu manalah nak cari krim-krim ni bagai.

Antara 4 petua ni, maybe saya boleh terima petua no. 3 dan no. 4 saja sebab petua no 1 dan 2 belum ada provennya lagi. Wallahu'alam.

Mereka mengadakan petua ni mengikut pengalaman mereka juga. Kemungkinan pada ketika itu kebetulan perkara tersebut terjadi.

Tomato hilangkan parut

Ada petua sharing dari kawan saya pula, pengalaman menjaga anak lelakinya yang terkena chicken pox, dia amalkan makan buah tomato. Alhamdulillah tak ada parut chicken pox. Lagipun buah tomato memang bagus dan baik untuk kulit.



Walaubagaimanapun, sekiranya anda mengalami situasi yang sama dengan rakan-rakan saya, tak salah sekiranya anda mengambil alternatif yang terbukti SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

#Herbablend adalah dari sumber semulajadi tanpa bahan pengawet.

Ada banyak lagi khasiat yang boleh diperolehi dari Herbablend krim ni. Sebagai contoh saya ada sharekan Herbablend juga baik untuk ruam-ruam pada bayi.

Sila baca link ini 7 PETUA MENGELAKKAN BAYI RUAM HINGGA MELECET

Namun begitu kita hanya mampu berusaha untuk mengubati, Allah saja yang berkuasa menyembuhkannya.

Insya Allah saya doakan anda yang sudi membaca perkongsian saya ini dapat manfaatnya.

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION

BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!

Hafizah Mahfoz
[SID : 961265] 
Call/Whatsapp/Telegram/sms:
019-211 8757

email:
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:
hafizahmahfoz

Mohon SHARE dan LIKE entri ini sekiranya ia memberi manfaat kepada anda semua.


Terima kasih kerana sudi membaca.

love,
Hafizah

No comments:

Post a Comment