Friday, June 2, 2023

Multivitamin Shaklee Berwajah Baru Inovasi Terkini

 


Hai Assalamualaikum. Apa khabar sahabat fiezabard yang dikasihi sekalian. Kak Fieza doakan anda dilimpahi rahmah keberkatan.

Pernah tak anda rasa diri anda seperti berpusing,atau rasa seperti berada dalam perahu yang dilanda ombak?

Pernah tak anda rasa tiba-tiba nak pitam. Itulah yang Kak Fieza rasa 10 tahun yang lalu sebelum kenal dengan Shaklee.

Kerap rasa nak pitam. Rasa kepala goyang. Rupanya Kak Fieza mengalami mild vertigo.

Jemput baca kisah vertigo kak Fieza ye

>> Vertigo Kali Pertama

Rupanya Kak Fieza kekurangan iron dan vitamin dalam badan.

Sejak mengenali MULTIVITAMIN SHAKLEE (Vitalea), Alhamdulillah dah tak ada pitam-pitam lagi.


Asal Usul Vitalea





Secara ringkas info tentang permulaan vitalea. Dr. Forrest C Shaklee asalnya di diagnose menghidap kanser dan doktor kata beliau tak boleh hidup lama. So beliau buat kajian dan seterusnya hasilkan multivitamin pertama di dunia.

Dalam usia 21 tahun Dr Forrest C Shaklee telah berjaya cipta multivitamin pertama kt dunia. Malah nama VITAMIN yang semua orang guna pun berasal dari nama "Vitalized Mineral" , Vita -Vitalized dan Min - Mineral ciptaan Dr. Shaklee ni.

Asal Vitalea dalam bentuk cecair dan sekarang dah pun diubah ke bentuk tablet yg ada sekarang ni.

Ini adalah packaging lama. Kak Fieza sempat bertemu dengan Vitalea packaging lama.


Ini adalah Vitalea packaging baru sebelum diinovasi.



Tahun ini 2023 Vitalea telah diinovasi formula dan dijenamakan sebagai VITA-LIZE


Perbezaan Vitalea Iron Plus VS Vita-Lize (Vitalea dengan formulasi baru)



Kenapa Vita-Lize (Vitalea) Multivitamin Terbaik?




Vita-Lize atau Vitalea mengandungi 28 vitamin dan mineral dalam setiap tablet. Ini merupakan vitamin yang cukup lengkap zat dan mineralnya.




Photo ini menunjukkan semua list vitamin dan mineral yang terkandung dalam Vita-Lize. Amacam sanggup ke makan semua itu ikut sukatan cawan yang disarankan sehari tau.

Bila anda makan Vita-Lize ini umpama anda makan semua jenis makanan di atas. Hakikatnya, anda tak akan mampu nak ambil semua tu dalam satu masa. Tercekik tekak walaupun anda penggemar sayuran.

So, jalan yang singkat ambil sahaja VITA-LIZE ini yang kaya dengan 28 vitamin dan mineral untuk menampung keperluan zat anda. Dah ada jalan mudah kenapa ambil yang susah.



Kalau anda perasan setiap tablet Vita-Lize ini berwarna hijau luarannya. Ini kerana setiap tablet disalut dengan spirulina. Spirulina kan berwarna hijau.

Tambahan lagi, Vita-Lize ini multivitamin yang cepat larut dan diserap dalam badan nak dibandingkan dengan multivitamin lain.

Vita-Lize dihasilkan menggunakan teknologi Explo-Tab di mana ia akan kekal sementara waktu di dalam sistem pencernaan kemudian dengan cepat MELETUS (EXPLODE) untuk membebaskan nutriennya. Sebab itu Vita-Lize ini dikatakan Multivitamin yang PALING PANTAS terlarut dalam tubuh manusia.

Mari saya tunjukkan eksperimen yang pernah dibuat.



Vita-Lize cepat larut di dalam air.


Mari Kak Fieza tunjukkan keratan rentas setiap tablet Vita-Lea


Teknologi "Explo-Tab" ini pada Vita-Lize untuk memastikan multivitamin ini larut sepenuhnya di dalam badan kurang dari 10 minit selepas diambil.

Sebab itu, kepada pengamal tegar Vita-Lize akan rasa perbezaan cepat selepas ambil Vita-Lize. Anda akan rasa segar bugar walaupun anda mengantuk sebelumnya.


Bukan sahaja Vita-Lea, malah semua produk Shaklee akan menjalani pelbagai ujian kualiti sebelum dipasarkan.


Shaklee juga menjalani ujian klinikal terhadap mengamal Vita-Lize ini dibandingkan dengan yang tidak amalkan Vita-Lize. Kajian buktikan pengambilan Vita-Lize selama setahun dapat mengurangan risiko kerap sakit sebanyak 65%.

Masya Allah,Tabarakallah. Terima kasih Allah kerana turunkan ilham kepada pencipta Vita-Lize ini untuk menambahbaikkan kesihatan kita.

Contohnya Kak Fieza sendiri yang dah jarang diserang pitam mild vertigo selepas amalkan Vita-Lize.

Begitu juga ada yang sering demam dan sakit selepas amalkan Vita-Lize dah jarang terkena sakit.

Jadi, kalau anda sejenis yang sering sakit cuba jinak-jinakkan diri dengan Vita-Lize.


Vita-Lize juga adalah Multivitamin terbaik kerana dipilih sebagai THE BEST MULTIVITAMIN oleh Center Of Science (US) pada tahun 2000.

Kenapa Perlu Ambil Vita-Lize Multivitamin?


Pengambilan Multivitamin Vita-Lize penting setiap hari untuk:

1) Mengisi jurang nutrisi 
2) Meningkatkan tahap tenaga
3) Menambah baik mood
4) Mengurangkan tekanan dan kebimbangan

Semua ini adalah berkaitan dengan keseimbangan metabolik tubuh badan kita. Bila kita sihat , hati senang ,mood ceria, hidup pun bahagia.

Ada banyak lagi manfaat Multivitamin Vita-Lize ini seperti yang tersenarai di bawah:


Apa kaitan Vitamin dan Mineral dengan khasiatnya disenaraikan seperti di bawah:


Lengkapkan khasiat Multivitamin Vita-Lea Shaklee ni?



Siapa yang perlu ambil Multivitamin Vita-Lea?


Cuba anda check diri anda? Berapa banyak check box yang anda tandakan?

Sebenarnya setiap individu perlu ambil Multivitamin Vita-Lize kerana nutrisi yang anda dapat dari menu makanan yang anda makan setiap hari tidak mencukup keperluan harian tubuh. Lebih-lebih lagi bila anda makan makanan yang tak berkhasiat seperti fast food. Kalau makan makanan rugi harian pun adakah anda pasti nutrisi cukup lengkap dengan sumbernya ada mengunakan racun perosak. Tambahan lagi dengan cara memasak terlebih haba menurunkan peratus vitamin dan mineral dalam makanan.

Lebih-lebih lagi yang sering mengalami Tekanan Darah Rendah macam Kak Fieza ni. Memang jatuh wajib ambil Vita-Lize setiap hari.




Siapa yang Tak Boleh Ambil Multivitamin Vita-Lize?

Dalam keghairahan ambil Vita-Lize untuk tambah baik kesihatan, namun harus diingat ada juga golongan yang tidak boleh ambil Vita-Lize. 

Siapa dia?

Pengidap SLE


Dalam Vita-Lize ada Alfafa. Alfafa adalah sejenis herba. Herba boleh menyebabkan pesakit SLE alah kepadanya. Jadi pesakit SLE elakkan ambil Vita-Lize.

Pengidap Thalassemia


Dalam Vita-Lize ada iron. Individu yang menghidap Thalassemia elakkan ambil Vita-Lize yang mengandungi iron.

Mengalami Hyperthyroid


Individu yang mengalami masalah hyperthyroid juga elakkan ambil Vita-Lize kerana dalam Vita-Lize mengandungi iodin. Ini akan meningkatkan paras iodin pesakit Hyperthyroid dan menyebabkan keradangan.



Ini adalah carta kajian pengambilan nutrien yang di ambil oleh rakyat Malaysia setiap hari. Anda rasa cukupkan nutrien anda setiap hari?

Tebuk dada tanya hati. 

Kalau tak cukup tibalah masanya anda dapatkan alternatif yang lebih mudah dengan amalkan Nutrien lengkap Multivitamin VITA-LIZE.

Kak Fieza kongsikan beberapa testimoni pengamal Multivitamin Vita-Lize






AMACAM??
Anda ingin menjadi individu yang baru kesihatan anda lebih baik. Jangan tunggu lagi. Jom dapatkan segera VITA-LIZE anda hari ini sementara stok masih ada.







UNTUK ORDER, KLIK SINI
 
Sekiranya anda adalah ahli Shaklee, pastikan keahlian anda belum tamat tempoh untuk dapatkan banyak keistimewaan AHLI SHAKLEE. Sekiranya anda telah tamat tempoh keahlian, boleh buat RENEWAL SHAKLEE FREE di www.shaklee.com.my atau anda boleh hubungi orang yang telah registerkan anda dahulu untuk bantuan.

Sekiranya ahli di bawah Fiezabard Empire boleh hubungi Kak Fieza ye untuk bantuan RENEWAL SHAKLEE FREE sahaja.

Sekiranya entri Kak Fieza ini beri manfaat kepada anda sudikan anda tekan button SHARE dan COMMENT, supaya lebih ramai lagi yang dapat manfaatnya. Mudah-mudahan dengan asbab perkongsian anda, anda dapat mengubah mereka menjadi lebih baik lagi. Tak pasal-pasal anda dapat saham akhirat. Best ke best. Kak Fieza doakan anda dapat berat ideal yang anda impikan kelak.





 
#NextLevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023
#ShakleeSeriKembangan
 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan kepok-kepok duit yang lumayan?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya bisnes dari rumah
Hubungi saya untuk:- 


email :
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:
hafizahmahfoz (tekan)

Instagram:
hafizahmahfoz (tekan)

 

No comments:

Post a Comment