Tuesday, November 8, 2016

AWAS! PERTAMA KALI DISERANG VERTIGO! SIMPTOM, PUNCA DAN RAWATANNYA

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat fiezabard? Saya doakan sahabat-sahabat yang dikasihi dilindungi Allah sentiasa.

Kali ini saya nak cerita penyakit yang baru saja menyerang saya.


VERTIGO??


Semalam dapat je surat MC terus simpan dalam wallet. Tak larat nak belek. Bila tengok balik hari ni check, rupanya saya  didiagnose "VERTIGO".


Cam mana rupanya vertigo ni? Bila anak saya tanya penyakit apa tu ibu? macam transformers ke? hahahahha....kelako la anak-anakku.

Selama ni pernah terbaca pasal Vertigo nih. Tak ambik pot langsung pun hingga semalam saya sendiri mengalami MILD VERTIGO baru tahu cam ne rasanya.

Amende VERTIGO ni? Terus ku gugel.
Vertigo merupakan keadaan dimana seseorang merasa dirinya atau ruangan di sekitarnya seolah-olah berputar.

Simptom Vertigo

Haaa...betullah tu, situasi seolah-olah dalam bilik saya macam gempa bumi. Nak bangun je saya terhoyong-hayang. Nak ke toilet tu rasa terumbang-ambing. Nak tumbang je badan ni. 

Macam dalam bot kena hempas ombak

Cer anda bayangkan anda berada dalam sebuah bot dialun ombak. Macam tu lah saya rasa saat itu. Nak berdiri tak stabil. Tapi gagahkan jugak la bangun sebab nak hantar anak-anak ke sekolah.

 macam ni lah keadaan saya diserang Vertigo semalam. Sehingga saya menaip cerita ini pun masih terasa beban kepala ni.

Kalau vertigo yang lebih dahsyat hingga muntah-muntah teruk dan loya.

Alhamdulillah, saya belum berada ditahap kritikal, boleh lagi layan si kecil Awina yang banyak karenah tu. (bila saya cuti, saya tak hantar Awina ke TASKA).

Punca Vertigo

Vertigo ni antara puncanya adalah bila anda melakukan perubahan posisi secara mendadak. Contohnya, saya akui semalam saya agak terkejut bangun tidur bila terdengar alarm phone berbunyi. Saya terus bangun secara mengejut.

Tolong jangan amalkan bangun secara mengejut seperti saya ye. Kebarangkalian anda akan mengalami gejala Vertigo tinggi sekiranya anda bangun tidur secara mengejut.

Situasi ini terjadi disebabkan darah pada otak sedang beredar mengalir dengan baik tetiba tersentap dengan keadaan perubahan posisi mengejut badan kita. Ketika inilah Vertigo akan menyerang.

Antara punca lain:
๐Ÿ”นstress - tak de la saya stress sangat. cuma agak keletihan melayan karenah anak-anak yang kian membesar seorang diri sedangkan encik suami outstation.
๐Ÿ”นalkohol - tidak sama sekali. haram minum alkohol.
๐Ÿ”นposisi tidur yang salah. Bantal terlalu rendah.
๐Ÿ”นanemia
๐Ÿ”นtekanan darah rendah
๐Ÿ”นsering mengambil ubatan sintetik/kimia secara berterusan
๐Ÿ”นsakit jantung
๐Ÿ”นstroke

Bahaya ke Vertigo?

Dalam kajian gejala Vertigo ini bukan dalam kategori penyakit kritikal seperti darah tinggi, sakit jantung dan kencing manis.

Namun jangan anda pandang remeh, gejala Vertigo ini juga boleh membawa MAUT. Nauzubillahiminzalik...Matikan lah aku dalam keadaan Husnul Khotimah.

1. Sekiranya serangan Vertigo berlaku ketika anda dalam pemanduan. Potensi untuk berlaku kemalangan ketika serangan adalah tinggi. Kerana ketika ini tahap konsentrasi anda sangat lemah.

2. Vertigo juga adalah punca penyebab penyakit lain. Contoh kepala yang sangat sakit dan seolah-olah berpusing itu adalah tanda-tanda awal penyakit tumor otak. Dinasihatkan anda jumpa dengan doktor segera sekiranya ada tanda-tanda Vertigo.

3. Kehilangan pendengaran.
Sekiranya serangan Vertigo ini berulang-ulang, kebarangkalian mendapat gangguan pada telinga dan organ pendengaran amat tinggi. Kesannya kepada telinga menyebabkan organ pendengaran rosak dan akibatkan akan kehilangan pendengaran kekal.

4. Kurang produktif
Gangguan-gangguan yang menyerang akan mengganggu kehidupan harian pesakit. Macam saya, dah terpaksa ambil MC sehari. Mujur MILD VERTIGO boleh juga uruskan anak-anak.

Solusi Gejala Vertigo

Bila dah terkena gejala Vertigo ni, kenalah cari solution nak menyembuhkannya. Setiap penyakit tu pasti ada ubatnya.

Selepas ambil breakfast saya terus ambik Vitalea dan Vita C. lagipun VITA C dan VITALEA memang saya tak miss tiap-tiap hari ambil.

VITA C untuk meningkatkan daya ketahanan badan saya. 



Manakala VITALEA WITH IRON pula sebagai sumber multivitamin yang kaya dengan khasiat yang mengandungi 28 jenis vitamin & minerals yg diperlukan badan. Mengurangkan keletihan, dan untuk kesihatan & kecergasan badan. Iron penting bagi menjaga tahap hemoglobin (hb) yang sihat. Almaklumlah saya ni ada history TEKANAN DARAH RENDAH (Low Blood Preasure). kena tingkatkan tahap hemoglobin saya.



Lepas saya ambik 2 remidi ni saya rehatkan diri, tidur selepas buat sedikit kerja-kerja rumah sebagai exercise di rumah.

Malamnya saya ambil NUTRIFERON pula. Nutriferon merupakan satu formula eksklusif dan dipatenkan dan tidak dijual dikedai-kedai biasa. Dr. Kojima iaitu satu-satunya saintis yang telah membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan. Akhirnya berjaya membangunkan satu-satunya INTERFERON semulajadi di dunia (NUTRIFERON).

Nutriferon pengganti paracetamol ketika sakit kepala melanda. Nutriferon adalah dari sumber semulajadi.

NUTRIFERON berfungsi sebagai pemangkin pengeluaran semulajadi INTERFERON tubuh. INTERFERON pula berfungsi sebagai ALARM untuk mengejutkan ANTIBODI-ANTIBODI yang sedia ada dalam tubuh kita yang selama ini tak berkerja (seolah-olah tidur dalam tubuh kita). Antibodi yang paling baik adalah antibodi yang terbina sendiri dari dalam tubuh kita.

NUTRIFERON hasil dari formula SEMULAJADI, SELAMAT, TULEN dan BERKESAN. Ianya hanya dari ekstrak 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga sunflower, honeysuckle Jepun dan biji Plantago. Tiada langsung bahan sintetik dan dadah kandungannya.

Sebab itu saya percayakan NUTRIFERON.

Selain itu, antara cara nak mengurangkan gejala VERTIGO adalah:
1. tidur
2. exercise
3. kurangkan stress
4. minum air banyak at least 2 liter sehari

Selepas sehari Vertigo saya berkurang walaupun ada rasa sedikit terhuyung-hayang. Bila naik tangga office rasa macam nak tumbang tapi masih terkawal.

Saya dapat tahu ada satu lagi remidi yang saya belum ambil iaitu VIVIX.

pengakuan pengidap Vertigo dengan kehebatan VIVIX

Hampir terlupa saya dengan kehebatan #VIVIX.

Vivix berupaya membaikpulih sel-sel yang rosak dan membantu melindungi sel tubuh hingga keperingkat DNA.

Di rumah masih ada stok Vivix. Balik rumah nanti akanku ambil HANYA SESUDU sehari. Insya Allah, doakan saya pulih sepenuhnya dari serangan Vertigo ni ye. 

Sebab ada banyak testimoni yang menyatakan VIVIX sangat baik untuk perlindungan/pencegahan daripada serangan VERTIGO.

Jom tengok apa kata pengguna VIVIX terhadap VERTIGO. Testimoni #1 ada di atas.

TESTIMONI #2 : Vivix dan Vertigo


TESTIMONI #3 : Vivix dan Vertigo


TESTIMONI #4 : Vivix dan Vertigo


TESTIMONI #5 : Vivix dan Vertigo

Cukup 5 testimoni yang saya jumpa ini untuk meyakinkan saya VIVIX Insya Allah mengurangkan gejala VERTIGO saya. Mudah-mudahan dengan izin Allah Vertigo saya tidak akan menyerang lagi buat kali kedua.

Mohon anda doakan saya juga ye.

Rezeki kesihatan ALLAH swt yang beri. Kita BERDOA, BERUSAHA untuk menyembuhkan dan BERTAWAKAL supaya pulih dengan sempurna.

Terima kasih kerana sudi membaca kisah VERTIGO saya. Sekiranya ada kawan-kawan yang mengalami situasi seperti saya, mohon anda SHARE perkongsian saya ini supaya lebih ramai yang dapat manfaatnya. Mudah-mudahan perkongsian sedikit yang diberikan ini mendapat syafaat di akhirat kelak.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION

BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!


Hafizah Mahfoz
[SID : 961265] 
Call/Whatsapp/Telegram/sms:
019-211 8757

email:
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:

hafizahmahfoz

pages:

Purplehomeshoppe

No comments:

Post a Comment