Wednesday, June 21, 2023

5 Petua Hilangkan Jeragat, No 5 Paling Berkesan dan Mudah




Jeragat?

Ini adalah isu yang sangat merimaskan dan menakutkan para wanita. Jeragat tidak merbahaya, tetapi ia akan memberi kesan kepada penampilan dan keyakinan diri individu.

Kak Fieza akui diri sendiri juga sedang mengalami fasa jeragat. Ye betul, bila usia dah menjangkau 40-an sedikit demi sedikit jeragat timbul. Sedikit sebanyak akan mengganggu keyakinan diri bila berhadapan dengan khalayak. 



Apa itu jeragat?

Jeragat ialah tompok-tompok kecil yang memenuhi bahagian muka anda seperti dahi, pipi, hidung, dan kawasan sekitar mulut. Tompok jeragat selalunya berwarna lebih gelap dari warna kulit asal dan ini menyebabkan tona kulit anda kelihatan tidak sekata. Bagi mereka yang berkulit cerah, kebiasaannya tompok jeragat akan berwarna coklat manakala mereka yang berkulit gelap pula akan mendapat tompok yang berwarna hitam. Kadangkala, saiz jeragat yang kecil ini akan kelama-lamaan membesar kemudiannya bercantum dengan jeragat yang lain dan akhirnya memenuhi setiap ruang di wajah anda. Ini menyebabkan wajah anda kelihatan tidak menarik dan gelap. 

Peliknya semasa usia 20-an, 30-an tak ada pun jeragat. Bila dikaji punca jeragat patutla muncul bila usia dah cecah 40-an.

Punca-punca jeragat

1) Terdedah kepada cahaya matahari

Anda tak dapat tidak akan terdedah kepada cahaya matahari. Tambahan lagi cuaca yang agak panas sekarang nih.  Sinaran matahari akan mengeluarkan sinaran Ultraviolet (UV). Sinaran UV terdiri daripada tiga jenis :

Ultraviolet A – Cahaya ini adalah cahaya yang paling banyak dalam matahari, ia mampu menembusi lapisan kulit atas dengan mudah. Cahaya UV A akan menyebabkan kerosakan pada tisu-tisu penyambubg seterusnya menyebabkan masalah kulit kulit serta punca terjadinya jeragat dan yang lebih teruk kanser kulit.

Ultraviolet B – Cahaya ini adalah kurang berbanding UV A kerana UV B kebanyakannya telah diserap oleh lapisan ozon. Cahaya UV B ini akan menyebabkan kulit menjadi terbakar atau sunburn.

Ultraviolet C – Cahaya ini merupakan yang paling berbahaya terhadap kulit. Tetapi jangan risau kerana cahaya ini tidak sampai ke bumi disebabkan diserap oleh lapisan ozon.

2) Perubahan Hormon

Semakin berusia kita hormon juga akan berubah. Perubahan hormon juga antara punca terjadinya pembiakan jeragat.

3) Penggunaan Kosmetik

Penggunaan kosmetik yang berbahaya dan tidak sesuai dengan kulit akan menyebabkan kulit menjadi jeragat. Bahan-bahan terlarang yang digunakan boleh menyebabkan kerosakan kulit kepada pemakai. 

4) Pencemaran persekitaran

Zarah-zarah tercemar dari alam sekitar meningkatkan radikal bebas pada kulit bebas dalam badan. Pencemaran juga mengakibatkan microbiome kulit menjadi tidak stabil dengan cara menganggu pertahanan kulit. Ini akan meninggalkan kesan bintik-bintik hitam di kulit wajah terutamanya yang dinamakan jeragat.

5) Faktor keturunan

Jeragat juga boleh diwarisi. Pigmentasi kulit boleh turun kepada anak. Andai ibu pernah mengalami jeragat, anak juga berkemungkinan mengalami jeragat juga. Namun, tak perlu risau kerana ada cara untuk mengatasinya.

5 PETUA HILANGKAN JEJAGAT

1) Jus lemon

kandungan asid hidroksi dalam jus lemon adalah agen pengelupasan kulit berjeragat. Asid ini akan membuang sel kulit mati dan merangsang penghasilan sel kulit baru.

Kandungan astringen yang terkandung dalam jus lemon pula akan membuang minyak berlebihan di kulit wajah.

Caranya:

Oleskan jus lemon pada kulit muka dan kawasan berjeragat dan biarkan selama 15 - 20 minit. Kemudian cuci dengan air bersih dan ulang setiap hari sebelum tidur.


2) Aloe Vera

Pokok Aloe Vera banyak membiak di kawasan rumah Kak Fieza. Banyak rupanya khasiatnya. Antaranya boleh digunakan untuk masalah jeragat yang melanda.

Aloe vera dapat mengekalkan hidrasi kulit. Hasilnya, kulit kelihatan lebih anjal dan berseri. Tambahan lagi sebatian aktif aloesin dalam aloe vera berupaya melawan pigmentasi kulit. Jadi, sekiranya konsisten mengamalkan pemakaian aloe vera ini berupaya membantu memudarkan jeragat dan akhirnya hilang secara semulajadi. 

3) Serbuk Kunyit

Curcumin dalam kunyit bukan hanya memberikan warna dan rasa tetapi ia juga mengurangkan penghasilan melanin pada kulit.

Jeragat terjadi disebabkan penghasilan melanin berlebihan oleh sel melanosit tubuh kita. Perawatan serbuk kunyit satu kali seminggu boleh menghilangkan jeragat di wajah.

Cara-cara hilangkan jeragat dengan serbuk kunyit:

    Satu sudu teh serbuk kunyit digaulkan bersama jus lemon.
    Kacaukan hingga menjadi sebatian yang pekat.
    Ratakan di seluruh kawasan yang berjeragat dan biarkan hingga kering.
    Kemudian, cuci dengan air bersih.

4) Scrub Oat

Oat ialah agen pengelupasan semulajadi yang menghilangkan kulit mati dan kotoran yang terkumpul di liang-liang pori.

Dua cara hilangkan jeragat dengan bijirin oat:

Campurkan dua sudu yogurt, satu sudu jus lemon, sedikit madu dan empat sudu serbuk oat. Sapukan di bahagian kulit yang berjeragat terutamanya pada kulit wajah. Selepas 20 minit, bilas dengan air bersih.
Campurkan serbuk oat dan air bersih. Sebatikan dan letakkan pada kulit berjeragat. Dalam masa yang sama, gunakan teknik scrub untuk membuang sel kulit mati. Akhir sekali, cuci dengan air bersih.
Lakukan secara rutin contohnya dua kali seminggu untuk mendapatkan kesan ketara. 

Tak ada masa nak buat petua ni, akhirnya kulit kekal jeragat.

Anda rasa anda ada masa nak gunakan petua di atas? Memandangkan lumrah hidup sekarang ni ramai yang bekerjaya. Sekiranya duduk di rumah pun tidak pasti ada masa untuk praktikkan amalan penjagaan kecantikan seperti di atas. Maklumlah di rumah juga lebih sibuk rutinnya. Menggunakan petua-petua seperti di atas agak ambil masa. Jadi ramai yang mencari produk kecantikan untuk mengatasi masalah kulit yang dihadapi. Mudah dan ringkas.

Biasanya petua dan produk kecantikan di pasaran lebih kepada penjagaan luaran. Namun begitu kecantikan yang paling efektif adalah lahir dari dalaman. Look Younger inside Out. begitu. 

lagipun anda tak tahu tahap keberkesanan dan ketulenan produk kecantikkan di pasaran. Silap langkah masalah jeragat anda semakin teruk bila terguna produk yang tak sesuai dan tak natural.

Jadi, Kak Fieza sarankan anda pilih PETUA HILANGKAN JERAGAT yang ke 5 ini lebih MUDAH, PANTAS dan TERBUKTI BERKESAN.

5) Set Vitamin Kulit Cantik Shaklee

Set Kecantikan Shaklee terdiri daripada:

💖ESP
💖Vita-C Sustained Release
💖ResV-Vix

Kenapa ESP, Vita-C dan ResV-vix pilihan untuk Vitamin Kulit tanpa jeragat?


ESP Soy Protein




Protein berasaskan tumbuhan lebih bermanfaat berbanding protein haiwan kerana ia menawarkan sumber protein yang kaya nutrien tanpa mengandungi lemak dan kolestrol. Shaklee ESP Soy Protein bukan saja lazat dan padat dengan protein tumbuhan , malah ianya membantu anda memiliki kulit yang berseri dalaman dan luaran.
Pernah tak dengar orang tua-tua dulu kata, nak anak cantik kulit halus mulus putih melepak amalkan minum air soya semasa hamil. Betul kata orang tua-tua. Cuma pastikan pengambilan soya yang diambil betul-betul natural dan bukan dari soya GMO. 

ESP Soy Protein Shaklee adalah protein Non-GMO, free gluten,tiada perasa tiruan, tiada bahan pengawet dan proses penyedian Soy proteinnya juga sangat teliti dan berkualiti. Jemput baca perkongsian Kak Fieza Vitamin Rahmah untuk info lanjut.

ESP Soy Protein membantu:

#1 : Memberikan Struktur Kulit

Kolagen, elastin dan keratin adalah protein yang sangat penting dalam tubuh badan anda untuk membentuk sebahagian besar daripada semua tisu penghubung bagi memberi sokongan struktur kepada kulit, rambut dan kuku anda. Protein soya membantu:

Meningkatkan penghasilan, pertumbuhan dan perkembangan sel kulit sihat.
Membaiki keanjalan kulit dan meningkatkan sintesis kolagen
Anda tahu tak?

kekurangan Kolagen dan elastin melemahkan struktur kulit anda, hingga menyebabkan kulit tenggelam dan membentuk kedutan.

#2 : Melembap dan Melicinkan Kulit

Kulit kita terdiri daripada faktor pelembap semula jadi (NMF) dengan asid amino sebagai komponen utamanya. Dalam ESP Soy Protein mengandungi asid amino. Asid amino ini membantu :

Menguatkan lapisan kulit yang paling luar, sekaligus mengekalkan kelembapan pada kulit supaya tak mudah kering.

Kulit anda akan kekal terhidrat, melengahkan kemunculan tanda-tanda penuaan seperti jeragat dan kedutan untuk memastikan kelicinan kulit.


Anda tahu tak?

Berada berjam-jam lamanya di dalam bilik berhawa dingin boleh menyebabkan kulit anda hilang kelembapan dan menjadi kering.


#3 : Melindungi Kulit daripada Kerosakan Radikal Bebas

Radikal bebas boleh menyebabkan tekanan oksidatif kepada kulit dengan merosakkan membran sel kulit, protein dan DNA yang mengakibatkan penuaan kulit pramatang seperti kedutan.

Isoflavon dalam protein soya membantu untuk:

Mengurangkan tekanan oksidatif, keradangan dan kerosakan sel kulit yang berpunca daripada pendedahan kepada UV kerana ia kaya dengan antioksida.

Ibaratnya seperti buah epal yang terdedah kepada udara. Lama kelamaan epal tersebut akan menjadi perang. Pengoksidaan yang disebabkan oleh radikal bebas berlaku dalam sel kulit dan mengakibatkan kerosakan dalam tempoh beberapa dekad.

#4 : Menyembuh dan Membaiki Kulit

Kulit kita mengalami kerosakan setiap hari. Asid Amino adalah penting untuk menyembuhkan dan membaiki tisu dan kulit yang rosak. Protein soya membantu untuk:

Bertindak sebagai blok binaan untuk sel dan mempercepatkan proses penyembuhan sel supaya kulit anda lebih cepat pulih.
Meningkatkan proses pusing-ganti sel yang bermakna menyingkirkan sel kulit/rambut/kuku yang lama untuk memberi ruang kepda sel baru.

Anda tahu tak?

Protein soya berasaskan tumbuhan biasanya kaya dengan zat besi yang penting dalam penyembuhan luka.

 




 Sebab itu pentingnya pengambilan Soy Protein untuk penjagaan kulit anda.

Vita-C Plus

Vita-C adalah vitamin penting untuk sistem imunasi badan. Namun, Vita-C juga penting untuk kesihatan kulit.

 



 
Vitamin C dikenali sebagai asid askorbik dan memainkan peranan penting dalam fungsi dan kesihatan tubuh terutamanya kulit anda.

Manfaat Vitamin C terhadap kulit

  • Bertindak sebagai antioksida
  • Melindungi daripada sinaran UV
  • Bertindak sebagai agen depigmentasi
  • Berfungsi sebagai agen antikeradangan
  • Menggalakan sintesis kolagen

Kenapa ambil Vita-C Plus Sustained Release banding Vitamin C lain untuk Kecantikan Kulit terutamanya untuk mengatasi jeragat?




#1 : Sistem Pelepasan Berperingkat

Canggihnya Shaklee telah menciptakan vitamin C yang berupaya melepaskan Vitamin C secara berperingkat setiap 1 jam 100mg dilepaskan. Jadi ini mengurangkan pembaziran dan pengunaan Vitamin C dalam tubuh dapat digunakan secara optimum.

Ini bermakna kulit anda akan sentiasa dilindungi sepanjang hari dari mengalami kerosakan. Jadi kurangnya terjadi jeragat.

#2 : Sumber semulajadi Vitamin C

Shaklee mengambil dari ekstraks jagung untuk serapan yang terbaik dan lembut pada perut.

#3 : Ditambah dengan Bioflavonoid

Bioflavonoid ini adalah lapisan selaput dalam kulit oren yang berwarna putih. Fungsinya untuk penyerapan lebih efektif Vitamin C ke dalam badan.


#4 : Kos Efektif
Hanya RM0.43 setiap biji dan mudah untuk ditelan.


ResV-vix



ResV-vix adalah minuman botanic dan suplemen semulajadi  yang terdiri dari anggur muscadine, lobak ungu, europena elderberry ,japanese knotweed, chebulic myrobalan, delima, black currant dan anggur pomace/anggur merah yang mempunyai nutrien Polifenols yang sangat tinggi. 



 
Spectrum Polifenols yang sempurna ini sangat powerful untuk  
 
▪︎melindungi sistem imun badan. 
▪︎memperbaiki kerosakan DNA 
▪︎membaikpulih saraf serta sistem imun yang telah diserang 
 
Sebab tu lah, orang kata ResV-vix ni tonik ajaib
 
Bila sel diserang dengan penyakit, ini lah punca yang menyebabkan kerosakan pada DNA. 
 
Dari sini, penting utk kita ambil nutriens Polifenols ini kerana research tunjuk; Polifenols yg sempurna dpt melindungi sel sehingga ke peringkat DNA!  
 
Campuran Polifenols yg sempurna ada dalam botol ResV-vix! 
 
 
Dekat dunia Allah jadikan lebih 8000 jenis anggur.
 
Terdapat ada satu anggur yang Allah ciptakan sangat istimewa. 
 
Biasa buah,  kalau kene gigit dengan binatang atau dia berlubang, buah tu akan busuk kan? 
 
Tapi tidak pada anggur Muscadine,  
 
Anggur Muscadine ni, dia akan rawat sendiri badan dia untuk menjadi anggur yang asal, & ia tidak membusuk !  
 
MasyaAllah tabarakallah hebat ciptaan Allah kan?? 
 
Saintis Shaklee memang buat kajian dan mencari serata dunia buah yang mempunyai kadar tinggi antioksidan. 
 
Keistimewaan anggur muscadine ni dia mempunyai 20 pasang kromosom berbanding anggur lain yg ada hanya 19 pasang kromosom 
 
Dan ianya mempunyai powerful antioksidan yang terdapat pada biji dan kulit. 
 
Dalam anggur muscadine terdapat polifenol yang bernama "elargik asid" yang mana die merencatkan sel-sel abnormal. 
 
Jadi ia sangat bagus untuk anti kanser, anti keradangan dan anti aging.

Bagaimana ResV-Vix hilangkan kulit berjeragat?

1- Polifenol dalam ResV-vix sangat tinggi kandungan antioksidan. Antioksidan ini sangat penting dalam untuk membantu melambatkan tanda-tanda penuaan seperti:

❎Kedutan
❎Eye bag
❎Bintik hitam
❎Jerawat
❎Jeragat

Polifenol yang sangat tinggi antioksidan ini sangat bagus untuk anda yang banyak terdedah kepada cahaya matahari, UV, dan pencemaran yang boleh menyebabkan kadar penuaan tubuh dan kulit menjadi lebih cepat. Ini adalah punca utama kulit wajah mudah berjeragat. Polifenol berupaya membantu melambatkan proses penuaan kulit anda dari dalam.

2- Kandungan Resveratrol dan Polifenol ResV-Vix juga boleh mencerahkan kulit dan membuat kulit menjadi glowing tanpa perlu makeup. Jeragat juga cepat pudar.

3- ResV-Vix membantu kulit jeragat disebabkan antioksidan yang sangat tinggi. Antioksidan ini penting untuk membaiki dan memulihkan sel-sel kulit mati atau rosak. Sel yang rosak ini yang membuatkan pertahanan kulit lemah dan menyebabkan ia mudah naik jeragat.

Apabila sel-sel kulit yang lama sudah diperbaharui, automatik kulit pun jadi cantik, lebih bersih, cerah dan berseri! Best kan? Sebab itu ramai yang apabila rajin mengambil setiap hari produk ResV-Vix mendapat efek wajah nampak lebih muda dan berseri!

4- Kebaikan Polifenol dalam Vivix Shaklee juga bagus untuk kulit. Ia membantu dalam penghasilan kulit yang sihat dengan:

Melindungi kulit dari kerosakan UV
✅Mengurangkan penuaan pramatang dan pembentukan kedutan
✅Menyokong dalam pengeluaran kolagen yang sihat
✅Menggalakkan kulit yang lebih tegang dan kelihatan lebih muda berseri

5- Kebaikan ResV-Vix juga bantu meremajakan kulit dari dalam. Ini telah terbukti dimana satu ujian klinikal menunjukkan ramuan yang terdapat dalam sebotol ResV-Vix akan mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular! Maksudnya ResV-Vix ini membantu memperbaiki sel DNA kita dan melambatkan proses penuaan dari dalam, dari akar umbi!

Banyak kebaikan dan manfaat dalam sebotol ResV-Vix untuk kesihatan kulit kan. Rajin-rajinlah mengambil ResV-Vix setiap hari untuk anda kekal remaja,awet muda dan cantik!

Di sini Kak Fieza kongsikan TESTIMONI SHAKLEE dengan Set Vitamin Kulit Cantik Shaklee





(kredit to miracle)



Sebenarnya banyak lagi kisah-kisah benar yang pengamal Set Vitamin Kulit Cantik ini dapat kesan yang sangat memuaskan hati. Orang kata alah membeli menang memakai. eh...vitamin ni kita makan tau. Jadi dapat kecantikan dari dalam hasilnya nampak di luar. Inside Out gitu!


Anda yang masih tercari solusi untuk mengatasi masalah kulit wajah anda terutama jeragat atau jerawat boleh cuba Set Vitamin Kulit Cantik Shaklee Anda hari ini.

Nak cantik menawan berseri-seri di pagi raya haji nanti, anda mulakan dengan Set Vitamin Kulit Cantik anda hari ini.

Jadi, tunggu apa lagi!

Dapatkan SET VITAMIN CANTIK anda hari ini sebelum HABIS STOK!

Anda nak SET VITAMIN CANTIK ?

Pilihan di tangan anda.

Untuk konsultansi percuma anda klik di sini

 


 ATAU

Anda Nak JOIN AHLI SHAKLEE secara PERCUMA

KLIK 👇👇



 

 

Living With Harmony With Nature

~falsafah Dr Forrest C Shaklee.

 

Sekiranya entri Kak Fieza ini beri manfaat kepada anda sudikan anda tekan button SHARE dan COMMENT agar lebih ramai lagi yang dapat manfaatnya. Mudah-mudahan dengan asbab perkongsian anda, anda dapat mengubah nilai hidup mereka.Tak pasal-pasal anda dapat saham akhirat. Best ke best.



#NextLevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#ShakleeSeriKembangan




 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan kepok-kepok duit yang lumayan?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya bisnes dari rumah
Hubungi saya untuk:- 


email :
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:

Instagram:
hafizahmahfoz (tekan)






No comments:

Post a Comment