Sunday, March 8, 2015

MY NEW SUCCESS JOURNEY BEGINS : MOTIVATION AND RECOGNITION RALLY CUM CNY

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar anda semua? Saya tanya apa khabar? Saya doakan anda sihat dan cergas di samping keluarga tercinta.

agak lama juga saya tak bertemu dengan rakan-rakan fiezabard. Aduhai ...rindu rasanya.

Kali ini saya ingin berkongsi dengan anda Hari Ini Dalam Sejarah saya pada tanggal 1 MAC 2015 Hari Sabtu yang lalu.

Hari yang sangat bahagia saat itu.


Jakun Naik Stage


Dah lama saya tak naik stage menerima sebarang anugerah. Seingat saya, kali terakhir saya naik stage ialah semasa menerima ijazah di USM tahun 1999, lama kan?

Bila tiba giliran saya untuk naik ke pentas terasa menggigil dan dup dap dup dap pula dibuatnya.

Yang paling excited anak-anak saya. Mereka lah sumber inspirasi saya.

Sebelum ni, saya pernah pergi ke Majlis seperti ini tahun lepas. Tapi waktu itu saya belum terima apa-apa anugerah lagi.

Anak saya tanya " Bila ibu nak naik pentas?"

Nahhh!!! hari ini...semua sekaliku angkut naik pentas. Macam jakun je kan? Cik Abang saya dah ajak naik pentas tapi ia menolak. Tu yang jadi kameraman tu.


Majlis yang Gemilang

Saya telah dijemput oleh pihak penganjur untuk menghadirkan diri ke Majlis yang saya percaya menelan puluhan ribu ini sejak 16 FEB 2015 lagi iaitu 2 minggu sebelum Majlis. Email dan sms sering diberikan. Tak cukup dengan itu, mereka telefon saya untuk pastikan saya benar-benar boleh hadir ke Majlis tersebut.


Surat invitation

Offcourselah nak join kan. Majlis yang meraikan kejayaan kita. Rugi lah tak datang. 

Saya sampai di Hotel Sunway Resort and SPA lebih kurang pukul 2 petang. Hotel 5 STARS tu. Majlis dijangkakan bermula pada 2.30 petang.


Anak-anak dah geram tengok Water Park




pendaftaran. Ada cabutan bertuah. Ada ke nama kita?

Ada nama dah ready register..

Dewan Awesome


suasana di dalam Dewan

berjimba-jimba dalam dewan hotel 5 stars
ada gaya Yang Berhormat tak?

Post dalam Dewan yang gah bersama askar-askarku
Hampir sebaris kerusi kami conquer
Master Parade 

Master Coordinators Parade
Sebelum ini, bila saya pergi Majlis seperti ini, saya tak faham apa lah Master Coordinators Parade ini. 

Ala-ala red carpet anugerah Bintang Popular gitu... Mereka disebut nama oleh MC sebagai Master Coordinator dan berjalan melalui red carpet menuju ke kerusi VIP di hadapan. Seronoknya dilayan seistimewa begitu. Insya Allah, 2 tahun lagi saya akan follow mereka.

Bisnes Famili

kenapa saya suka bisnes yang saya buat ni?

Saya sangat-sangat suka sebab saya boleh bawak famili saya turut serta dalam bisnes.

Dulu saya tak suka bisnes sebab saya nampak kalau orang sibuk dengan bisnes, mereka terpaksa tinggalkan famili mereka. Banyak masa mereka di luar untuk memenuhi tuntutan bisnes mereka. Sedangkan anak, isteri/suami mereka terbiar. 

Tapi saya nampak dalam bisnes ini, saya makin dekat dengan famili saya. Any event bisnes yang saya join make  sure saya bawa famili saya seramai 7 orang ni.

Sebab itu saya kata bisnes ini adalah bisnes famili oriented. Bisnes macam ni lah yang saya cari.

Faris sibuk menulis di kertas yang disediakan oleh pihak penganjur

Awina pun sibuk menulis

kakak eizatul pun sibuk menulis
Hasil kerja Faris sepanjang majlis

Ahaaaa....kenapa Faris tulis GST???
Kenapa GST??

kenapa Faris lukis GST tu? Sebab masa dia nak melukis tu dia terdengar Mr Victor Lim President Shaklee Malaysia cerita pasal GST.

Mr Victor Lim kata bersyukur kerana kerajaan Malaysia Implemen GST dan kenaikan harga petrol. Dengan 2 perkara ini menyebabkan rakyat Malaysia mencari peluang untuk menambahkan income.

Mr Victor Lim kata " Thanks to government to implement GST. To give more money"

Macam mana tu? Mr Victor kata GST dan harga petrol naik sangat bagus kerana menggalakkan individu berusaha lebih untuk mendapatkan income yang lebih. Kalau tidak kita tak sedar kita masih berada dalam zon selesa.

Lihatlah suatu perkara itu dengan mata lebah. Bukan dengan mata lalat. Faham ke faham? ( yang ni Mr Victor tak cakap, saya yang cakap).

Mr Victor Lim (President Shaklee Malaysia)
Sekali lagi Mr Victor mencanangkan kepada sesiapa yang inginkan gaji sebulan mereka seperti gaji setahun kerja makan gaji mereka sekarang. Di sinilah tempatnya. Malah boleh dapat lebih dari gaji setahun kerja hakiki mereka. Dah terbukti pun. 

Sila klik link kejayaan mentor saya di sini. 5 Rahsia Kejayaan Jutawan Dalam Masa 9 Bulan.

Pesan Mr Victor lagi, sekiranya anda ingin menjadi orang yang luar biasa, anda kena bertindak luar biasa.

Sejauh mana anda ingin berjaya dan serius ingin berjaya anda perlu korbankan beberapa perkara yang biasa-biasa anda buat contohnya....korbankan program tv kegemaran anda.

YESSSS!!!! perkara inilah yang telah berlaku kepada saya. Saya telah korbankan program TV saya sejak setahun yang lalu.

Sampaikan satu ketika, saya berfikir...kalau tak ada TV pun tak jadi hal kepada saya.

Untuk pengetahuan anda, saya tak pernah melanggan channel ASTRO di rumah. Pernah saya diajukan soalan oleh seorang rakan.

" Kau boleh hidup tanpa ASTRO?"

Kenapa pulak tak boleh hidup? Anda tak boleh hidup ke tanpa TV?

Hasil Luar Biasa Bila Ada Produk Luar Biasa

Saya beruntung kerana saya diperkenalkan dengan suppliment yang terbaik di Malaysia dan di dunia.

Sekiranya kita ingin mudah berjaya kita kena pastikan kita ada produk yang luar biasa bagus.

Sapa nak diri dia nampak cantik dan gojes? sila angkat tangan...
Sapa nak diri dia hidup cergas dan sihat sepanjang waktu? sila angkat tangan
Sapa nak diri dia bebas dari sebarang penyakit? sila angkat tangan.
Sapa nak diri dia bebas dari sebarang ubat-ubatan? sila angkat tangan.

Mr Victor Lim kata Shaklee Is The Best!!

alaaa...produk dia memanglah dia kata best. Nak bukti sila klik link Ranking ke 2 di dunia.


Cabutan bertuah

Majlis ini bertambah rancak bila cabutan bertuah diumumkan. Saya tengok no saya.



Rupanya husband saya yang lucky. Kebetulan suami rakan seperjuangan saya Affni merangkap Mentor saya En. Yusri juga lucky. Eloklah tu dua-dua naik ke pentas untuk dapatkan hadiah bertuah.

En Badrul dan En Yusri dengan hadiah cabutan bertuahnya

bergambar with Mr. Victor Lim
Saat yang ditunggu-tunggu

Dup dap dup dap menunggu giliran nak naik stage. Almaklumlah first time sejak join bisnes daku naik stage.

Sedang menunggu giliran untuk naik stage

First time dapat bergambar dengan Mr Victor Lim
Saya yang paling ramai bodyguard
The journey begins
The new success journey begins "Design your life not by default"

Anda tau apa keistimewaan rank "Supervisor" ni.


Sejujurnya bukan itu yang saya kejar. Tapi niat saya nak bantu lebih ramai orang di luar sana dan menyelesaikan masalah serta memudahkan urusan orang lain. Niat saya untuk menambah nilai hidup orang lain dengan lebih baik lagi. Saya pegang kata Mentor saya.

"The More You Give, The More You Get Back"


Bukti kejayaan yang saya terima
Title hanya di atas kertas. Bila pandang kertas ini saya teringat karton "Kungfu Panda".

Sapa pernah tengok Karton "Kungfu Panda 1" angkat tangan...

Scroll yang menjadi rebutan antara Panda dengan Harimau putih (tak ingat gelaran dia) sebenarnya kosong.

Kenapa kosong? Apa istimewanya sampai bersabung nyawa rebutkan scroll tu. At last bukak scroll .....kosong....kecewa tak?

Jadi, moral of the story.....

Bila ada Push Factor, baru kita akan bertindak mempamerkan keistimewaan kita. Semua orang ada keistimewaan...

Pernah tak anda dengar macam ni..

"dah memang dah takdir, aku jadi macam ni.....redha je lahhh..."

takdir juga yang salah.

Sebenarnya, Diri anda sendiri yang menentukan corak hidup anda.

Anda nak kaya, anda yang corakkan
Anda nak sihat, anda yang corakkan
Anda nak kuat, anda yang corakkan
Anda nak kurus, anda yang corakkan

"Design your life not by default"

Doa, usaha dan berdoa tawakal atas usaha kita supaya membawa kejayaan. Insya Allah, Allah akan permudahkan.

Ini satu lagi kata keramat yang Mentor saya ulang-ulang cakap.

Sharing Kejayaan Dari Master Coordinator Tan Boon Guat

Saya datang ke Majlis ini bukan hanya untuk terima anugerah. Tetapi saya ingin mendengar dan menggali ilmu-ilmu dari orang-orang yang telah berjaya.

Antaranya speakers jemputan ialah Master Tan Boon Guat. Master Tan adalah bekas pelajar UUM. Sebelum ini dia benci MLM kerana 'little voice' dia selalu berkata MLM kena cari orang bawah. Master Tan tidak percaya dan tidak suka ada sesetengah MLM yang dapat pulangan tanpa bekerja. Macam menipu je. Saya pun macam tu jugak. 

Ada sesetengah bisnes mengamalkan sistem "bayar dan goyang kaki dapat pulangan".

Dalam bisnes ini Siapa yang berusaha sampai habis baru dapat pulangannya. Tak kira sama ada anda di bawah atau di atas. Siapa yang lebih usaha mereka yang dapat setanding dengan usahanya.

"You draw your bisnes"

ini adalah kata keramat Dari Master Tan. Dengan bisnes ini kita boleh corakkan bagaimana corak bisnes kita sendiri tanpa paksaan.

Siapa sangka bisnes ini boleh hingga ke peringkat Antarabangsa.

Selain dari CASH BONUS setiap bulan yang diperolehi oleh setiap agen, mereka juga berpeluang untuk dapat CAR BONUS setiap bulan. Bukan dapat kereta mewah, tapi setiap bulan company bayarkan kereta kita. nak ke nak?
Selain itu, company juga beri FREE VACATION kepada agen yang layak. Seperti tahun 2015 ini mereka yang layak akan dibawa ke ITALY.

Tahun 2016 pula yang layak akan dibawa ke US!!!...Yehhh!!! Impian saya ke US...
US Mu TUNGGU AKU DATANGGG!!!

Nota : maaf saya tak sempat nak shoot gambar Master Tan ...

Sharing kejayaan dari Master Coordinator Puteri Rohayu



Speaker jemputan kedua adalah seorang wanita berhati waja iaitu Master Puteri Rohayu.

Master Puteri join Shaklee pada tahun 2011 dan bergelar Master Coordinator pada tahun 2013.

Bekas pelajar USM ini telah berkhidmat dengan MERCY selama 7 tahun. Lifestyle nya yang merupakan sukarelawan memaksa ia selalu meninggalkan keluarga kadang-kadang hingga 2-3 minggu lamanya. Sampai bila keluarga terabai.

Keluarga menjadi push factor untuk ia berubah. Ramai Master mengubah hidup mereka kerana mereka ada Push Factor yang mendorong mereka untuk keluar dari masalah masing-masing.

Dulu Puteri Rohayu juga seperti saya, takut nak approach orang. Takut nak cakap apa yang saya ambil. apa yang saya makan ini bagus. Last...last makan lah sorang-sorang...kedekut, tak nak sharing kebaikan.

Master Puteri menekankan, dalam bisnes mengajar erti mengurus masa dengan bijak.

Dan tidur adalah penting. Kalau tak tidur akan merosakkan hati.

Ya, betul apa yang Master Puteri tekankan, saya telah alami. Selepas saya join bisnes ini saya lebih menghargai masa. Masa ibarat Batu Permata yang sangat bernilai. 

Setiap saat masa saya tidak akan dibiarkan. Saya rasa kalau saya biarkan, hari itu sangatlaaaa rugi.

Saya menyesal dulu saya banyak membuang masa dengan perkara-perkara yang sia-sia. Boleh layan hindustan sampai 3-4 jam..padahal alangkah baiknya masa itu diisi dengan perkara yang lebih manfaat seperti membaca buku-buku motivasi. Masa yang terbuang itu saya boleh layan customer-customer saya untuk menambahnilai hidup mereka seperti apa yang saya buat sekarang. 

Menyesal sungguh saya, 37 tahun masa saya terbuang sis-sia begitu saja.

Itu dulu, masa zaman jahiliyah saya, Dah setahun lebih saya tinggalkannya. Sekarang kalau nak tengok tv pun saya tak ada hati. Tengok tv untuk program ilmuan seperti tanyalah ustaz...forum perdana saja.

Master Puteri juga menerangkan bagaimana kita nak menguruskan kewangan dengan bijak. Dalam bisnes, kalau tak pandai uruskan kewangan dengan bijak kita akan gagal.

Ramai yang join bisnes untuk tambahkan pendapatan. Namun kalau silap langkah, akan merudumkan pendapatan.

Dalam bisnes, mengajar kita bagaimana nak uruskan duit dengan sihat. Bisnes tidak seperti kerja makan gaji, kerja ke tak kerja cukup bulan dapat gaji. Dapat gaji bayar hutang....

Dalam bisnes sangat bergantung kepada usaha. Cuba tanya kepada Leaders yang hadir ini, setiap bulan dapat gaji sama je ke angka nya? kalau RM 1000.10 bulan ini, bulan depan pun RM1000.10 ke?

Tidak......dalam bisnes, setiap bulan dapat angka yang berbeza. Tidak pernah sama. Sama ada bulan ini lebih dari bulan lepas atau kurang dari bulan lepas.

Bestnya dalam bisnes, anda boleh tentukan berapa yang kita nak dapat. Nak lebih, usaha kena lebih. Keep on Marathon, keep on going....Buat sesuatu biar sampai habis!!

Kenapa nak join bisnes?

#BEBAS MONEY
#BEBAS LIFE

dan biarlah apa yang kita buat beri kebahagian kepada kita.

MAMA CILIK MY INSPIRASI



With my Mentor

Mama cilik tak jemu beri kata-kata semangat
cilik kalau dalam bahawa jawa maksudnya kecil. 

Selepas saya naik pentas saya jumpa dengan orang yang betul-betul cilik yang menggelar dirinya mama cilik.

Bukan 1st time kami jumpa, kami satu office tapi berlainan department. Tapi kali ini pertemuan kami sangat istimewa kerana dia adalah salah seorang sumber inspirasi saya.

Tengok kecik tak dia....
Kecil-kecil cili padi.
Sapa sangka kecik-kecik si mamacilik ni dah pegang 5 figure CASH BONUS EVERY MONTH!!! dan CAR BONUS juga. Bulan-bulan kereta dia, Shaklee yang bayarkan. Nak ke nak?

Saya nak follow you lah mamacilik.
Saya sangat terharu, mamacilik sanggup menghadirkan diri untuk turut serta meraikan kejayaan saya.

Terima kasih yang tidak terhingga atas sokongan anda.

Fun Event

Saya suka majlis seperti ini, tidak membosankan kerana diselang selikan dengan games.

Pertama games tiup belon siapa yang paling besar tiup akan dapat hadiah yang lumayan.

Selain itu cabutan bertuah diteruskan. Cabutan bertuah yang paling lumayan ialah VIVIX dan Omega Guard yang bernilai mencecahkan hingga hampir RM 700. Best ke best!!

Last, Best Dress....

Saya tak pakai cheong sam hari ini. Melepas Best Dress prize...

Bagi can la kan orang lain


mereka yang terpilih untuk Best Dress perlu menari di atas pentas untuk memilih Pemenang Utama
5 STARS FOOD

Sepanjang saya join bisnes ni pelbagai keistimewaan yang saya kecapi. Antaranya, kalau bab makan bukan calang-calang mereka jamu para tetamu tidak kira yang ahli atau bukan ahli.

Sesiapa hadir, mereka tak akan halau...

Silalah menjamu selera di akhir event..

Jemput jamu mata apa yang kami makan...


Pelbagai menu bertaraf 5 STARS disediakan

Tepuk dada tanyalah perut semasa memilih juadah ok!

cik abang saya tak menyempat-nyempat nak soru

hmmm......tanya perut ke?

pelbagai buah-buahan, saya suka! saya suka!

healthy food!!...good...

I love salad

salad lagi...

jakun jap....orang kampung katakan...amende ni?

Macam kerabu gituuu.....


dilayan bagaikan VVIP


untunglah anak-anakku kecik-kecik lagi dapat layanan 5 STARS 


bukan pinggan saya

Ini baru pinggan saya

rasa sikit ok!

Pinggan saya lagi....small potion for variaty menu....kenyanggggg!!!

sapa tahu kuih apa ni??


MY NEW SUCCESS BEGINS

Kejayaan saya bermula di sini...

Bisnes kalau dibuat sorang-sorang...syok lah sorang-sorang..

Bisnes Mudah kalau buat secara jemaah. Kami mengamalkan bisnes secara jemaah. Mudah ke mudah?

Famili bisnes saya


Ops!! ada satu lagi saya nak SHARE juga ni. Saya terpaksa terjebak dalam GROUP BISNES HEBAT ini kerana ebook ini.

-----------------------------------------------------------------------------------
Hayati kisah benar kejayaan seorang Engineer Terpaksa Berhenti Kerja Selepas 6 bulan menjalankan Online Busines. Ikuti rahsia bagaimana beliau menghasilkan jualan RM1 Juta dalam tempoh 9 bulan At 'Zero Cost Marketing' selepas mengikuti Seminar Dr. Azizan Osman.

Kisah ini telah mendapat sambutan 15,000 orang pembaca. Cepat download sementara ia masih PERCUMA!!!!! Sila klik image ebook di bawah. 




Sekiranya anda termotivasi membaca coretan kisah kejayaan saya ini sila tekan button SHARE dan LIKE di bawah.

Semoga dengan sekali SHARE anda itu memberi manfaat dan inspirasi kepada rakan-rakan di luar sana. Tak pasal-pasal dapat pencen kubur FREE.

Terima kasih kerana sudi membaca,

Love,
Hafizah
019-211 8757 (Telegram/Whatsapp)
FB: hafizahmahfoz
PAGES : Purplehomeshoppe

~Design Your life Not By Default~



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!




No comments:

Post a Comment