Sunday, June 22, 2014

70% RAKYAT MALAYSIA RASA TERSEPIT 2014

Assalamualaikum wbt.

~Petikan dari malaysiakini.com
70% rakyat M'sia rasa tersepit pada 2014| 10:38AM Jun 17 2014


Sebanyak 70 peratus rakyat Malaysia yang ditinjau berkata mereka merasakan bahawa ia lebih sukar untuk mengharungi kehidupan pada 2014, kata firma penyelidikan Ipsos Malaysia.


Pengarah Eksekutif Ipsos Malaysia Katherine Davis (kiri) berkata, hal ini didorong oleh kebimbangan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), yang akan dilaksanakan pada 1 April 2015.


"Pengumuman pelaksanaan GST akan datang telah meningkat kebimbangan tahun ini untuk meneruskan kehidupan kerana terdapat persepsi bahawa harga akan mula naik dari tahun ini dan seterusnya.


"Hal ini membimbangkan khususnya bagi mereka yang berada dalam kumpulan berpendapatan rendah," kata Davis dalam satu kenyataan.


Menurut tinjauan pendapat itu, dijalankan melalui telefon di 1,000 responden di seluruh negara pada Mac lalu, mereka yang paling mengambil berat tentang kedudukan ekonomi mereka adalah yang berpendapatan kurang RM3,000 dan pengundi luar bandar.


sumber : http://www.malaysiakini.com/news/265892 

---------------------------------------------------------------------------------------------

15 tahun yang lalu selepas saya mendapat ijazah pada tahun 1999, saya dibayar gaji serius RM 1,500. Itu gaji pertama saya sebagai graduate Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer di sebuah 'Corporate Company' di Kuala Lumpur.

Dulu saya rasakan bayaran gaji saya itu banyaklah sangat memandangkan saya masih bujang dan tiada sebarang tanggungan.

Kini, setelah setengah tahun melangkau tahun 2014 gaji saya meningkat hampir lebih kurang 3 kali ganda dari gaji pertama saya. Banyakkan? Alhamdulillah.....setelah 15 tahun bekerja.

Sebenarnya, kalau diikutkan saya jauh ketinggalan dengan era BERDUIT ni. No Money No Talk! Everything is money!

Serius saya sangat tertekan dengan era everything is money ini. Betul kata Dr Azizan Osman, ibarat pagi 25hb dapat gaji, petangnya sudah tinggal baki RM 32.50 dalam akaun bank.

Betul! Macam itu lah saya hadapi.Tambahan lagi potongan cukai pendapatan telah di tolak automatik sebelum terima gaji lagi. 

Atas kesedaran itulah, saya tidak boleh berdiam diri. Saya perlu lakukan sesuatu sebelum saya Muflis di Negara sendiri.

Saya masih ada 5 orang anak yang masih memerlukan saya untuk saraan hidup mereka.

Setiap hari saya berulang alik kerja, saya akan melalui sebuah perumahan Mewah di Puchong yang anggaran sebuah rumah dalam RM 1.5 juta. Saya terfikir, bagaimana mereka ada duit untuk bayar ansuran installment loan rumah mereka. Kayanya mereka.

Sedangkan saya yang membayar installment rumah yang hanya baru berharga tak sampai 150K ini pun semput nak bayar. Inikan pula 1.5 juta. Memang tak ada dalam kamus hidup saya lah.

Tapi dalam hati dan impian saya, alangkah bestnya kalau saya miliki rumah itu. I dream of Jenny bring me that home!


Laluan saya setiap hari. Terbakar tengok rumah rm1.5 juta di sini.


Baru-baru ini kerajaan telah mengumumkan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) akan dilaksanakan pada 1 April tahun 2015. Rakyat Malaysia tentunya panikkan?

Tak perlu panik?
Pasti ada jalan penyelesaiannya.

Kepada sesiapa yang kurang pasti atau masih blur tentang GST boleh rujuk di sini ( sila klik ).

Bukan semua barangan dikenakan GST.


Barangan yang tidak dikenakan GST

Tunggu bulan jatuh ke riba

70% rakyat Malaysia tersepit? Saya tak nak berada dalam lingkungan 70% itu. Jadi saya ambil tindakan drastik untuk berhijrah dari hidup biasa-biasa dengan hanya menerima kenaikan 3 kali ganda sahaja dalam tempuh 15 tahun perkhidmatan kepada hidup luar biasa dengan menggenggam kenaikan sehingga 10 kali ganda insha allah.

Percaya tak anda sebenarnya boleh dapat pendapatan 10 kali ganda dari pendapatan sekarang dalam masa 1 tahun?

Percaya tak anda boleh suka-suka taburkan wang anda di mana-mana badan kebajikan dan masjid-masjid yang memerlukan dalam masa 1 tahun dari sekarang tanpa berkira langsung?

Percaya tak anda tak perlu risau pun perlaksanaan GST yang akan dilaksanakan pada tahun hadapan? Tak menjejaskan langsung kehidupan anda, malah lebih selesa.

Tak payah percaya! Semua tu mengarut saja.

Duduklah di tempat anda yang sangat selesa. Kerusi baldu yang sangat empuk. Bilik yang berhawa dingin. Boleh pakai baju kot dan bertali leher setiap hari.

Yang wanita pula boleh menggayakan handbag yang bertukar-tukar setiap hari ikut tema baju. Hari ni baju hijau kita pakai handbag hijau Prada ek? Esok...esok kita pakai Coach pink lah sebab esok nak pakai baju pink. Selesa lah sangat dengan keadaan kita hari ini.

Gaya saja lebih tapi semuanya guna kad plastik warna emas atau warna platinum. Dalam wallet sesen pun tak ada. harapkan bulan jatuh ke riba. Cukup bulan tak habis pun bayar riba'. Woopppsss sori! terkasar pulak....

Ada kurang dari setahun kita nak ubah hidup kita sebelum berlaksanaan GST.
Jangan nanti anda menyalahkan kami.
Kenapa tak ajak?
Kenapa tak cakap dari dulu?

Dah terantuk baru nak terngadah!

e-book Super Power

Saya tak nak anda salahkan saya tahun hadapan. Tahun ini saya nak hadiahkan anda ebook motivasi ini. Jangan sia-siakan ebook ini. Ini adalah anugerah terhebat yang pernah saya terima, yang telah mengubah hidup saya.
Sila klik di photo di bawah dan download ebook saya ini.





Saya doakan dengan hadiah ebook ini, anda dapat menghadapi sebarang kemungkinan pada tahun 2015.

Terima kasih kerana sudi membaca.

Sekiranya anda suka entri ini sila LIKE dan SHARE


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!



0 comments:

Post a Comment