Saturday, December 21, 2013

VITAMIN SEMULAJADI UNTUK ANAK BIJAK

Baru-baru ni keputusan PMR dah keluar. Anak-anak yg lahir pada tahun 1998 tentunya teruja dengan keputusan masing-masing. Tak kurang juga ibu bapa yang tentunya bangga dengan keputusan anak-anak mereka.

Tengokla saja fb anak sedaraku...bangga dengan keputusan PMR yang dia dapat kerana dapat mengalahkan keputusan akaknya. Alhamdulillah Kak Ngah...semoga dapat teruskan dengan mumtaz hingga ke menara gading.


 Antara fb anak-anak saudaraku dlm bercerita tentang keputusan PMR


Tidak dinafikan anak-anak generasi Y ni berebut untuk dapatkan hanya yang cemerlang. Tetapi yang kurang cemerlang jangan pula bersedih. Kerana rezeki Allah yang menentukan. Sekiranya kita gagal hari ini tak semestinya gagal hari esok.

Namun kita harus berusaha. Untuk langkah awal ini saya yang mempunyai 5 orang anak juga berusaha untuk yang terbaik buat anak-anak seadanya.

OMEGA GUARD

Untuk merangsang perkembangan anak-anak saya beri mereka Omega Guard dengan memasukkan Omega Guard ke dalam makanannya. Macam mana caranya saya cucuk kapsul Omega Guard dan campurkan ke dalam nasi atau makanan kegemaran mereka.

http://fiezabard.blogspot.com/2013/12/omega-guard-buat-anak-bijak.html
 kapsul Omega Guard




Namun setelah dikaji, Omega Guard bukan saja untuk kanak-kanak malah baik juga untuk bebarapa penyakit yang disenaraikan di bawah kerana Omega Guard bukan ubat tetapi vitamin hebat dari Shaklee. 


http://fiezabard.blogspot.com/2013/12/omega-guard-buat-anak-bijak.html

 Ikan Laut Dalam

Kenapa saya memilih Omega Shaklee:

1. Minyak ikan terbaik di dunia.
2. Diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun.
3. Ia bukan dari hati minyak ikan.
4. Omega Guard 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.
5. Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulin di dunia mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis Asid Lemak Omega 3 semula jadi termasuk EPA, DHA, ALA dll.
6. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg Asid Lemak Omega 3 EPA dan HDA yang baik untuk perkembangan otak.
7. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard berbanding kaedah penyulingan tekanan tinggi yang digunakan untuk produk lain. Ini akan memusnahkan sesetengah nutrien dan tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan.

Shaklee menggunakan proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulin dan paling semula jadi. Di samping itu bahan merbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl - bahan kimia industri yang sangat toksik) akan disingkirkan.

Kenapa Ikan Air Laut Dalam?

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price telah menemui satu rahsia. Di mana penduduk Eskimo hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.

Orang Eskimo hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghadapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis.

Sedangkan kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol menghadapi masalah kesihatan yang berkaitan jantung.

Asid Lemak Tidak Tepu

Ikan air laut sejuk juga mengandungi asid lemak tidak tepu  yang sangat tinggi iaitu EPA dan HDA yang boleh 
            - merendahkan lemak dalam darah
            - menurunkan pengumpulan platlet darah
            - melambatkan pembentukan thrombus
            - merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan

Mencairkan Darah

Minyak ikan bersifat melincirkan saluran darah dan mencairkan darah untuk pengaliran darah yang lancar dan melambatkan kepekatan darah.

Pesakit yang akan melakukan pembedahan dan wanita hamil yang hampir hendak bersalin tidak digalakkan mengambil minyak ikan

Terima kasih kerana membaca~

kredit to Buku Panduan Nutrisi 
  
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!

 

No comments:

Post a Comment