Wednesday, November 27, 2013

Nutrisi Sihat Untuk Lebih Langsing

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kali ini saya nak buka topik yang hangat dikalangan WANITA....iaitu KURUS...
Kalau tanya wanita, semua nak kurus....tak kiralah makcik jual nasi lemak ke, pegawai bank ke, kakak jual sayur ke....pasti tersenyum lebar bila kawan2 nya menegur "Eh! kau dah kurus la sekarang". Kembang punggung bila orang tegur kita cam tu kan...


Bila lah nak kecik pinggang ni

Dalam group watsapp pun topik kurus juga yang selalu diperbincangkan contohnya group saya ni:





 Antara perbualan hangat tentang kurus dalam group watsapp saya

sehinggakan mamat Kevin Zahri ni menjadi idola kepada para wanita malah lelaki yang ingin kelihatan sihat dan cantik lagi menawan.

Mula lah menjeling-jeling google mencari obat-obat kurus....AWAS dengan ubat kurus di pasaran yang berkemungkinan membahayakan kesihatan.Kalau kurus berbaloi jugak. Tapi kurus tidak tapi penyakit yang dapat.

Seelok-eloknya cari la nutrisi yang sihat untuk langsing.

Langsing Program = Fat Emulsifier + Detox + Protein

Kenapa Detox?

Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tidak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrien yang diambil sama ada daripada supplimen atau diet harian.

Herbalax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil harian. Jadi, cara pemakanan perlu diubahsuai untuk ibu menyusu kepada 2-3 kali seminggu.

Adalah sangat sesuai ibu menyusu menggantikan Herbalax kepada ALFAFA (fungsi alfafa juga sebagai detox)

Diet yang berjaya bukan bermakna " SAYA TURUN BERAT 10KG DALAM SEBULAN ". Ini sebenarnya diet yang tak berjaya kerana berat bdaan pasti akan naik semula secara mendadak. Terutamanya sekiranya kita tidak mengambil berterusan sesuatu produk pelangsingan tersebut.

Kenapa Lechitin perlukan Detox Produk?

Lechitin fungsinya semata-mata untuk memecahkan lemak berlebihan dalam badan dan perlukan medium pengangkutan untuk membawa keluar daripada badan. Oleh itu, kombinasi Lechitin dan kombinasi Alfafa atau Herbalax adalah diperlukan.
  
Kepentingan Protein?

Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan  menjaga otot bebas lemak.

Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%. Contohnya makanan yang kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu, keju dan yogurt), kekacang, avokado dan ayam.
 

Protein penting untuk memelihara OTOT dalam badan. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby (menggeleber). Orang yang macam ini, yang turun tu bukan berat tapi dia kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan untuk membakar lemak.

Cinch Shake adalah serbuk protein yang diperkaya dengan Leucine iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Cinch juga berfungsi sebagai 'meal replacement'.

Cinch Shake membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh

Jadi hanya lemak-lemak yang dibakar. Bukan memusnahkan otot-otot kita. Bila anda sudah kurus nanti, kulit dan otot tidak akan menggeleber sebab otot terpelihara.

Untuk Ibu menyusu, lebih baik ambil ESP (Energizing Soy Protein) berbanding Cinch Shake sebab kalori Cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan anak-anak

Tips diet

1. Ambil ukuran badan seiring dengan timbang berat badan. Diet ini tidak semestinya akan menurunkan berat badan dahulu. Ada individu yang badan shape on dulu, berat turun kemudian.

2. Perlu konsisten dan jangan ingat boleh turun berat badan dalam sehari. Letak target jangka masa pendek 3 BULAN.

3. Stagnant period = normal untuk long term diet. Cuma continue diet seperti biasa sebab badan sedang shape on semasa stagnant period.

3.  WAJIB ambil SARAPAN. Kita tidur lebih kurang dalam 6-8 jam dan sepanjang tempoh tu perut jadi berasid. Paling kurang bangun pagi tu, alas perur dengan segelas air untuk neutralkan asid tu. SARAPAN ini adalah penanda aras untuk tenaga sepanjang hari.

5. JANGAN SKIP MEAL. Kalau jenis nak mengunyah , makan banyak kali tapi kuantiti sedikit-sedikit. Dinner kalau tak mahu makan berat, ambil light meal walaupun sekadar biskut atau buah-buahan. Ini untuk elakkan badan bertukat kepada "starving mood".

6. Ambil NASI sekurang-kurangnya sekali sehari. Saya tak setuju dengan diet tanpa nasi sebab badan kita perlukan kabohidrat. Nasi adalah lebih baik daripada roti , mee dan pasta.

7. AIR KOSONG. 25 kg bersamaan 1LITER. Sekurang-kurangnya 3 LITER satu hari.

8. Portion plate perlu dijaga : Separuh pinggan nasi + 1/4 Sayur + 1/4 Lauk. Sekiranya masih ada ruangan kosong dalam perut masih lapar lagi tambahkan dengan lauk dan sayuran. Bukan tambah nasi.

9. Snack between meal boleh sahaja tapi perlu ambil buah-buahan / dried fruits seperti kurma, badam, kismis. Ambil hanya yang berkhasiat sahaja.

10. Ambil buahan SEBELUM makan. bukan sebagai desert. Ia akan membantu kita cepat kenyang dan kurang pengambilan makanan. lagipun ia satu sunnah Nabi SAW.

Cara Pengambilan Shaklee Product Untuk Slimming dan Sihat.

1. Jika guna Herbalax, day 1 - 3 ambil Herbalax SAHAJA.
Lechitin mulakan day ke 4 onward. Weekend ( Jumaat, Sabtu, Ahad ) ambil herbalax bersama lechitin.

2. Jika ambil Alfafa untuk detox, boleh ambil terus Alfafa bersama Lechitin setiap hari.

5 biji selepas breakfast 
5 biji selepas dinner

Maximum pengambilan Alfafa sehari 10 biji.

3. Jika ambil Lechitin: 6 caps sehari.

Paling elok 2 caps after breakfast,
2 caps after lunch,
2 caps after dinner.

atau
3 caps after breakfast
3 caps after lunch.

4. jika ambil OmegaGuard : 3 caps sehari. Ambil serentak after dinner.

5. Protein (Cinch atau ESP) : 1 sudu besar setiap pagi, boleh buat fruit shake untuk menyedapkan rasa.

Maksimum pengambilan ESP sehari adalah 3 sudu besar.

Note : Sila minum dalam 500ml air kosong selepas mengambil Herbalax.

kredit kepada Kam sisters 

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!





No comments:

Post a Comment