Tuesday, November 5, 2013

Nutrisi sihat untuk Ibu Mengandung, Berpantang dan Menyusu

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Lazimnya bila seseorang wanita itu sering diajukan soalan:

1. Bila nak kahwin, sekiranya anak dara
2. Bila dah kahwin, tanya pula bila nak ada anak ni.
3. Bila dah ada anak, tanya lagi bila pula nak tambah lagi.

semua soalan ini akan memeningkan kepala para wanita. Tapi yang paling pening bila wanita ingin memilih set yang paling sesuai untuk dirinya sekiranya didapati dirinya mengandung. Demi kesihatan bayi dan ibu sendiri tentunya inginkan yang terbaik.

Saya sendiri mengalami keadaan yang sama sekiranya ingin memilih produk yang sesuai semasa mengandung, berpantang dan menyusu. Lumrah para ibu akan dibekalkan dengan segugus vitamin selepas sessi perjumpaan dengan doktor setiap bulan. Tapi tahap mana keberkesanan dan keasliannya. Betulkah ia betul-betul selamat untuk ibu dan bayi dalam kandungan.

Seriously, saya sendiri culas makan vitamin-vitamin yang dibekalkan.Doktor pun hairan bila ditanya saya masih ada bekalan vitamin bulan lepas. Sedangkan vitamin tersebut cukup untuk sebulan.

Saya hampir pitam disebabkan kurang nutrisi semasa dalam pantang. 5 hari selepas bersalin bayi saya didapati mengidap jaundis hingga ditahan di wad. Saya yang perihatin terhadap menyusuan bayi sanggup menyewa satu katil hospital selama 4 hari untuk memastikan bayi saya dapat susu ibu sepenuhnya. Akibatnya saya pula yang hampir pitam disebabkan bekalan vitamin tertinggal di rumah.Lagipun saya tak berapa gemar makan vitamin sintetik.

Hinggalah diakhir-akhir hari saya berpantang baru saya dipertemukan dengan vitamin yang cukup sempurna dan sangat natural iaitu Set Ibu Menyusu.

Jadi para ibu diluar sana sangat beruntung kerana anda tidak perlu pening kepala lagi memilih produk apa yang paling sesuai untuk kesihatan anda dan bayi. Dengan SHAKLEE anda akan rasa kepuasannya.


Fungsi setiap vitamin adalah:


Saya nak share ini sebagai tambahan khasiat vitamin set Pregnancy ini.

FUNGSI SET HAMIL, BERSALIN DAN MENYUSU

1)  Vitalea With Iron (Multivitamin)
Biasanya gejala kencing manis masa hamil ni bila badan gagal hasilkan insulin dlm badan. so, perlu cari alternatif menghasilkan insulin... vitalea one of the solution..
- Membantu dalam penghasilan insulin
- Mengandungi 19 Vitamin dan Mineral lengkap untuk menyokong tumbesaran dan kesihatan ibu hamil
-Mengurangkan keletihan, dan untuk kesihatan & kecergasan badan ibu sepanjang hamil, bersalin dan menyusu. Iron penting bagi menjaga tahap hemoglobin (hb) yang sihat untuk ibu.

2) Vit B Comp

Folic acid melindungi bayi dalam kandungan daripada kecacatan sistem sarafnya seperti spina bifida. BComplex adalah vitamin Anti-Stress, terutama bila ibu kurang tidur di akhir kehamilan dan semasa dalam pantang.
- Membantu menukarkan gula kepada tenaga
- Membantu mengurangkan keletihan
- Lengkap dengan kesemua 8 jenis vitamin B

3) Ostematrix (Calsium & Magnesium)

Kalsium berfungsi untuk pembinaan tulang dan gigi yang kuat. Ketika hamil & menyusu, semua kalsium dlm badan ibu akan disalurkan kepada bayi dalam kandungan dan ke dalam susu ibu yang diminum bayi. Komposisi terbesar dalam susu ibu selepas protein adalah KALSIUM.

Jadi, kalau ibu tidak cukup tambahan kalsium setiap hari, ibu akan mudah mendapat osteoporosis, sakit-sakit tulang & gigi luruh. Ia juga membantu masalah susu merudum ketika haid dan membantu merawat sakit-sakit badan, pinggang & belakang serta mengurangkan masalah sembelit bagi ibu hamil, berpantang & menyusu.

- Membekalkan Magnesium kepada ibu hamil (kekurangan mangnesium antara punca kencing manis)
- Mengaktifkan pankreas untuk mengatasi masalah kencing manis
- Membekalkan kalsium magnesiam sepenuhnya bagi pembesaran bayi dan kesihatan ibu hamil

4)  VITA-C 

Tingkatkan sistem imunisasi ibu & bayi. 

5) ESP PROTEIN POWDER

Protein membantu kecergasan badan ibu hamil & menyusu. Ia juga menggalakkan kecantikan kulit ibu & baby. Dalam susu ibu, komposisi terbesar juga adalah PROTEIN. Dengan ESP, dapat bantu pekatkan susu ibu & baby akan lebih cepat kenyang.

6) OMEGAGUARD (DHA)

Mengandungi DHA yang penting untuk perkembangan sel-sel otak bayi dalam kandungan dan bayi yang menyusu. Omega juga membantu membakar lemak agar ibu cepat kurus semula selepas bersalin.

7) ZINC (Tambahan selepas bersalin)

Cepatkan penyembuhan luka bersalin (Paling penting bagi yang bersalin secara ceaserean). Juga membantu mengurangkan keguguran rambut selepas bersalin.

8) ALFAFA (Tambahan semasa menyusu)

Sebagai milk booster, herba utk bantu tambah penghasilan susu ibu.





















Untuk merasai apa yang saya rasa mari lah cuba sekali.



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!























No comments:

Post a Comment