Sunday, May 7, 2023

7 Cadangan Part Time Job Di Malaysia Yang Berikan Income Lumayan

 

Hai, Assalamualaikum sahabat fiezabard yang dikasihi? Kak Fieza doakan anda berada dalam lindungan Allah semuanya.

Hari raya dah masuk minggu kedua, tapi bahangnya masih terasa sepanas gelombang haba yang melanda Malaysia saat ini. Namun, Kak Fieza percaya poket masing-masing ada yang dah kempiskan.

Maklumlah banyak yang telah dibelanjakan untuk persiapan Hari Raya. Ada yang mencari-cari bungkusan Maggi untuk lunch dan dinner hari ini. 


 

Lantaran kos sara hidup yang semakin meningkat abad ini, ramai yang hadapi tekanan hidup. Bagi yang masih hidup single kemungkinan kurang sikit bebanannya. Tetapi bagi yang berkeluarga kos sara hidup yang semakin tinggi ini membebankan mereka terutamanya yang bermastautin di bandar besar seperti di Lembah Klang, Selangor, Pulau Pinang dan Johor.

Isu kos sara hidup yang semakin tinggi tetapi gaji minimum yang sangat rendah ini mengakibatkan ketidakseimbangan ekonomi di negara kita. Isu ini bukan hanya dirasai oleh golongan masyarakat biasa malah golongan profesional juga merasainya. Tak kira anda jurutera, peguam, guru akan merasainya. Apatah lagi yang berjawatan kerani, pekerja am lebih-lebih lagi merasai kemelut ini.

Menjana pendapatan lebih (extra income) adalah jalan keluar dari kemelut ini. Ada pelbagai cara untuk menjana pendapatan lebih antaranya ramai dikalangan individu dah mula sedar untuk melakukan kerja sambilan (PART TIME JOB).

Part Time Job yang dipilih adalah mengikut kesesuaian dan passion setiap individu.

Di sini Kak Fieza senaraikan 7 cadangan Part Time Job yang popular di Malaysia agar menjadi panduan anda untuk dapatkan idea part time job yang anda akan lakukan.

#1 : Tutor atau Guru Tuisyen

Ramai ibu bapa sekarang ni mencari guru tuisyen untuk anak-anak mereka. Bagi golongan yang minat mengajar boleh ambil peluang ini untuk jana pendapatan ekstra anda.

Manakala bagi golongan lepasan ijazah pula boleh memohon untuk menjadi tutor sambilan di mana-mana institusi pengajian tinggi awam atau swasta.

#2 : Berjual makanan

Antara bisnes yang paling mendapat sambutan dan demand yang tinggi adalah bisnes makanan. Hari-hari orang nak makan. Anda boleh jual makanan-makanan berat seperti nasi lemak, beehoon goreng atau sandwich waktu pagi di pejabat untuk sarapan pagi rakan-rakan di pejabat. Kak Fieza percaya ramai yang malas nak keluar mencari makan waktu pagi. Bila ada orang jual sarapan pagi memudahkan mereka untuk juadah sarapan mereka.

Selain itu anda juga boleh menjual kerepek atau kuih muih di pejabat, di taman perumahan anda, kejiranan anda mahupun di online social media seperti (FB, IG, Youtube dan Tiktok).

Kepada anda yang ada kemahiran baking cake, anda juga berpotensi untuk jana pendapatan anda melalui kemahiran anda. Ada ramai rakan-rakan anda yang ingin menempah kek hasil tangan anda.

#3 : Agent Takaful

Anda juga boleh jana pendapatan sambilan anda dengan menjadi salah seorang agent takaful di mana-mana syarikat takaful. 

#4 : Runner Barang

Runner barang ini telah menjadi trend sejak covid melanda pada tahun 2020. Budaya runner ini masih lagi diteruskan sehingga sekarang memandangkan ia menjadi jalan mudah untuk individu menghantar dan menerima barang tanpa pergi ke tempat jualan. 

Ini menjadi peluang anda untuk mengaut keuntungan lumayan dengan mengambil service penghantaran ini di kejiranan anda.

#5 : Pelukis

Sekiranya anda mempunyai bakat melukis, apa salahnya anda kembangkan bakat anda itu menjadi pendapatan lumayan. Anda akan dibayar beribu ringgit hanya dengan 1 frame lukisan anda.

#6 : Menjahit

Andai anda mempunyai bakat menjahit, menyulam, mengait. Anda boleh juga kembangkan bakat anda ini dengan menjana pendapatan ekstra. Jahitan, sulaman dan kaitan ini mempunyai permintaan yang tinggi sekarang.

#7 : Mobile SPA

Sekiranya anda minat dalam bidang kecantikkan, Kak Fieza cadangkan anda kembangkan minat anda untuk jana pendapatan ekstra dengan Mobile SPA sebagai Part Time Job anda.

Bisnes Service SPA ini boleh jana income yang lumayan memandangkan permintaannya sangat tinggi.

Bayangkan ramai wanita sekarang bekerjaya tak kira kerja makan gaji atau bekerja sendiri. Walaupun surirumah sekalipun. Rutin harian mereka sangat meletihkan. Satu ketika mereka perlukan belaian manja dan urutan yang menenangkan.

Salah satu cara untuk dapat belaian memanjakan diri adalah dengan Service SPA. Bayangkan wajah anda dibelai-belai dan diurut-urut. Hilang stress.

Sebab itu, bisnes Mobile SPA sekarang ini jadi bualan dan sambutannya sangat tinggi.

Namun begitu anda perlu memilih Kursus Mobile SPA yang betul, modal kecil tetapi beri pulangan lumayan. Kursus Mobile SPA yang terbaik setakat ini adalah Mobile SPA Beauty On The Go iaitu singkatannya BOTG.


Platform Kursus Mobile SPA terbaik di Malaysia iaitu Bisnes Mobile SPA Beauty On The Go (BOTG)

 Apa istimewanya Mobile SPA BOTG berbanding Mobile SPA lain?
 
Kak Fieza percaya ada banyak peluang kursus Mobile SPA dipasaran. Tapi kenapa anda harus pilih Mobile SPA BOTG?
 
Ini lah sebab-sebabnya:

1. BINA SPA DENGAN JENAMA SENDIRI
2. SPA TANPA KEDAI DENGAN MODAL TERMURAH DIPASARAN
3. HANDS-ON PRACTICAL TRAINING 1 HARI SAHAJA!
4. TRAINING DI LOKASI PILIHAN ANDA!
5. PRODUK SPA SETARAF ANTARABANGSA, TERBUKTI SELAMAT DAN BERKESAN!
6. BIMBINGAN DARI MENTOR DAN SUPPORT GROUP!
7. CAREER DEVELOPMENT BERSAMA BOTG.
8. PELUANG JANA INCOME DARI 6 PENJURU!
9. PELUANG BINA FRANCHIES MOBILE ANDA SENDIRI DI SELURUH DUNIA.
Alahai ala-ala KFC pulak ada franchies sendiri.

Bina SPA dengan jenama sendiri

Once anda daftarkan diri anda dengan BOTG anda automatik boleh buka bisnes SPA anda dengan jenama sendiri tak perlu apa-apa yuran penjenamaan pun.

Biasanya anda yang ingin mengikuti kursus SPA akan dikenakan yuran berpuluh ribu ringgit untuk dapatkan satu sijil Certified Beautician, tetapi dengan Mobile SPA BOTG anda tidak perlu membazirkan duit beribu-ribu utk kursus.

SPA Tanpa Kedai dengan Modal Termurah di Pasaran

Mobile SPA BOTG tidak perlu setup buka kedai untuk service SPA anda. Sejurus selepas kursus anda dah boleh buat service Mobile SPA anda.

Anda boleh buat service SPA anda dimana-mana sama ada di rumah anda atau di rumah customer. Nama pun Mobile SPA iaitu SPA bergerak. 

Hands-On Praktikal Training 1 hari sahaja

Kursus Mobile SPA BOTG bukan seperti kursus SPA yang lain. Kursus Mobile SPA BOTG latihannya dilakukan secara Hands-on. Kursusnya juga tidak memakan masa yang lama. 1 hari kursus sahaja anda dah boleh memahami teknik rahsia SPA BOTG.

Yang lebih menarik kursus SPA BOTG dilaksanakan one-to-one training. Hands on terus belajar cara SPA dan teknik yang betul dan berkesan.

 


Nampak tak kami menyediakan sorang peserta sorang model.


Jadi dengan cara ini para peserta lebih mudah faham dan boleh terus buat SPA selepas itu.

Training di Lokasi Pilihan Anda

Anda yang berminat ingin mengikuti Kursus Mobile SPA BOTG boleh memilih lokasi training yang bersesuaian dengan anda.

Ada yang dari Sabah dan Sarawak, BOTG menyediakan trainer yang bertauliah di seluruh negara.

Produk SPA Setaraf Antarabangsa, Terbukti Selamat dan Berkesan

BOTG ini hanya menggunakan rangkaian Produk Youth Skincare Shaklee yang dipercayai jenamanya.
 

Jenama Shaklee ini amnya dan Youth Skincare khususnya telah mendapat pengiktirafan TRUSTED BRAND 2021 & 2022 dalam kategori Rangkaian Vitamin dan kesihatan. Kami hanya berikan yang terbaik untuk peserta dan bakal customer mereka nanti.

 

Bangga dapat Award Trusted Brand dua tahun berturut-turut.

Bimbingan dari Mentor dan Support Group

 

Selepas kursus terus dapat sijil beautician

Selepas kursus, peserta akan dimasukkan dalam whatsapp dan telegram Group Alumni BOTG. Para peserta tidak dibiarkan terkontang kanting selepas kelas.

Mereka akan diberi support 100% tanpa mengira waktu 24H 7D. Sekiranya ada isu semasa mereka buat service mereka boleh rujuk dalam group bila-bila masa yang mereka perlukan. Team yang berpengalaman sentiasa bersedia menghulurkan idea dan bantuan.

Career Development Bersama BOTG

Selain dari buat service SPA, andai anda bersama Team BOTG anda berpeluang bina career development dengan tunjuk ajar Mentor-mentor dalam team. Bermakna anda tidak perlu risau andai kata anda dibuang kerja atau anda sendiri yang nak berhenti kerja. Anda dah ada backup income untuk masa depan anda dengan career yang telah anda bina.

Peluang Jana Income 6 PENJURU.

Service SPA bersama BOTG anda tidak tertumpu hanya kepada pendapatan service SPA semata-mata. Anda berpeluang merebut 6 PENJURU income yang hanya ada dengan Mobile SPA BOTG.

Bagaimana caranya, jom join Mobile SPA BOTG.

Berpeluang Bina Franchais Mobile SPA anda sendiri di Seluruh Negara

Dengan Mobile SPA BOTG anda juga berpeluang bina Franchais perniagaan Mobile SPA anda di seluruh negara. Bukan mudah nak bina franchais, namun dengan Mobile SPA BOTG anda tidak perlukan modal sekalipun untuk bina franchais seluruh negara anda.

Bagaimana?

Jom join Mobile SPA BOTG.

Rata rata peserta kursus yang komited boleh menjana pendapatan sekitar RM2k ke RM5k sebulan.

Ini hanya duit dari SERVIS SPA sahaja. Dalam BOTG ini, kita masih boleh menjana kewangan dari 5 penjuru yang lain.

Kami design BOTG ni supaya para peserta memperoleh keuntungan dari 6 penjuru. Hebatkan.







Sekiranya anda berminat nak buat Mobile SPA sebagai Part Time Job anda jom sertai kami.

KLIK LINK 👉👉👉 NAK JOIN BOTG

KLIK LINK 👉👉👉 NAK JOIN BOTG

KLIK LINK 👉👉👉 NAK JOIN BOTG  

Sekiranya anda rasa Mobile SPA BOTG ini dapat memberi manfaat kepada rakan taulan anda. Sudilah kiranya anda tekan button SHARE kepada rakan-rakan anda.

Mudahan dengan asbab perkongsian anda ini, anda dapat mengubah kedudukan kewangan mereka. Tak pasal-pasal anda dapat saham akhirat FREE. Best ke best.
 
Anda juga boleh tinjau peluang-peluang lain PART TIME JOB (KLIK SINI)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan kepok-kepok duit yang lumayan?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya bisnes HOME & MOBILE SPA?
Hubungi saya untuk:- 


email :
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:
hafizahmahfoz (tekan)

Instagram:
hafizahmahfoz (tekan)

 

 

 


3 comments:

  1. Bisnes mobile spa memang awesome 👍

    ReplyDelete
  2. Bisnes mobile spa memang high demand 😍

    ReplyDelete
  3. Sekarang ramai wanita bekerjaya yang takde masa nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu sangat tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

    ReplyDelete