Tuesday, May 24, 2016

CARA MENYEMBUHKAN LUKA DAN MENGHILANGKAN PARUT LUKA PALING BERKESAN DAN PANTAS

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat fiezabard yang dikasihi? Saya doakan anda sihat walafiat disamping keluarga tercinta.

Kali ini saya nak share satu kisah waktu saya baru pulang dari kerja.

Last week Faris balik sekolah, mengadu pada saya dia terjatuh terseret lantai di sekolah. Bila tengok siku dia dah kena plaster. Darah dah tak ada, tapi nampaklah isi kulit dia terkoyak. Bila kena air meraung dia kesakitan.

"Meh! Meh ibu buka, tak payah plaster. Ibu bubuh air liur meh" 

Air Liur penawar sembuh luka kecil paling mujarab

Kalau anda nak tahu air liur kita ni mengandungi enzim yang boleh mempercepatkan luka kering. Tak caya tak apa buat je. Saya memang dah amalkan sejak kecil lagi. Mak saya tak pernah nak plaster kalau setakat luka kecil. Ludahkan aja....hehehehe..

Nampak jijik kan. Tapi itulah petuanya, yang tak disangkal kemujarabannya.

Ingat cerita Rasulullah kena patuk ular semasa melarikan diri dari puak Quraisy. Apa ubat Syaidina Abu Bakar bubuh kat Rasulullah? Tak tahu...cari buku shirah baca.

Lepas sehari je luka Faris dah kering. Besar jugak parutnya. Buruk siku dia...hahahahah 😃😃😃. 

Rupa paras siku Faris kesan parut luka sebelum dan selepas menggunakan Herbablend. Bezakan?

Untuk hilangkan parut luka tu saya sapukan dengan herbablend pula. Lepas 2 hari keruping dah mula mengelupas. Faris pun sengeh je tak ngadu sakit lagi.

Herbablend ni sesuai utk luka yang telah kering. Kalau luka masih basah tolong jangan sapu. pedihhh woooo....

Herbablend ni sesuai jugak untuk ruam lampin, gegata, gigit nyamuk, ruam panas, terkena minyak panas, mempercepat parut hilang.

Kalau anda perasan sebelum ni saya pernah kongsikan kisah kawan saya mengatasi parut chicken pox dengan mudah. Jemput baca perkongsian cerita saya.


Insya Allah, dengan izin Allah.

Anda nak cuba boleh contact saya,
Hafizah
019-211 8757

#gegata #paruthilang #ruamlampin #ruampanas #gigitnyamuk #herbablend #krimmagic #parut

No comments:

Post a Comment