Friday, January 24, 2014

CANTIK LUAR DAN DALAM TANPA MAKEUP

Semua orang nak cantik. yang bestnya kalau kita cantik luar dan dalam.


Kakak Tea Lady : Fiza ni lepas balik bersalin nampak semakin cantik.

Saya : Oh, yer ke ...alhamdulillah kak berkat saya makan set menyusu Shaklee. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aiks!! apa kaitan set menyusu dan saya nampak cantik. Bukan set menyusu untuk boost bekalan susu saya ke?

Oh tidak rupanya dalam set menyusu tu ada jugak suppliment untuk kecantikan. Lagipun suppliment ini bukan untuk satu-satu fungsi saja. Secara tak langsung suppliment ini akan memperbaiki sistem tubuh badan kita dari sel-sel hingga ke organ hingga ke tubuh badan kita.

Kebiasaannya saya tidak begitu gemar menggunakan alat-alat makeup seperti pelembap, krim malam, krim siang la, penyegarlah...lepas tu tempek lagi bedak asas la, lepas tu bedak compact la....fuhhh...berapa lapisan daaa nak kena tempek kat muka.

Kesannya pun sementara je. dah la nak menempek tu ambik masa berjam-jam. nak membuangnya satu hal lagi terutamanya bila nak mendirikan solat. Satu hal lagi lepas solat kena tempek lagi. 

Oh tidak, masa saya tidak akan dibazirkan untuk wajah saya saja. Tak menjaminkan kecantikan kekal pulak tu. Cuma sementara saja. Bila makeup dah luntur muka kembali asal.



Tapi sekiranya kita rawat dari dalam, dari segi pemakanan kita..apa yang kita ambil untuk memperbaiki sel, dari sel ke organ, dari organ ke tubuh badan kita, secara tak langsung akan memperbaiki kecantikan luaran dan dalaman kita.

Tak perlu makeup tebal lagi!!!

Saya suka nak share beberapa testimoni set pengguna suppliment ini.


mereka adalah penguna suppliment-suppliment yang terhebat ini dah telah dapat merasai kesan yang optimum.

Saya....


Haha....perasan cunlah tu,
Apa bezanya...tak de la beza sangat kan...
Alhamdulillah saya tidak mempunyai masalah kulit wajah yang serius, jadi tidak begitu ketara perbezaannya bila dilihat sekali imbas dalam gambar. Cuma sekarang umur dah meningkat hehehee...dah nak masuk 4 series pun...sedarlah diri.

Tapi saya sendiri dapat merasai perbezaannya. Kulit saya bertambah halus mulus bak sutera hahahhahaa...macam iklan pulak. But, serius...saya suka usap pipi saya sebab licin dan halus. tidak berminyak pun. So, saya tak perlukan daily krim lagi. Cuma oleskan compact powder dan secalit lipstik saja untuk ke pejabat atau bersiar-siar. Kadang tu malas nak oles apa2 pun. Pergi jejalan tanpa sebarang makeup. Natural beauty katakan.

Cantik dalaman, Cantik Luaran


Banyak produk kecantikan yang berada di pasaran, ada yang murah dan ada yang mahal hingga beribu-ribu harganya. Tapi saya tetap memilih Shaklee. Saya telah jatuh cinta dengan Shaklee. Kenapa pilih Shaklee kerana produknya bukan saja mencantikkan dari luaran kulit sahaja malah memulihkan kecantikan dari dalam. Bermakna ia tidak tertumpu kepada satu2 tujuan saja malah untuk kesihatan juga. Dah la cantik, badan pun sihat...tak ke macam bonus tu.

Biarlah kita cantik dari dalam supaya kekal aura kecantikannya hingga ke luar.

Anti-penuaan

Vivix dan kalogen adalah tonik yang paling hebat merawat kesan penuaan semulajadi.

Untuk mengetahui lebih lanjut kehebatan vivix untuk kecantikan sila ke link VIVIX


Kalogen pulak, semua sure dah tahu kelebihan kalogen kan. Sudah tentulah untuk keremajaan kulit untuk nampak lebih gebu dan menawan serta menganjalkan kulit wajah. Tapi apa beza kalogen Shaklee ini berbanding kalogen lain yang melambak di pasaran

Kalogen Shaklee bezanya?



Kalogen Shaklee tiada langsung bahan tambahan perisa. Kandungannya adalah sangat semulajadi dari sisik ikan dan beberapa kandungan semulajadi lain.

Kalau kalogen yang sedap tu sebenarnya perisa je lebih. Takkan la kita bayar dengan belian ratusan kadang tu semata-mata nak perisanya. Baik kita minum air jus saja.
Untuk maklumat lanjut tentang kalogen sila ke link KALOGEN INI.
Mahallah!! 
Ada orang kata nak cantik mahalnya...
Tentula, nak dapat hasil yang optimum tentulah kena pelaburan lebih. bak kata kalau nak kereta biasa2 je beli lah kereta nasional...MURAH ke? boleh la nak bandingkan kalau beli kereta Porshe kan!!!

Tapi tak perlu risau.
Shaklee juga ada set budget untuk orang yang tidak berkemampuan memiliki Vivix dan Kalogen seperti di bawah.
  

Insyaallah...dengan izin Allah dan suppliment-suppliment di atas akan menjadikan wajah anda kelihatan muda remaja walaupun dah nak masuk 4 series macam saya.
Di samping itu tak lupa juga amalan rohani kita. Kerana sekiranya hati kita bersih, jiwa kita bersih, insyaallah akan mencerahkan aura wajah kita jugak.
Jiwa bersih
Antara amalan-amalan rohani yang perlu diamalkan.

1. solat wajib jangan tinggal.
2. selawat ke atas rasulullah 100X sehari
3. istighfar 100X sehari
4. maafkan semua orang sebelum tidur
5. Amalkan juga Doa penyeri wajah seperti di bawah.
 Doa ini adalah pesanan mak saya suatu ketika dulu. Saya siap buka al-quran dan terus hafaz. Terima kasih mak kerana banyak beri tips untuk anaknya ini.

Semoga anda dapat manfaat.
Terima kasih kerana membaca.
  
Kalau suka entry ini sila LIKE dan SHARE

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi saya untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!



No comments:

Post a Comment