Wednesday, November 19, 2014

5 RAHSIA KEJAYAAN JUTAWAN DALAM MASA 9 BULAN TELAH TERBONGKAR : PART 2

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat-sahabatku yang budiman. Saya doakan anda dikurniakan kekayaan dan kejayaan dunia akhirat.

Seperti dijanjikan, hari ini saya akan menyambung kisah setengah hari saya menghadiri Master Celebration Maria Firdaus baru-baru ini.

Kepada anda yang belum baca entri saya yang terdahulu, saya sarankan anda baca entri saya sebelum ini sampai habis. klik link di bawah.


Rahsia telah terbongkar

Master Firdaus membongkarkan rahsia kejayaan mereka dengan penuh semangat

Saat dinanti-nanti, iaitu perkongsian Master yang diraikan iaitu Master Mohd Firdaus.

Energy yang tinggi
Master Firdaus naik ke pentas dengan penuh bersemangat dan sangat-sangat bertenaga. Itulah sebenarnya rahsia utama mereka boleh berjaya dengan cepat.

Ia tidak dinafikan, saya pernah bertanyakan kepada Master Firdaus bagaimana saya nak berjaya?

'Energy'. Berulang-ulang kali Master Firdaus berpesan, kalau kita nak berjaya dengan cepat kita perlu ada energy yang sangat sangat tinggi. Akak dah cukup energy ke? Macam tu lah soalan yang sering Master tanya saya. Sentap sekejap.

Senyum menjana cas positif
Rahsia kedua, kalau anda nak berjaya dengan cepat anda perlu sentiasa senyum. Perkara yang senang tapi susah nak buat, betul tak?

Sekiranya anda senyum, anda telah menyebarkan cas-cas positif walaupun senyum di hadapan laptop untuk menulis blog. Pembaca blog anda pasti tahu anda menulis ketika anda sedang tersenyum (amanat Master Firdaus)

berapa banyak cas positif boleh ditarik bila kita tenung baby senyum macam ni. ALWAY SMILE!!!!

Percayalah, sekiranya anda kurang senyum anda sukar untuk menarik cas positif.

Ini baru sedikit Rahsia yang dibongkarkan, sila baca entri saya sampai habis untuk membongkar lebih banyak rahsia lagi.

Background Master Firdaus

Insan yang bernama Mohd Firdaus Mat Saad ini bukan calang-calang manusia. Beliau adalah Best Student University Sheffield, United Kingdom dalam bidang Engineering.

Cuba anda bayangkan, sekiranya bekas pelajar cemerlang seperti Mohd Firdaus ini balik dari oversea sudah tentunya bekerja di pejabat berhawa dingin dengan bertali leher. Gah di Kota Raya.

Tetapi yang menjadi ke'pelik'kan saya, Bekas Best Student Universiti terkemuka Luar Negara ini sanggup bergelumang dengan ayam-ayamnya dengan memakai boot 'Phua Chu Kang' demi menyahut cabaran abangnya yang meminta beliau berniaga.

Waktu ini Master bercerita hingga bergenang air matanya kerana teringatkan jatuh bangunnya bisnes ayamnya.

Master Firdaus bercerita kisah suka dukanya dengan ayam
2 tahun pertama bisnes ayamnya menerima kejatuhan yang amat teruk tapi tidak dihebahkan umum. Tiada seorang pun tahu jatuh bangun bisnesnya ketika itu kecuali emaknya.

Master Firdaus kata, orang biasa-biasa percaya kalau nak buat bisnes kena ada modal besar. Kalau nak buat bisnes kena ada kedai. Kalau nak buat bisnes kena ada pekerja. Betul ke?

Pada tahun 2012, baru Master Firdaus dapat formula bagaimana bisnes dengan betul sekiranya kita ada ilmu.

Pada mulanya dewan agak lengang, tetiba penuh bila Master Firdaus mula bercerita suka duka bisnesnya
5 Rahsia Kejayaan Maria Firdaus

Master Firdaus berkongsikan 5 rahsia mereka boleh berjaya hingga ke hari ini. Master berpesan kalau kita nak berjaya anda mesti ada M.E.S.T.I

Apa tu MESTI?

Sapa yang dah tahu apa itu MESTI Say 'I'. Sapa yang tak tahu lagi, cakap dengan orang sebelah 'KESIANNNN'.

M : MENTOR YANG BERJAYA

Kalau kita nak berjaya kita kena ada MENTOR yang berjaya. Kena rapat dengan Mentor yang berjaya. Akhirnya anda akan dapat jalan singkat untuk berjaya. Sebab anda dapat tiruvasi Mentor anda yang telah berjaya.

Saya dah ada Mentor yang berjaya. Siapa? Tanya orang sebelah sapa Mentor kamu?

E : ELMU

Kalau anda nak berjaya anda kena ada EMOSI dan ILMU yang betul. Tanpa ILMU anda akan sentiasa langgar tembok. Tanpa EMOSI anda akan mudah putus asa.

S : SISTEM/STRATEGI

Kalau anda teringin nak berjaya anda juga perlu ada SISTEM dan STRATEGI yang betul. Tanpa SISTEM dan STRATEGI bisnes anda akan meraban nanti.

T : TINDAKAN yang luar biasa

Kalau anda ingin cepat berjaya, TINDAKAN juga perlu luar biasa. Sekiranya ada Mentor, Ilmu dan Strategi tetapi tiada TINDAKAN yang luar biasa. Bisnes anda lambat nak berjaya. Bukan tak berjaya tetapi lambat.

I : IMPIAN yang luar biasa

Sekiranya anda ingin berjaya luar biasa, anda juga perlu menanam IMPIAN yang luar biasa. Berangan boleh tapi bukan berangan Mat Jenin ok.

Yang buatkan saya terharu bila Master Firdaus berkata, antara impiannya adalah nak jadikan EMPAYAR MARIA FIRDAUS The Most Happening And Fantastic Team In Malaysia telah pun menjadi kenyataan dimana kami telah memberi suatu kejutan sebentar tadi. Nak tahu apa kejutannya sila baca PART 1 (SILA KLIK).

Maria tak nak bisnes

Master firdaus cerita, pada mulanya Maria tak nak bisnes. Maria pergi kerja balik kerja. Selesa sangat dengan kerjanya sebagai Engineer. Selesalah sangat.

Pada masa tu, Firdaus kata pada Maria "pergilah kerja, abang nak rehat kat rumah" . Bila setiap hari macam tu, Maria jadi stress.

Kehidupan Maria berubah selepas pregnant anak mereka yang kedua. Waktu tu Maria sering keletihan dan kepenatan.

Yang jadi mangsanya ialah Firdaus. Firdaus kena hantar Maria pergi kerja dan mengambilnya pada petang hari. Tempat kerja Maria tak de lah jauh sangat. 1 1/2 jam pergi dan 1 1/2 jam balik. Jadi, Firdaus kena spend masa lebih kurang 5 jam di atas jalan raya.
 
Akhirnya, Firdaus cakap kat Maria " you have to change ". Maria kata " Nak ubah apa, ok apa sekarang ni "

Maria penat. Maria letih. Maria tak larat. Dia kata dia OK???

Firdaus tanya pada Maria 5 soalan

1. You nak gaji berapa ribu sebulan???
2. Di mana nak kerja???
3. Nak pakai kereta apa???
4. Rumah macam mana nak duduk???
5. Nak melancong ke mana???

Soalan yang tersengap. Dengan saya pun tersengap juga. Sebab situasi Maria dan apa yang Maria nak tu pun saya nak jugak.

"Kalau nak dapat yang luar biasa, kena ada tindakan yang luar biasa"

Mungkinkah Maria naik stage ini sekiranya dia tak berubah?

Master Firdaus pesan kalau kita nak bisnes kita berjaya kita kena ada produk yang bagus. Kalau kita nak bisnes kita super duper berjaya, kita kena ada agen yang ramai. Bisnes tak akan super duper berjaya kalau buat sorang-sorang.

Sistem shaklee memenuhi kriteria yang Master Firdaus cakapkan itu. Shaklee adalah di antara produk yang terbaik di dunia. SHAKLEE TERBAIK DI DUNIA (SILA KLIK).

3 TIPS BISNES YANG BERJAYA

Tak cukup dengan rahsia kejayaan mereka yang telah dibongkarkan, Master Firdaus berkongsikan tips kejayaan sesuatu bisnes tak kira bisnes apa yang kita nak buat.

1. Matlamat Kena Betul
Kalau anda nak bisnes matlamat kena betul. Apa matlamat anda? Buat bisnes Shaklee bukan nak kaya. Buat bisnes sebab nak mengubah hidup orang lain. Buat bisnes untuk menyelesaikan masalah orang lain. Buat bisnes nak memperbaiki kehidupan orang lain.

Sekiranya anda dah buat semua matlamat tu insya allah jangan risau anda akan terpaksa jadi kaya.

2. Bantu Orang Lain Untuk Capai Impian
Bantu lebih ramai orang lain mencapai apa yang mereka impikan. Barulah anda akan mencapai apa yang anda impikan.

"LET ENOUGH PEOPLE TO GET THEY WANT, THEN YOU GET ENOUGH YOU WANT"

3. Cari ILMU, Cari ILMU, Cari ILMU
Saya percaya yang datang pada hari Master Celebration bukan calang-calang orang. Ada yang Engineer, Ada yang doctor, Ada lecturer tak kurang juga peguam.Rata-rata mereka bergaji 5,8, 10 ribu sebulan.

Cuba anda bayangkan, berapa tahun anda belajar untuk mendapatkan gaji awal RM3000 sebulan (gaji permulaan)? Hampir 2 abad lebih kurang 17 tahun kan untuk dapatkan income sebulan sebegitu banyak.

Takkan dengan bisnes Shaklee sebulan buat anda jangkakan dapat 5 hingga 6 angka. Imposible.

Nak income besar, cari ilmu yang betul.
Nak income besar, guna strategi yang betul.

Guna cara yang betul insya allah bisnes anda akan berjaya.

Tips Bonus : Jaga Hubungan Dengan Allah
Akhir sekali Master Firdaus pesan, kalau kita nak bisnes kita super duper berjaya, kita kena jaga hubungan dengan Allah. Rapat dengan Allah.

Berdoa, yakin Allah tolong kita dengan syarat kita tolong ramai lagi orang lain.

Insan yang menjadi tulang belakang dan banyak menyokong kejayaan Maria Firdaus
Ikuti 5 RAHSIA KEJAYAAN JUTAWAN DALAM MASA 9 BULAN TELAH TERBONGKAR : PART 3 bagaimana Maria mengharungi bisnes ini secara mudah pula. Nantikan episod seterusnya yang semakin hangat....check it out!!!

Apa yang saya kongsikan di sini sebenarnya sebesar zahrah saja elmu mereka. Banyak lagi yang saya dapat bila berada di dalam Group yang happening ini terutamanya MFMS Group.

MFMS THE MOST HAPPENING AND FANTASTIC TEAM SHAKLEE IN MALAYSIA!



Saya harap anda enjoy dengan cerita saya kali ini. Jika anda suka entri ini, mohon anda tekan LIKE button di bawah dan SHARE. Semoga ia memberi inspirasi kepada orang lain unutk turut berjaya.

LOVE MFMS,

Hafizah Mahfoz

#MFMSTheMostFantasticShakleeTeamInMalaysia
#Shaklee
#EmpayarMariaFirdaus
#KlinikUsahawan
#MagnetKejayaanKekayaan 
#ebooksorryboss


------------------------------------------------------------------
EBOOK MOTIVASI USAHAWAN PERCUMA!!
www.ebooniaga.com/sorryboss/hafizah

DOWNLOAD EBOOK INI SEMENTARA IA MASIH PERCUMA !!! 
Hayati KISAH BENAR pengalaman Maria yang merupakan seorang bekas Engineer.  Dari seorang yang TIDAK MAHU dan TIDAK TAHU BERNIAGA, kemudiannya mula berniaga dari rumah hanya melalui ONLINE.  
Kini Maria Menjadi WORKING-AT-HOME-MOM (WAHM) Dan Menjana Pendapatan 5 Angka Sebulan. FROM ZERO to HEROin.. Semoga bermanfaat..
 

No comments:

Post a Comment