Friday, November 21, 2014

5 RAHSIA KEJAYAAN JUTAWAN DALAM MASA 9 BULAN TELAH TERBONGKAR : PART 3

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar sahabat sekalian?..Saya doakan anda kaya dan berjaya serta bertaqwa.

Belum habis lagi pasal Master Celebration Maria Firdaus. Panjang rupanya cerita Master Celebration yang very happening dan fantastic ini sehingga 3 part entri saya. Padahal hanya 1/2 hari saja meraikan Master yang disayangi itu.

Entri kali ini saya ingin membawa anda kepada perkongsian Maria sendiri bagaimana beliau terjebak dalam bisnes Shaklee ini secara tak sengaja. 

Cerita ini tidak lengkap sekiranya anda tidak menghabiskan baca 2 entri saya sebelum ini. Entri ini adalah kesinambungan dari 2 entri yang lalu. Sila habiskan baca entri sebelum ini dulu ye. Baru anda faham.

5 RAHSIA KEJAYAAN JUTAWAN DALAM MASA 9 BULAN TELAH TERBONGKAR : PART 1

5 RAHSIA KEJAYAAN JUTAWAN DALAM MASA 9 BULAN TELAH TERBONGKAR : PART 2

Sejarah Terjebak

Share je tak payah jual pun
 Bermulanya Maria tercinta dengan Shaklee adalah selepas melahirkan anak mereka yang kedua iaitu Fateh.

Semasa anak pertama Farees, Maria belum kenal Shaklee lagi. Maria sering keletihan, stress dan mengalami kekurangan susu. Sehingga pada satu ketika Maria mengalami post-natal depression. Orang Amerika panggil meroyan.

Bila anak Maria menangis, Maria pun turut menangis sama kerana mengenangkan susu yang kurang. Anak juga mengalami masalah demam kuning hingga di tahan ward.

Semasa mengandungkan anak kedua. Maria tak mahu pisang berbuah dua kali lalu Maria mula cari di Google cara mengatasi masalah seperti semasa beliau melahirkan anak pertama dulu.

Yang menjadi tanda tanya, bila Maria search google saja keluar Shaklee. Bila search je keluar Shaklee.

Persoalannya, bagus sangat ke Shaklee tu? Maria masih ragu-ragu masa tu. Hingga suatu hari di kampung dia nampak birasnya iaitu Master Ainul bawa beberapa botol Shaklee.

Maria tanya Ainul, best sangat ke Shaklee ni?
Ainul berkongsikan testimoni beliau menggunakan Shaklee.

Ainul kata, masa anak pertama beliau tak fullybreastfeed. Alhamdulillah, masa anak kedua dan telah menggunakan Shaklee, Ainul dapat menyusukan babynya secara eksklusif.

2 minggu sebelum bersalin Ainul telah membelikan Maria Shaklee.

Produk pertama yang Maria guna adalah ESP (Energizing Soy Protein). Selepas menggunakan Shaklee Maria kata badannya rasa sihat, tak stress dan sangat bertenaga.

Kelahiran yang kedua ini, Maria boleh tersenyum tidak menangis lagi. Segala masalah yang dihadapi semasa melahirkan anak pertama telah diatasi dengan Shaklee serta dengan izin Allah.

Semasa melahirkan Farees anak pertama Maria, Beliau hanya sempat menyusukan sehingga usia 3 minggu saja. Selebihnya Maria berikan Farees susu formula.

Rupa-rupanya Farees allergic dengan susu formula. Ekzema Farees boleh dikatakan tahap kritikal kerana bila digaru boleh sehingga berdarah.

Masa tu Maria saja yang tahu bagaimana besarnya cabaran menjaga anak ekzema. Malam tidurnya tak lena. Bila anak tak boleh tidur, ibunya juga tak boleh tidur. Sedangkan esok paginya Maria perlu ke tempat kerja seawal pagi.

Alhamdulillah, Maria kata selepas mengambil OMEGAGUARD, ekzema Farees tidak seteruk sebelum ini dan beransur-ansur hilang. Kalau ada pun tidak begitu parah. Kalau dulu kena ekzema memakan masa sehingga 2 minggu untuk baik. Namun selepas menggunakan Shaklee sekejapan saja ekzemanya hilang.

Selain itu Maria juga menggunakan Krim MultiPurpose Herba Blend untuk menghilangkan kesan-kesan ekzema pada badan Farees. 

Hasilnya amat menakjubkan. Saya juga menggelar Herba Blend ini adalah 'Magic Krim'.

Pasal apa paggil 'Magic Krim'. Kerana Herba Blend adalah krim multipurpose yang boleh menghilang sebarang kesan pada kulit.

Pengalaman Amazing saya dengan Herba Blend ini adalah satu ketika minyak panas terpelanting mengenai bawah mata saya. Alhamdulillah tak terkena tepat biji mata saya (Allah maha melindungi hambanya, syukur).

Orang tua kata kalau kena minyak panas bubuh garam supaya tak pedih dan parut cepat hilang.

Masa tu terfikir, macam mana saya nak letak garam kat betul-betul bawah kelopak mata ni. Garam masuk mata dah satu pasal.

Tetiba dapat idea, Herba Blend kan ada. Terus saya sapu di tempat yang terkena minyak tu. Rasa yang nyaman...tak pedih dan sangat selamat kerana ia tidak mengandungi racun.

Esoknya kesan terkena minyak panas tidak merasai sakit dan parut pun cepat hilang. Kalau lambat hilang, kesian Cik Puan Fiza ni dah tak cun lah.

Berbalik kepada perkongsian Maria, Maria juga berkongsikan kesan SET KURUS SHAKLEE terhadap suaminya Master Firdaus. Kalau dulu Firdaus menggunakan baju saiz triple X L. Sekarang, dengan bangganya Firdaus dah boleh guna baju saiz M.

Cuba lihat sendiri

beza banyak tak Firdaus dulu dan sekarang

 Ini yang dinamakan sharing. Pada mulanya, Maria menghadapi kesukaran untuk berkongsikan dengan ramai tentang SET KURUS. Tetapi setelah suaminya Firdaus berjaya kurus dalam masa 3 bulan, barulah mudah untuknya sharing dari hati.

Kami di Empayar Maria Firdaus diajar jangan sesekali menjual. Tapi kami diajar bagaimana nak bantu orang lain dengan berkongsikan pengalaman-pengalaman kita dengan produk yang kita ambil atau orang lain ambil. 

Pendek kata, apa yang anda rasa, anda kongsikan dengan orang lain. Semakin ramai orang yang boleh anda kongsikan, semakin ramai yang boleh anda bantu, semakin besarlah kejayaan anda.

"The More You Give, The More Your Get Back"

Maria berkongsikan bagaimana mereka mencapai Rank Master Coordinator (Rank yang tertinggi dalam Shaklee) dalam masa hanya 9 bulan.

Bonus pertama Maria hanya RM96. Dari nilai 2 angka inilah telah melonjak mereka ke mercu kegemilangan. Sekarang mereka telah memegang sehingga 5 ANGKA sebulan hanya duit dari BONUS yang Shaklee berikan.

Kehidupan Maria sebagai Engineer dulu sangat berubah kini. Dulu gaji Maria tak sampai RM5,000. Orang lain tengok gaji RM5,000 tu nampak besarkan? Tapi Maria berimpian gaji bulanannya 5 ANGKA. Kalau Maria masih engineer sudah tentu punah harapannya.

Maria kata kitalah yang mencorakkan hidup kita. Bukan nasib yang mencorakkan hidup kita.



Acara kemuncak


Acara memotong kek
bersama barisan master-master yang hebat. Di sebelah Maria itulah Mama Cery peneraju Jutawan Shaklee
Empayar Maria Firdaus Team

 Di kemuncak majlis kami didendangkan lagu yang sangat bersemangat "Shaklee All The Rock".

Sayang sekali ketika ini saya tak berkesempatan bercanda bersama mereka. Waktu ini saya sibuk menguruskan anak kecil saya yang tetiba muntah-muntah.

Namun saya akan kongsikan kegembiraan rakan-rakan saya bercanda.

Bertuahnya Cikgu Suhana Gojes dapat berduet dengan Mr. Victor Lim. Sifu Faizal ( pengkritik tetap group BLOGGER MFMS) shoot gambar selfie sikit.
 Jom layan photo-photo yang sempat diambil waktu itu.

Saya dan Mommy Shaklee gebus saya, Master to be Kam Haryatie
Saya dan Mamacilik, Nanny cilik saya Affni Shahida, Master to be juga ni
Bersama Master Kam Maria
I want to be a Master Coordinator like them
 Jom kita layan photo di luar dewan pula. Tak perlu kata apa-apa. Biar photo yang bercerita.

Man In Black


Dengan cikgu Suhana Gojes

Sifu Faizal dan Afham

En. Latif (tulang belakang yang menjayakan surprise kita) dan Afham


Kak Lazimah dan Cikgu Gojes

Aksi-aksi Master Maria Firdaus Yang Luar Biasa




SWEET FAMILY
Alhamdulillah, selesai sudah Master Celebration yang paling happeninglah. Saya doakan agar Master Maria Firdaus beroleh kejayaan demi kejayaan dan dikurniakan keberkatan di dunia dan di akhirat.

Pendek kata, mudahkan nak berbisnes kalau kita tahu caranya. Bisnes secara berjemaah lebih baik dan lebih cepat menuju kejayaan daripada bisnes sorang-sorang. 

Sekiranya anda masih tercari-cari apa bisnes yang ingin anda lakukan, let's join us. Percayalah anda akan merasai 'fantastic' nya.

Apa yang saya kongsikan di sini sebenarnya sebesar zahrah saja elmu mereka. Banyak lagi yang saya dapat bila berada di dalam Group yang happening ini terutamanya MFMS Group.


MFMS THE MOST HAPPENING AND FANTASTIC SHAKLEE TEAM IN MALAYSIA! 
Saya harap anda enjoy dengan cerita saya. Jika anda suka entri ini, mohon anda tekan LIKE button di bawah dan SHARE. Semoga ia memberi inspirasi kepada orang lain unutk turut berjaya.

LOVE MFMS,

Hafizah Mahfoz

#MFMSTheMostFantasticShakleeTeamInMalaysia
#Shaklee
#EmpayarMariaFirdaus
#KlinikUsahawan
#MagnetKejayaanKekayaan 
#ebooksorryboss



------------------------------------------------------------------


EBOOK MOTIVASI USAHAWAN PERCUMA!!


www.ebookniaga.com/sorryboss/hafizah

DOWNLOAD EBOOK INI SEMENTARA IA MASIH PERCUMA !!! 
Hayati KISAH BENAR pengalaman Maria yang merupakan seorang bekas Engineer.  Dari seorang yang TIDAK MAHU dan TIDAK TAHU BERNIAGA, kemudiannya mula berniaga dari rumah hanya melalui ONLINE.  
Kini Maria Menjadi WORKING-AT-HOME-MOM (WAHM) Dan Menjana Pendapatan 5 Angka Sebulan. FROM ZERO to HEROin.. Semoga bermanfaat..

No comments:

Post a Comment