Thursday, November 6, 2014

BILA KINABALU SERING MEMANGGIL

Assalamualaikum wbt,

Salam ukhwah sahabat-sahabatku sekalian. Apa khabar sahabatku hari ini? Saya doakan anda dilindungi Allah swt.

Entri saya kali ini saya ingin berkongsi dengan anda rutin harian suami saya En Badrul Hisham.

Sejak setahun yang lalu En Badrul saya telah bertukar kerjaya dari orang pejabat iaitu dalam erti kata lain kerja makan gaji berhijrah kepada kerjaya perniagaan. 

Yang paling menariknya bisnes En. Suami saya hanya beroperasi di teratak kami iaitu di SOHO (Small Office Home Office). Saya yang bercita-cita nak jadi WAHM (Work-At-Home-Mom) alih-alih En. Suami dulu yang jadi WOHD (Work-At-Home-Dad). Wahhh!! mana aci nih!

Sejak itu, rutin harian En. Badrul sangat berbeza berbanding sebelum ini. En. Badrul dapat banyak masa menguruskan anak-anak ke sekolah. Sekarang dah tak perlu upah bas sekolah yang semakin tinggi yurannya.

Sementara anak-anak bersekolah En. Badrul menguruskan bisnes TRAVEL nya sendiri di bawah nama ATHLATH VENTURE. Bisnesnya hanya dilakukan secara online di bawah nama pages JOM MARI BERCUTI. Sudikan lah LIKE pages JOM MARI BERCUTI kami di sini (sila klik). Insya allah anda akan dilayan oleh admin dengan sebaik mungkin.

Baru-baru ini En. Badrul baru saja pulang dari Sabah kerana membawa pelancong selama 4 hari 3 malam ke sana.

Ini photo tahun 2013 trip ke Sabah yang pertama. Macam sejuk je bang ( tak sihat ke )
Sebelum ini suami saya selalu mengadu letih dan sakit-sakit badan bila pulang dari 'touring guide' pelancong. Almaklumlah jadual perjalanan mereka tidak menentu. Disamping itu perubahan cuaca yang mendadak mengakibatkan sistem tubuh sukar untuk serasi dalam cuaca persekitaran. Mulalah terbersin-bersin dan mudah dijangkiti selsema.

En. badrul ni senang terkena jangkitan selsema. Pagi-pagi bangun tidur pasti nak terbersin ( ellergic la tu ).

Dah lama saya minta En. Badrul mengambil suppliment untuk memastikan kesihatannya terjamin terutama semasa bertugas.

Entah macam mana, Allah telah berinya hidayah, out-station baru-baru ini iaitu pada bulan October 2014 tetiba En. Badrul bersuara

En. Suami : " Yang... bekalkan abang suppliment pergi Sabah nanti ye!"

Wah!! suamiku minta bekal suppliment, alhamdulillah....tak sia-sia daku mendoakan kesihatannya selama ini.

Perbezaan Trip Sabah 2013 dan 2014

Lihat perbezaan photo di atas dengan di bawah ini. Lokasi yang sama.

ceria dan super duper energizing nampak cik abang kali ini
renung jauh nampak
sempat lagi ber'selfie' dengan lembu New Zealand
Bezakan travel En. badrul pada tahun 2014 berbanding tahun 2013...???
Barulah nampak ber'energy' dan ceria. Baru pelancong confident nak ambil cik abang touring guide perjalanan mereka.

Nak tahu apa rahsia disebalik tenaga super duper yang dia dapat sepanjang touring guide travel ke Sabah. Ikuti video ini.



OOOhhh!!!....rahsia telah terbongkar.

Selepas ini saya tak risau lagi kesihatan En Badrul bila dia out-station. Khabarnya Kinabalu sering memanggil-manggil dan melambai suami saya. Insya allah dengan izinnya Allah memelihara kesihatan kami sekeluarga sentiasa.
Sekiranya anda suka travel dan mengalami masalah yang sama seperti En Badrul. Boleh dapatkan konsultansi kesihatan dengan saya.

Sekiranya anda suka entri saya dan boleh memberi manfaat kepada rakan-rakan lain sila tekan butang LIKE dan SHARE di bawah.

salam sayang,

Hafizah Mahfoz

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!

No comments:

Post a Comment