Wednesday, May 29, 2019

Tazkirah Terawih : Adab Berhari Raya


Ustaz Khayrul selaku imam dan panel tazkirah terawih

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat fiezabar yang dikasihi? Kak Fieza doakan anda sihat walafiat disamping keluarga tercinta.

Entri kali ini Kak Fieza nak berkongsi dengan anda semua apa yang anda dengar tazkirah terawih oleh Ustaz Khayrul di Surau Al-Mustaqqim pada 28 May 2019 bertajuk Adab Berhari Raya.

Apa yang perlu dibuat bila tiba Hari Raya?

1. Malam hari raya
✔doa paling mustajab. Pada malam tersebut mustajab berdoa.
✔selepas fardhu isya - bermunajat 15 minit.
✔Pada malam hari raya malam betul² kena bersangka baik. Husnuzon kepada Allah swt. 
Mudahan amalan sepanjang Ramadhan Allah terima. 
Mudahan jumpa ramadhan akan datang
Rasulullah bersabda
"barangsiapa yg boleh hidupkan malam hari raya aidilfitri (qiamulail) maka hati mereka tidak mati"
✔Hidupkan malam Hari Raya dengan bertahmid dan takbir.
2. Menjelang ptg hari raya (Pada petang Ramadhan terakhir)
✔ Bagi duit hari raya awal².
kebanyakan bagi duit pagi hari rayakan?
Adalah sebaiknya, Paling afdhal bagi duit ptg menjelang raya sebelum masuk maghrib. Fadhilatnya, dapat pahala zakat dan pahala sedekah bulan ramadhan (700x ganda).

Beri duit kepada isteri dan anak² pada petang Ramadhan terakhir menjelang Hari raya.

sunnah beri hadiah kepada orang tua. 
sekiranya umur 40 (40 ringgit beri ustaz kata๐Ÿ˜ƒ)

3. Isu ziarah kubur di pagi raya

✔menziarahi kubur sepatutnya tiap² hari.
adat kita pagi raya nak ke kubur.
lainlah kalau yg jauh. yg dekat tak perlu ziarah kubur dipagi raya tapi disarankan meraikan saudara yg nak ziarah.

afdhal ziarah kubur dipagi raya hanya kpd org jauh.
yg dekat diharuskan ziarah kubur bila² masa selain dipagi raya.

Adab Ziarah Kubur

Para ahli madinah, bila mana ziarah kubur baca surah Al Baqarah (panjang sangatkan 2 juzuk).

Jadi, seperti kita ni disarankan baca
๐Ÿ“–surah Alfatihah 1 x
๐Ÿ“–surah Al Ikhlas 11x
maka diampunkan segala dosanya org mati

๐Ÿ“–barangsiapa baca surah Al Ikhlas 11x
Allah taala bagi pahala brp ramai org yg mati tersebut.

Semasa menziarahi kubur dianjurkan pegang bahagian kepala ahli kubur (bahagian hujung batu nisan)

org yg dekat dgn kepala ibu atau bapa yang telah mati, Allah turunkan cahaya rahmah mawaddah.

Jgn duduk ditengah² kubur. HARAM.

4. Sunat makan dulu SEBELUM solat Aidilfitri sesudah subuh.
5. Sunat bersalaman mak ayah
Sebaiknya dianjurkan cium tapak kaki ibu. barakah Allah turunkan.
Merendahkan diri kpd ibu bapa.

berusaha jadi anak soleh dan solehah jd sumbangan pahala kpd ibu bapa.

6. Solat sunat hari raya
Jangan tunggu org lelaki sahaja pergi masjid. Orang perempuan juga disunatkan hadir solat dan dgr khutbah.

Walaupun wanita dalam haid sekalipun disarankan mendengar khutbah.

wallahualam.

perkongsian dari Ustaz Khayrul. Mudahan dapat manfaat.

Terlebih terkurang harap dimaafi
~HM

12 Tips Adab Hari Raya Dari Imam Al-Ghazali, Jadikan Hari Raya Satu Ibadah

Jemaah Muslimah LEP7 bergambar kenangan bersama Ustazah Syarifah yang dikasihi.

Assalamualaikum wbt,

Hai apa khabar pembaca setia fiezabard yang dikasihi? Kak Fieza doakan anda dikurniakan kesihatan yang melimpah ruah.

Pada hari Sabtu lepas iaitu pada 25 Mei yang lalu iaitu bersamaan 20 Ramadhan 1440H surau Al-Mustaqqim, LEP 7 Seri Kembangan mengadakan Solat Tasbih Muslimat berjemaah.

Seronok bila setahun sekali dapat bersolat tasbih. Kalau nak buat sendiri memang kena jiwa kental. Iman tak begitu kuat lagi untuk bersolat tasbih sendirian. Bila diberi peluang berjemaah begini, mempermudahkan amalan kita.

Syukur Kak Fieza diberi rezeki untuk bersama-sama berjemaah solat tasbih.

Selepas solat tasbih Ustazah Syarifah menyampaikan tazkirah bertajuk


Perkara Yang Perlu Diamalkan Pada 10 Ramadhan Terakhir (Kritikal Zon Amal Ramadhan)

1. Jangan tinggalkan Al-Quran.
Perlu set target tinggi. 1 juzuk tak cukup.

2. Zikir
Target - Istighfar 1000 X
          - Selawat 1000 X

3. Banyak BERDOA
- Doa untuk anak 
- Doa untuk suami
- Doa untuk ibu bapa

Insya Allah DOA kita Allah makbulkan. Janji Allah.

4. Banyak buat baik contoh bercakap hanya perkara-perkara yang baik-baik. Buat perkara yang baik-baik. Sekiranya anda menghadapi sahabat mengumpat, cara menghadapinya bangun saja dari tempat duduk dan beredar darinya. Tak perlu kata apa-apa.

"Sesungguhnya, syaitan wujud bulan puasa tetapi ianya dilemahkan sekiranya kita banyak berbuat kebaikan. Syaitan tak suka kepada mereka yang berbuat baik." 

5. Banyakkan puji-pujian.

Puji kawan kita. Pandang baik. Husnuzon.
Jadikan pandangan kita bagaikan MATA LEBAH dengan sentiasa mencari kebaikan. Jangan jadi MATA LALAT, asyik cari kesalahan orang. Bersangka baik sentiasa.


Khusyuk jemaah muslimah mendengar tazkirah selepas solat tasbih

6. Banyak SEDEKAH

- Sedekah SENYUM
- Sedekah MAKANAN
- Sedekah PAKAIAN

Sedekah secara jemaah adalah lebih baik sebagai contoh Misi Bantuan Sedekah.




Antara aktiviti Surau AlMustaqqim, misi mengagihkan sedekah kepada asnaf di Baling, kedah. Ini adalah salah satu sedekah jemaah yang disarankan.

7. Banyakkan SOLAT SUNAT

- Sunat FAJAR
- Sunat Dhuha

- Sunat 12 RAKAAT ( Allah janjikan istana mahligai di syurga )



8. Mulakan semua perbuatan dengan Bismillah

9. Banyak mohon maaf dengan 

- mak ayah
- anak-anak
- adik beradik
- sahabat
- orang yang pernah sakitkan hati kita

10. Husnuzon. Sentiasa bersangka baik.

11. Utamakan ibadah dari perkara-perkara lain.

12 Tips Adab Hari Raya Dari Imam Ghazali Jadikan Hari Raya Satu Ibadah

1. Pada malam hari raya disarankan pelbanyakkan mengagungkan Allah.

Yang selalu diamalkan bertakbir dan kunjung mengunjung ke rumah sahabat dan jiran.

2. mandi pagi Hari Raya dengan Niat

"Sahaja aku mandi sunat Hari Raya kerana Allah Taala"

Rugi sekiranya mandi pada pagi Hari Raya tetapi tidak berniat. Tak dapat pahala sunat.

3. Pakai baju cantik-cantik dan berwangi-wangian 

Sebagai tanda kita bergembira tanda kemenangan setelah berhempas pulas melawan nafsu.

4. Makan sarapan pagi sebelum Solat Hari Raya walaupun hanya seteguk air.

5. Pergi ke masjid

Wanita juga sunat pergi ke masjid. Sebaiknya pergi ikut jalan depan dan balik ikut jalan berlainan dari jalan pergi tadi, amalan ini adalah sunnah nabi.

6. Banyak bertakbir

7. Banyakkan berzikir

8. Banyakkan tasbih

9. Banyakkan takbir raya

10. Aktif mendengar khutbah. Maksudnya tidak tidur semasa mendengar khutbah raya.

11. Pergi ke masjid jalan lain, balik dari masjid ikut jalan lain.

12.  Bertegur sapa

Perkara Menyalahi Sunnah Yang Dilakukan Pada Hari Raya

1. Tidak solat hari raya
beralasan nak masak. Sedangkan masa boleh diurus. Boleh masak selepas balik masjid.

2. Banyak tonton televisyen
Boleh tonton tv tetapi tidak tengok perkara yang melalaikan.

3. Tidak menutup aurat. Jaga tatatertib berpakaian.

4. Pasang lagu raya berlebihan.
Pasang lagu boleh tetapi jangan sampai melalaikan.

5. Beraya rumah rakan dalam tempoh yang panjang.
Pergi berkunjung ke rumah rakan-rakan sekejap sahaja.

6. Mengkritik makanan dan hidangan.

7. Jangan biasakan anak-anak mintak duit raya. Sekiranya ada yang memberi itu adalah rezeki, sekiranya tiada duit raya jangan pula meminta.

8. Bersalaman antara lelaki dan perempuan yang bukan mahram

9. Beraya sehingga lupa solat.
Boleh buat solat jama' tamam (alasan meraikan tetamu), syaratnya perlu berniat.

10. Lupa menziarahi fakir miskin

11. Tidak berpuasa sunat 6 di bulan Syawal

12. Kurang bersedekah

13. Berlebih-lebihan dalam pakaian dan hiasan

14. Berkumpul beramai-ramai tanpa melakukan perkara-perkara berfaedah (bersalahan dengan sunnah)

15. Tidak menziarahi sahabat yang sakit dan berada di hospital.

Banyakkan Istighfar. Istighfar penghapus dosa dan sumber rezeki melimpah ruah.

Soalan:

Ustazah, adakah menziarahi kubur di pagi raya itu sunnah?

Jawapan:
Ziarah kubur sunnah. Seeloknya ziarah sebelum 1 syawal atau hari-hari lain selain 1 Syawal kerana 1 Syawal adalah hari kegembiraan tanda kemenangan. Sekiranya menziarahi kubur pada hari raya akan menimbulkan rasa kesedihan.

Lainlah sekiranya mereka datang dari jauh yang tidak berkesempatan menziarahi kubur pada hari lain.

Yang dekat diharuskan ziarah kubur pada hari-hari lain selain hari raya.

Wallahualam.

Sekiranya anda rasa perkongsian Kak Fieza memberi manfaat, jemput tekan button SHARE dan LIKE. Mudah-mudahan ramai lagi rakan-rakan anda dapat manfaatnya.


Sebelum pulang snap selfie sikit dengan Ustazah Syarifah


Friday, May 17, 2019

Kajian Klinikal RESVERATROL VIVIX Terhadap Penyakit Kronik Yang Perlu Anda Tahu

Assalamualaikum wbt,



Apa khabar pembaca setia fiezabard yang dikasihi? Kak Fieza doakan anda dikurniakan kesihatan melimpah ruah.


Entri kali ini Kak Fieza nak kongsikan beberapa kajian yang telah dilaksanakan oleh para saintis yang dilantik oleh Shaklee untuk beberapa penyakit kronik.

Untuk makluman anda, sebenarnya produk makanan tambahan tidak perlu melalui sebarang ujian klinikal, namun begitu pihak Shaklee mengambil langkah inisiatif untuk melaksanakan ujian klinikal terhadap semua produknya.

Antara perkara yang saya sangat YAKIN dengan produk Shaklee ini adalah Shaklee mempunyai LANDMARK STUDY untuk setiap produk yang dikeluarkan untuk memastikan produk mereka SELAMAT, SEMULAJADI dan TERBUKTI BERKESAN.

Shaklee adalah satu-satunya syarikat yang berani menguji produk mereka dengan LANDMARK STUDY ini oleh pihak ketiga. Shaklee bukan produk timbang kati tepi jalan ok.

Lebih meyakinkan, Shaklee menguji lebih 100,000 ujian klinikal terhadap semua produknya.

Dan yang paling menarik, Shaklee tidak sekali-kali membuat ujian produknya terhadap haiwan. No and never animal tested.

Di sini Kak Fieza share antara hasil kajian para saintis Shaklee.

1. Kajian Klinikal RESVERATROL terhadap KANSER PROSTAT


Kajian Klinikal RESVERATROL telah dilakukan terhadap KANSER PROSTAT.

Analisis kajian mendapati RESVERATROL membantu mencetuskan proses APOPTOSIS dalam SEL KANSER PROSTAT.

Apabila kandungan RESVERATROL makin tinggi, SEL KANSER PROSTAT semakin rendah.

Gambar A dan C merupakan perkembangan SEL KANSER PROSTAT ( warna merah ) sebelum menggunakan RESVERATROL.

Gambar B dan D merupakan SEL KANSER PROSTAT selepas ditambah RESVERATROL. Didapati SEL KANSER PROSTAT berkurang.

2. Kajian Klinikal RESVERATROL terhadap KANSER PAYUDARA

Kajian Klinikal RESVERATROL telah dilakukan terhadap KANSER PAYUDARA.

Analisa kajian klinikal ini menunjukkan RESVERATROL membantu untuk menghalang pertumbuhan SEL KANSER payudara dan menggalakkan cetusan sel APOPTOSIS.

APOPTOSIS adalah sel kanser yang membunuh diri.

Semakin TINGGI kandungan RESVERATROL dalam organ, semakin rendah bilangan SEL KANSER yang ada.


3. Kajian Klinikal RESVERATROL terhadap INFLAMASI JANTUNG, BUAH PINGGANG dan KOLON

Kajian telah dibuat terhadap jantung, buah pinggang dan kolon yang mengalami inflamasi.

Setiap hari organ dalaman kita akan mengalami inflamasi. Sama ada kecil atau besar inflamasi tersebut bergantung kepada persekitaran kita.

Apa itu INFLAMASI?

INFLAMASI bermaksud sel yang mengalami KERADANGAN.

Para saintis telah membuat analisis dari kajian mereka,
Sekiranya sel ditambah dengan RESVERATROL, INFLAMASI berkurang.

Apabila sel ini ditambah dengan RESVERATROL + POLIFENOL hasilnya bertambah baik.

RESVERATROL DAN POLIFENOL hanya boleh didapati daripada buahan kulit gelap seperti buah berry, anggur hitam, muscadine grape.

Mahal tau buahan ni. Lagipun susah nak jumpa muscadine grape di Malaysia ni.

Nak mudah, amalkan je VIVIX .

Insya Allah kesihatan organ dalaman anda terjamin dengan izin Allah.

4. Kajian Klinikal RESVERATROL terhadap PENYAKIT ALZHEIMER (NYANYUK)
Kajian klinikal RESVERATROL juga dikakukan terhadap PENYAKIT ALZHEIMER (NYANYUK)
RESVERATROL bantu dalam mengatasi masalah PENYAKIT ALZHEIMER (NYANYUK) dengan cara mengurangkan B-AMYLOID PEPTIDES.

B-AMYLOID PEPTIDES merupakan sejenis protin bertoksin yang lebih tinggi oleh pesakit ALZHEIMER berbanding orang normal.

Kajian menunjukkan RESVERATROL boleh membantu dalam mengurangkan dan menghilangkan ALZHEIMER.


5. Kajian Klinikal RESVERATROL terhadap KANSER SERVIK


Kajian Klinikal juga dibuat ke atas RESVERATROL terhadap KANSER SERVIK.

Analisis kajian mendapati RESVERATROL membantu mencetuskan APOPTOSIS dalam SEL KANSER SERVIK.

Apa itu APOPTOSIS?

APOPTOSIS adalah SEL KANSER yang MEMBUNUH DIRI.

Apabila kandungan RESVERATROL dalam anggota badan kita  semakin tinggi, Sel Kanser semakin berkurangan.

Betapa hebatnya kuasa RESVERATROL.

RESVERATROL hanya ada dalam buahan gelap. Seperti buah bery, muscadine grape.

Mana nak cari buahan ni?

Susah-susah ambik je Vivix yang kaya dengan RESVERATROL.


#kanser
#kanserservik
#kanserprostat
#kanserpayudara
#alzheimer
#nyanyuk
#cancer

Rezeki kesihatan ALLAH swt yang beri. Kita BERDOA, BERUSAHA untuk menyembuhkan dan BERTAWAKAL supaya pulih dengan sempurna.


TAWARAN HEBAT VIVIX LEBIH 10% JIMAT DARI HARGA AHLI

EKSKLUSIF UNTUK PENGGUNA PERTAMA VIVIX 


Untuk dapatkan harga istimewa untuk yang baru pertama kali nak mencuba vivix. Jemput calling-calling Kak Fieza ye.

Jemput Klik

NAK VIVIX PROMO (KLIK SINI)

NAK VIVIX PROMO (KLIK SINI)


Terima kasih kerana sudi membaca. Sekiranya ada kawan-kawan yang mengalami situasi seperti saya, mohon anda SHARE perkongsian saya ini supaya lebih ramai yang dapat manfaatnya. Mudah-mudahan perkongsian sedikit yang diberikan ini mendapat syafaat di akhirat kelak.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION

BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!


Hafizah Mahfoz
[SID : 961265] 
Call/Whatsapp/Telegram/sms:

email:
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:

hafizahmahfoz

pages:

Purplehomeshoppe

Monday, May 13, 2019

Nutriferon Cegah Demam, Selsema Dan Batuk Secara Semulajadi

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat fiezabard yang dikasihi? Kak Fieza doakan anda dalam lindungan Allah swt.

Sejak kebelakangan ni ramai sangat cerita anak-anak yang sering diserang demam, batuk dan selsema.

Dalam group parents tadika dan sekolah anak-anak ada sahaja mesej dari parents yang anak-anaknya tak dapat hadir sekolah. Hampir setiap hari ada saja mesej anak-anak tak sihat.

Kak Fieza pun pernah alaminya suatu ketika dulu. Lepas seorang-seorang berjangkit. Ada yang pernah ditahan wad hingga berhari-hari. Ada juga yang perlu di Neb setiap 4 jam sekali.

Anda bayangkan, Kak Fieza pernah jaga anak di hospital selama beberapa hari yang ditahan di wad. Dalam masa yang sama Kak Fieza sendiri dijangkiti demam viral. 4 jam sekali Kak Fieza perlu makan paracetamol untuk meredakan demam sehingga menggigil. Sejuknya macam berada di kutub utara ( macam pernah pergi kutub utara hahahahhaa ). Bayangkan orang sakit kena jaga orang sakit.

Waktu tu Kak Fieza tidak ada ilmu lagi bahayanya Paracetamol. Anda nak tahu bahaya paracetamol BAHAYA PARACETAMOL YANG ANDA PERLU TAHU (SILA KLIK)

Waktu tu, anak-anak Kak Fieza senang sangat dijangkiti penyakit. Puas Kak Fieza cari ubat pencegahan yang boleh tingkatkan antibodi mereka. Pelbagai jenama dah Kak Fieza cuba. Berapa buah farmasi Kak Fieza singgah untuk mencari ubat yang boleh mencegah dari anak-anak mudah terkena penyakit tapi semuanya hampa.

Sehinggalah 3 tahun yang lalu Kak Fieza amalkan NUTRIFERON, Alhamdulillah Kak Fieza sekeluarga dah jarang ke klinik. Demam, selsema dan batuk pun dah kurang menyerang. Kalau kena demam pun, demam-demam manja je.

APA ITU NUTRIFERON?


NUTRIFERON GRANULES adalah formulasi istimewa yang hanya boleh didapati di Shaklee.

NUTRIFERON merupakan satu formula eksklusif dan dipatenkan dan tidak dijual dikedai-kedai biasa. Dr. Kojima iaitu satu-satunya saintis yang telah membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan. Akhirnya berjaya membangunkan satu-satunya INTERFERON semulajadi di dunia (NUTRIFERON).

Apa yang istimewanya  Nutriferon?
๐Ÿ’ Suppliment yang meningkatkan daya imunasi badan
๐Ÿ’Suppliment yang menggantikan ubat tahan sakit dan paracetamol yang merbahaya sekiranya diambil dalam jangka masa yang panjang
๐Ÿ’ Tiada bahan kimia dan bahan pengawet mahupun pewarna tiruan
๐Ÿ’ 100% dari bahan semulajadi ekstrak tumbuh-tumbuhan



4 Herba/Tumbuhan Untuk Sistem Imun Anda dan Keluarga yang terkandung dalam NUTRIFERON

Herba ini dikaji selama 40 tahun. Daripada 200 herba, pakar Imun telah pilih 4 herba ini yang paling hebat membantu meningkatkan sistem Imun badan manusia

1) Biji Labu
๐Ÿ’ Tingkatkan imun sistem anda secara semulajadi
๐Ÿ’Ia juga bagus untuk pesakit Arthritis

2) Japanese Honey Suckle 
๐Ÿ’Antibiotik semulajadi yang kuat. 
๐Ÿ’ Bantu pesakit Athma dan masalah 
๐Ÿ’ Juga bantu melegakan sakit kulit seperti rashes dan eczema. 
(Ramai customer saya yang jadi kelopak garam makan tak sampai sejam akan hilang insyaAllah) 

3) Plantago Seed
๐Ÿ’ Bantu bunuh kuman
๐Ÿ’ Bantu baiki luka lebih cepat dan bantu hasilkan sel baru

4) Safflower
๐Ÿ’ Bantu kurangkan masalah Bronchial Athma
๐Ÿ’ Bantu turunkan kolesterol jahat


Nutriferon adalah sebatian proprietari eksklusif ekstrak 4 tumbuhan yang diperolehi daripada biji labu, bunga Safflower, biji plantago dan bunga Japanese Honeysuckle.


NUTRIFERON berfungsi sebagai pemangkin pengeluaran semulajadi INTERFERON tubuh. INTERFERON pula berfungsi sebagai ALARM untuk mengejutkan ANTIBODI-ANTIBODI yang sedia ada dalam tubuh kita yang selama ini tak berkerja (seolah-olah tidur dalam tubuh kita). Antibodi yang paling baik adalah antibodi yang terbina sendiri dari dalam tubuh kita.

NUTRIFERON hasil dari formula SEMULAJADI, SELAMAT, TULEN dan BERKESAN. Ianya hanya dari ekstrak 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga sunflower, honeysuckle Jepun dan biji Plantago. Tiada langsung bahan sintetik dan dadah kandungannya.

Sebab itu saya percayakan NUTRIFERON meningkatkan antibodi secara semula jadi.


Dr Yasuhiko Kojima iaitu Pencipta Nutriferon Shaklee bersama Master Nadiah


Jemput baca kisah Nutriferon Kak Fieza

๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰ NUTRIFERON BOOSTER ANTIBODI SEMULAJADI (KLIK SINI)

๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰ AWAS! PERTAMA KALI DISERANG VERTIGO! SIMPTOM, PUNCA DAN RAWATANNYA (KLIK SINI)


๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰ Saat Mencemaskan Ketika Along Eizz Cirit-Birit dan Muntah Darah Akibat Keracunan Makanan (KLIK SINI)



Kak Fieza share beberapa testimoni Nutriferon

Testimoni 1



Testimoni 2



Testimoni 3


Testimoni 4



Testimoni 5



Rezeki kesihatan ALLAH swt yang beri. Kita BERDOA, BERUSAHA untuk menyembuhkan dan BERTAWAKAL supaya pulih dengan sempurna.

Terima kasih kerana sudi membaca. Sekiranya ada kawan-kawan yang mengalami situasi seperti saya, mohon anda SHARE perkongsian saya ini supaya lebih ramai yang dapat manfaatnya. Mudah-mudahan perkongsian sedikit yang diberikan ini mendapat syafaat di akhirat kelak.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION

BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!


Hafizah Mahfoz
[SID : 961265] 
Call/Whatsapp/Telegram/sms:

email:
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:

hafizahmahfoz

pages:

Purplehomeshoppe

Monday, May 6, 2019

3 Amalan Yang Dituntut Dilakukan Di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum wbt.

Apa khabar sahabat fiezabard yang dikasihi? Kak Fieza doakan anda berada dalam lindungan Allah swt.

Entri kali ini Kak Fieza terpanggil nak berkongsi ilmu. Baru-baru ni Kak Fieza menghadiri Majlis ilmu di Surau Al-Mustaqqim, LEP 7 Seri Kembangan 2 hari sebelum menyambut Ramadhan.



Jadi topiknya berkisar Ramadhan yang bakal menjelma.

[Kuliah Dhuha Surau AlMustaqqim]

Oleh Ustazah Syarifah Ummu Saida Nafisa

Terima kasih ustazah atas perkongsian ilmu.

Tajuk : Ramadhan Yang Terindah

Antara perkongsian Ustazah pagi itu,

☑ Berdasarkan kepada tuntutan berpuasa dari Allah dalam surah AlBaqarah ayat 183, Allah tidak perintahkan puasa kepada orang ISLAM. Tapi Allah hanya perintahkan puasa ni eksklusif kepada Orang yang BERIMAN.

☑ Objektif berpuasa adalah untuk menjadi orang BERTAQWA

☑ 6 kelebihan bangun SAHUR
1. Ikut sunnah (pahala 700 X ganda ganjaran)
2. Membezakan puasa orang islam dan ahli kitab (orang yahudi). Orang Yahudi berpuasa tapi tak sahur.
3. Tambah kekuatan tenaga untuk berterawih.
4. Tingkatkan keikhlasan dalam beribadah.
5. Hilangkan rasa marah bila kelaparan.
6. Dapat peluang zikir/doa semasa waktu sahur

☑ Makanan terbaik waktu Sahur adalah KURMA.

☑ Waktu afdal bersahur adalah 10-15 minit sebelum azan subuh.

☑ Setiap amalan di Bulan Ramadhan ganjarannya 700 X ganda. Tiada di Bulan lain.

☑ 3 Amalan yang dituntut di Bulan Ramadhan
1. Sedekah
2. Baca AlQuran
3. Sambung SILATURRAHIM

☑ 2 perkara yang mahkluk di langit sangat mencemburui makhluk di bumi.
1. kita boleh bersedekah sedangkan mereka malaikat tak boleh.
2. kita boleh meratap menangis mohon keampunan dosa sedangkan mereka tak boleh.

Wallahualam.

Sebenarnya banyak lagi perkongsian ustazah pagi semalam. Saya ringkaskan saja.



Didoakan anda dapat manfaatnya. Kekurangan harap dimaafi.

#kuliahdhuhaAlMustaqqim




~HM

Thursday, May 2, 2019

Performance Drink Lemon Lime Formulasi Minuman Isotonik Terkini Istimewa Untuk Bulan Ramadhan




Assalamualaikum wbt,

Hai apa khabar sahabat pembaca fiezabard yang dihormati. Saya doakan anda dikurniakan rezeki kesihatan yang melimpah ruah dan berbahagia selalu.

Terima kasih kerana sudi menjadi pembaca setia fiezabard.

Time-time panas macam ni kalau pekena PERFORMANCE DRINK LEMON LIME ni memang sejukkk je tekak.

Performance Drink ni bukan minuman biasa-biasa tau. Ianya juga membekalkan elektrolit kepada sipeminum. Caya ke tak. sapa yang minum Performance Drink ni terus meloncat bertenaga toink toink..

Ibarat korang minum air 100 PLUS. Tapi no Gas..No Gula..
Tapi cayalah...memang sedap.

Lagi-lagi nak bulan puasa ni. Seharian tekak kering, bila lalu je Performance Drink Lemon Lime kat tekak...fuhhh...rasa nikmat yang tak terucap.




Bila tiba ramadhan Performance Drink Lemonade ni lah jadi minuman rasmi kami sekeluarga.

Tak de dah air pasar ramadhan. Performance Drink ni la jadi pilihan dihati.

Sekarang ni dah ada Performance Drink Lemon Lime lagilah senang. Tak payah nak perah lemon. Bancuh je dalam jug dah sejuk tekak.



Bulan ni Shaklee launch new flavor untuk Performance Drink LEMON LIMEPerformance Drink Lemon Lime ni dilancarkan istimewa khas untuk Bulan Ramadhan Al-Mubarak ni.

Performance Drink adalah minuman elektrolit yang berfungsi untuk menggantikan bendalir dan cecair tubuh yang hilang dari badan.

Bila kita puasa, seharian kita bekerja, sudah tentu cecair hilang dan bila badan kekurangan air akan menyebabkan badan kita dehidrasi yang menyebabkan anda berasa dahaga.

Tambahan lagi, bagi anak-anak pula aktiviti rutin di sekolah setiap hari sepanjang bulan puasa juga meletihkan.



Pastikan badan terhidrat sepanjang bulan puasa

Sepanjang bulan puasa anda sentiasa terdedah dengan dehidrasi bila bendalir semakin menyusut terutamanya bila berpuasa di kawasan tertentu di mana tempoh berpuasa sehingga 18 jam sehari. Apabila badan anda tidak mendapat air yang mencukupi, dehidrasi sering berlaku.

Syukur kita berada di Malaysia yang cuaca tidak begitu panas dan tidak begitu sejuk. lagipun tempoh berpuasa di Malaysia pun tidak begitu panjang. Hanya sekitar 12 jam. Namun begitu, anda perlu memastikan tubuh anda tidak dehidrasi sepanjang hari yang akan membantutkan aktiviti harian anda.

Jadi, Performance Drink ni berfungsi, di mana ia akan bantu untuk maintain cecair dan bendalir dalam badan dalam tempoh yang lebih lama. So kita kurang rasa haus.


Asasnya sekiranya badan anda maintain hidrate, automatik badan anda kekal energy lebih lama. Tak de la belum sampai tengah hari je dah hilang tenaga di bulan puasa.

Insya Allah anda akan kekal bertenaga sepanjang hari dengan amalkan Performance Drink Setiap hari.

Performance Drink ini juga sesuai untuk mereka yang AKTIF dan KERAP BERPELUH. Sesuai juga untuk KANAK-KANAK yang baru mula belajar berpuasa.

Tambahan lagi ianya juga sesuai untuk IBU MENYUSU sebab badan kehilangan air dengan cepat disebabkan penghasilan susu.



Anak Kak Fieza tiap-tiap hari sebelum ke sekolah akan teguk Performance Drink dulu selain MEALSHAKE. 

Pepagi kalut Kak Fieza memang tak sempat nak sediakan sarapan mereka beriya sangat. Jadi PERFORMANCE DRINK la jadi boost energy mereka. Dalam kereta je mereka teguk Performance Drink sementara nak sampai sekolah.

Baki minuman tu Kak Fieza teguk. Akibatnya, rasa mengantuk Kak Fieza sepanjang driving dapat dikurangkan.

Maklumlah 1 jam 1/2 terpaksa menghadapi traffic jem. Mengantuk ya amat semasa driving. Performance Drink buatkan Kak Fieza segar bugar sepanjang perjalanan ke opis.

Apa beza Performance Drink Shaklee dengan air elektrolit yang lain? 




Ada pelbagai brand minuman isotonik dan elektrolit di pasaran. Tapi apa beza Performance Drink berbanding air elektrolit yang lain ye?

Performance Drink BEBAS DARI SEBARANG GULA, TIDAK BERKARBONAT dan 100% SEMULAJADI

Performance Drink dengan OPTI-LYTE ini dengan 6 jenis elektrolit yang terbukti mampu kekal kan tenaga kita lebih lama.

6 Jenis Elektrolit terdiri daripada:
✔Magnesium
✔Potassium
✔Fosforus
✔Kalsium
✔Sodium
✔Klorida

Beza Minuman Isotonik Lain Berbanding Performance Drink

Kenapa tak ada gula tapi sedap dan manis?

Sekiranya anda pernah merasai Performance Drink ini, rasanya sangat sedap dan ada juga rasa manis.

Rasa manis buah dari Performance Drink datangnya dari rasa jagung dan sirap jagung (corn dan corn syrup). Tiada langsung pemanis sintetik ataupun perasa tiruan.

Supplimen Elektrolit Berkarbohidrat

Tambahan lagi Performance Drink merupakan minuman elektrolit berkarbohidrat. Patutla selama ini Kak Fieza dan famili amalkan Performance Drink ini rasa lebih kenyang berbanding air isotonik lain. Rupanya ianya mengandungi karbohidrat juga.


Kajian klinikal menunjukkan bahawa supplimen karbohidrat boleh meningkatkan daya ketahanan lebih lama dalam melakukan senaman dengan mengurangkan pergantungan kepada glikogen otot sebagai sumber tenaga.

Apa itu Glikogen?

Glikogen adalah karbohidrat yang disimpan di dalam otot dan hati untuk kegunaan akan datang.

Glikogen memainkan peranan penting dalam memberikan tenaga kepada otot semasa bersenam.

Ketika bersenam, otot akan mendapat manfaat daripada penyimpanan glikogen.
Glikogen yang rendah akan mengurangkan kekuatan otot.

Oleh sebab itu, Performance Drink juga sangat sesuai kepada atlet dan kepada mereka yang suka aktiviti lasak.

Performance Drink Untuk Seisi Keluarga

Di bulan puasa ini Kak Fieza sarankan anda sediakan minuman Performance Drink ini untuk seisi keluarga especially untuk anak-anak anda yang baru nak belajar berpuasa.

Insya Allah, mereka sentiasa energetic sepanjang bulan puasa nanti dan tak de la mereka nak buka peti ais beberapa kali sementara menunggu waktu berbuka ๐Ÿ˜†

Tambahan lagi, bila Flavor Performance Drink Lemon Lime ni dah wujud bertambah segar bugarlah bila tekak dibasahi air minuman elektrolit isotonik Lemon Lime.



Aduhai...terliur tau. Tetiba telan air liur.


Perghhhh....ini lagi terliur. yummmehhh...

Tapi nak bagitau, flavor ni Shaklee keluar kan very limited quantity dan very limited time. Better order secepat mungkin sebelum start puasa ye.

Lagipun ada offer tau discount 10% untuk twin pack flavor ORANGE dan LEMON LIME.

TWIN PACK PERFORMANCE DRINK PERISA OREN DAN LEMON LIME

10 % DISKAUN
(LIMITED TIME ONLY)




Boleh PM Kak Fieza untuk bantuan order ye. Cepat grab sebelum kehabisan stok! ๐Ÿ‘‡

klik


Resepi Istimewa Performance Drink

Di sini Kak Fieza share beberapa resepi istimewa Performance Drink. Boleh dijadikan juadah berbuka bulan puasa.

1. Iced Blended Performance Drink



2. Performance Drink Ice




2 scoops Performance Lemon Lime
1 mug water
1/2 cups ice

Mix all together in 1 mug and serve it

3. Performance Drink dengan Mangga


4. Performance Drink Dengan Tembikai


5. Performance Drink Oren Dengan Sour Plum dan Serai


6. Performance Drink Lemon Lime Dengan Sour Plum dan Serai





7. Performance Drink Dengan Lemon + Daun Pudina




Amacam? terliur tak?

Testimoni Performance Drink Di Bulan Ramadhan

Testimoni 1


Testimoni 2



Testimoni 3



Testimoni 4



Testimoni 5



Testimoni 6



Testimoni 7



Testimoni 8






Anak anda dah merengek-rengek nak Performance Drink flavor Lemon Lime tu.

Jadikan Minuman Performance Drink Lemon Lime minuman rasmi anda seisi keluarga di Bulan Ramadhan Al-Mubarak ini.

Meh belanja sikit Performance Drink 

Jangan Ketinggalan Untuk Dapatkan Performance Drink Oren dan Lemon Lime Hari Ini dengan Diskaun 10 %

Limited Edition


TWIN PACK PERFORMANCE DRINK PERISA OREN DAN LEMON LIME

10 % DISKAUN

(LIMITED TIME ONLY)



JOM ORDER PERFORMANCE DRINK ANDA HARI INI.

KLIK DI SINI UNTUK ORDER

๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰NAK ORDER PERFORMANCE DRINK (KLIK SINI)

๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰NAK ORDER PERFORMANCE DRINK (KLIK SINI)

๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰NAK ORDER PERFORMANCE DRINK (KLIK SINI)

Anda mungkin nak info lebih lanjut tentang Performance Drink, Jemput baca link di bawah






Terima kasih kerana sudi membaca sharing Kak Fieza. Sekiranya anda suka sharing ini jemput tekan button SHARE dan LIKE. Mudahan ramai lagi yang dapat manfaatnya.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi Hafizah untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

HAFIZAH MAHFOZ
Shaklee ID : 961265
hafizahmahfoz@gmail.com
FB: Hafizahmahfoz (sila klik)

019-211 8757 (SILA KLIK)
(Call, SMS, WhatsApp, Telegram)