Sunday, November 30, 2014

B COMPLEX KURANGKAN STRESS

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat-sahabat sekalian? Stress ke? Jangan stress sangat noooo....bawak-bawak bertenang dalam menghadapi sesuatu situasi.

Entri kali ini saya ingin membincangkan secara spesifik kenapa kita perlukan B Complex sebagai suppliment harian kita.
 
Kenapa kena ambik B Complex?

Untuk mengawal stress anda perlukan B Complex. Jom siasat apa yang ada dalam B Complex

Kandungan B Complex ialah Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 (asid folic), Vitamin B12. 

Kesemua jenis vitamin B ni diperlukan oleh badan anda.

Fungsi Vitamin B

Vitamin B1~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma.
Vitamin B2~Memproses asid amino dan lemak.Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic. 
Vitamin B3~Membantu mengurngkan kolestrol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah;membantu dalam kesihatan kulit yang baik,membantu sistem pencernaan.. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental.
Vitamin B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang. 
Vitamin B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin didalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi. 
Vitamin B9~Bersama2 dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter membantu aktiviti mengurangkan depresi didlm badan. 
Vitamin B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi,tidak tenteram.

Kenapa B Complex Shaklee?



B Complex Shaklee mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif dimana Asid folik tambahan dan vitamin B penting, tidak mudah diserap dalam badan. 

Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee. 

Keistimewaan B Complex Shaklee:
  • Mudah di telan. 
  • Mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuk 100% Nilai Harian biotin
kredit to MamaFaiz.com
  
Mahal ke Shaklee??

Sapa kata Shaklee mahal. Cuba anda buat perbandingan harga dan kuantiti khasiatnya per serving
Kelebihan B Complex Shaklee



Sekiranya entri ini memberi manfaat kepada anda sila tekan button LIKE dan SHARE supaya lebih ramai orang yang mendapat manfaatnya.

No comments:

Post a Comment