Saturday, April 11, 2015

PETUA MERAWAT DEMAM SECARA SEMULAJADI UNTUK ORANG DEWASA YANG WAJIB DIIKUTI

Assalamualaikum wbt,


Apa khabar sahabat fiezabard sekalian? Saya doakan anda dalam kandungan sihat walafiat dan mengamalkan gaya hidup sihat.

Hari ni saya nak cerita kisah saya, dah 2 hari saya demam, berdenyut-denyut kepala saya. Bila malam saya rasa seram sejuk. Suhu badan saya sekejap panas sekejap sejuk.

Bila sejuk tu saya rasa macam berada di kutub utara. Boleh menggigil kesejukkan hingga ke tulang sum-sum.

Kejadian ini dah 2 kali saya alami. Seingat saya pernah saya terkena demam seperti ini pada tahun 2011.

Peristiwa Tragis

Ketika itu sangat tragis, saya terpaksa menjaga anak kecil saya yang dijangkiti virus bronkitis di hospital selama seminggu. Selama itu juga saya seram sejuk setiap 4 jam sekali. Bila telan paracetamol, demamnya reda. Habis dos paracetamol, demamnya kembali semula. Seram sejuk yang tak tertahan. 

Menggigil disamping anak yang sedang sakit di sebelah. Macam kena drug addicted gayanya. 


lebih kurang macam ni lah keadaan saya kena viral fever
Ketika itu saya hanya berserah kepada Allah, dalam keadaan anak saya sakit, saya juga tak sihat.

Saat itu saya dah tak ingat lain dah, saya seperti orang kebanyakan lain juga bila demam ambil ubat...bila demam ambil ubat. Belum ada kesedaran lagi tentang bahayanya ubat bila diambil terlalu banyak. Ya, Allah.....syukur Alhamdulillah, Allah masih pelihara saya sehingga kini.

Sila rujuk link ini untuk mengetahui BAHAYA PARACETAMOL (KLIK DI SINI)

Ambil MC

Pernah tak dengar.

"Demam ke? pergilah ambil MC, berehat kat rumah"

Biasakan. Bila demam ke, sakit ke, kawan-kawan kita suruh berehat, baring, tidur...

Saya pun macam tu, bila demam je mula la lemau. En. hubby pun suka batu api, "MC je laaa... hari ni". Itulah kata-kata keramat dia kalau saya tak begitu sihat.

Berbalik pada cerita demam saya tadi, kali ini saya dah tak macam dulu lagi. Bila demam je lemau. Bila demam je tidur...baring.

Saya jumpa doktor. Doktor check suhu 37.9 darjah celsius. Viral Fever katanya. Dapat MC sehari...tapi saya tak boleh berehat sesaja je. Bila namanya duduk rumah, saya tak akan berbaring-baringan begitu saja.

Lainlah kalau saya memang terpengsan atau terpitam ( perkara yang sering saya alami dulu sebelum saya consume suppliment).

Saya buat kerja rumah seperti biasa ikut kemampuan. Alhamdulillah saya dikurniakan En. Hubby yang banyak menolong kerja-kerja rumah saya. Beruntung saya kerana En. Hubby dah lama jadi WAHD (Work-At- Home-Dad). Banyak kerja-kerja rumah yang dia bantu.

Selesai kerja-kerja rumah, saya buat Workout pulak. Aiks! demam-demam pun gedik nak ber'workout'.

Ofcourse!....selagi berdaya saya tetap ingin ber'workout'. Kepala masih berdenyut.

Now Everyone Can Kurus

Sejak saya join Now Everyone Can Kurus, kalau seminggu tu tak exercise macam tak lengkap je hidup.

Tujuan saya join Now Everyone Can Kurus sebenarnya bukan nak kurus sangat pun, tapi saya nak tahu bagaimana kita sebenarnya boleh mengubah cara hidup kita sekeluarga dengan lebih sihat. 

Sebagai Bonus saya dapat berat yang paling ideal untuk saya.




Sila Klik Link ini untuk Now Everyone Can Kurus (Klik Di sini)

Jom Workout!

Meh saya kongsikan Antara Workout yang saya gemari.

1. 10 minute to tone! Workout by FitSugar

Saya suka instructornya yang maintain tersenyum walaupun penat macam mana pun.



2. 10 Minutes ABS Workout

Ini untuk kecilkan perut dan peha. Tak berapa suka modelnya sebab masam mencuka. Tapi kerana nak kecilkan perutku dan pehaku turutkan.




3. 400 Calories Fix Workout

Yang ni pun saya suka sebab dia memerlukan pergerakan yang laju dan ala-ala menari gitu.



Ada banyak lagi workout yang boleh didapati di Utube. Pilih saja yang mana kita suka.

Alhamdulillah.....syukur, sangat amazing. Selepas saya membuat beberapa Workout dalam keadaan demam dan sakit kepala berdenyut akhirnya demam saya mulai berkurang. Dan beberapa minit kemudian sakit kepala saya hilang.

Magic kan? Tak ada yang magic, itu semua dengan izin Allah. Allah nak permudahkan saya.

Sebenarnya ada betulnya dari kajian saintifik tindakbalas peluh dan demam.

Ada satu kajian yang dibuat oleh seorang doktor menyatakan


Sila klik untuk maklumat lanjut tentang bahaya panas melampau

Patutlah, sejak kebelakangan ini di Malaysia mengalami cuaca panas yang melampau.

Dalam cuaca panas ni, ramai yang dijangkiti demam (viral fever) dan batuk-batuk berpanjangan.

Paling parah lagi sekiranya terkena jangkitan demam denggi. Kerana nyamuk Aedes dan Malaria mudah membiak dalam keadaan panas dan kering. Nauzubillah ...

Aktifkan kilang peluh

Oleh itu bila kita exercise atau Workout secara tak langsung mengaktifkan kilang-kilang peluh tersebut supaya tidak tersekat dan tersumbat.

Peluh yang mengandungi toksin akan keluar dengan mudah. jadi, badan kita bebas dari toksin selepas Workout.

Alhamdulillah saya dapat satu lagi solusi semulajadi penawar demam yang sangat awesome!


diskusi hangat dalam Group Now Everyone Can Kurus dalam isu demam dan peluh

Suppliment Penting

Di samping itu saya tidak nafikan suppliment yang saya makan juga membantu mempercepatkan proses menyembuhan demam yang saya alami.

Nak tau saya ambil apa.

Saya ambil 3 jenis suppliment untuk mempercepatkan proses penyembuhan iaitu:

1. Vita C Sustained Release
2. Nutriferon
3. Performance Drink

VITA C SUSTAINED RELEASE


Patahkan 2 setiap satu untuk penyerapan segera dan pantas ke dalam tubuh
(SILA KLIK DI PHOTO)

NUTRIFERON


Nutriferon bukan sejenis ubat demam tetapi sebagai pemangkin penghasilan interferon (SILA KLIK PHOTO UNTUK MAKLUMAT LANJUT)

PERFORMANCE DRINK


Mengembalikan energy dalam badan dan mengurangkan sakit kepala

Testimoni lain

Yang di atas tu testimoni saya.

Ada beberapa lagi testimoni lain yang saya akan kongsikan.

Testimoni 1



Testimoni 2



Testimoni 3




Testimoni 4



Amacam! Tak caya tak apa...buat je!


Doa

Jangan lupa sesuatu yang kita buat hendaklah diiringi doa. Sebelum mengambil suppliment dan workout saya berdoa supaya demam saya cepat sembuh dan Allah permudahkan urusan saya dengan my lovely family.

Selepas itu juga saya sentiasa bertawakal kerana Allah juga yang berkehendakkan sesuatu kepada umatNya.


Saya doakan anda juga sentiasa sihat dan sering dilindungi Allah di dunia dan Akhirat.

Sekiranya anda suka entri ini mohon SHARE dan LIKE supaya lebih ramai rakan-rakan kita mendapat manfaatnya.

Kalau tahu sesuatu ilmu hendaklah disebar-sebarkan. Jangan simpan sendiri ye. Insya Allah anda dapat pencen KUBUR PERCUMA kelak...

Terima kasih kerana sudi membaca.



Love,
Hafizah
019-211 8757 (Telegram/Whatsapp)



~Design Your life Not By Default~





Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!


No comments:

Post a Comment