Thursday, August 28, 2014

JANGAN AMBIL PANADOL ACTIFAST ATAU SOLUBLE LAGI!

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat-sahabat sekalian, saya doakan anda dalam lindungan rahmah Allah swt.

Entri kali ini saya nak berkongsi sedikit hasil dari bacaan beberapa blog berkenaan bahayanya panadol. Bukan nak memburukkan sesebuah pengeluar ubat-ubatan. Tetapi saya sekadar ingin berkongsi kebenaran.


siapa yang masih rasa wajib simpan stok panadol kat rumah macam ni?


Mengapa tidak boleh ambil Panadol Actifast dan Soluble lagi!

Ada suatu kajian dilakukan untuk pengetahuan, ikuti sebuah kisah benar seorang sahabat dari pengalaman beliau sendiri.



Ceritanya begini, "Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pangkalan data untuk pesakitnya.

Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau sebarang Paracetamol.

Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan Herba Cina atau mencari alternatif lain sebagai rawatan kesakitan dialaminya.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik dalam tubuh kita. Ia merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun.

Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri semasa sepanjang penerbangan.

Akibatnya, dia kini perlu menjalani rawatan dialisis setiap bulan padahal umurnya baru menjangkau 30-an."

Rawatan alternatif

Doktor itu menasihatkan supaya mengambil rawatan alternatif sekiranya sakit kepala. Katanya, sakit kepala disebabkan ketidakseimbangan elektron / ion di dalam sel otak.

1. Minuman Isotonik

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2 . Mudahkan! secawan isotonik dapat menghilangkan sakit kepala anda tanpa merbahayakan diri anda dek kerana sebutir Panadol.

Dengan cara lain, anda boleh menggantikan air isotonik tersebut dengan minuman PERFORMANCE DRINK yang dicipta dari sumber semulajadi.



2. Nutriferon



untuk makluman anda, pengalaman saya selama hampir 40 tahun hidup di dunia ini asyik disogokkan dengan paracetamol bila sakit.

Sejak saya sedar bahayanya paracetamol dalam badan kita, saya mencari inisiatif dengan sentiasa bersama Nutriferon di kala sakit pening atau demam sekalipun. Mengapa saya pilih Nutriferon kerana Nutriferon menggalakkan menghasilan interferon semulajadi dalam badan kita yang menjadi seperti 'alarm' (jam penggera) kepada sistem antibodi semulajadi badan kita.

Ianya bukan saja melegakan sakit malah merawat penyakit yang kita alami ini sehingga ke sel-sel tubuh.

Walau apapun, harus kita berdoa kepada Allah supaya dilindungi dari sebarang jangkitan penyakit dan dipercepatkan sembuhnya sekiranya diserang penyakit tersebut.

Hanya Allah yang menyembuhkan penyakit yang datang. Kita hanya berusaha.

Testimoni









Sekian serba sedikit perkongsian saya kali ini. Semoga anda dapat manfaatnya.

Sekiranya anda suka entri ini sila LIKE dan SHARE

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!


No comments:

Post a Comment