Wednesday, June 10, 2015

NATIONAL CONFERENCE 2014/2015 di MIECC 6-7 JUNE 2015 - DAY 2

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat setia fiezabard. Bertemu kembali diruangan kecil ini. Saya doakan anda diberi rahmah dan hasanah.

Seperti yang dijanjikan, saya nak sambung cerita National Conference di MIECC yang saya hadiri baru-baru ini.

Kepada yang belum berkesempatan membaca cerita National COnference saya pada hari pertama sila KLIK link di bawah

NATIONAL CONFERENCE 2014/2015 di MIECC 6-7 JUNE 2015 - DAY 1

Conference yang diadakan selama 2 hari ini memang sangat hebat. Saya yang biasa-biasa orangnya ni jadi macam teruja dan luar biasa. Kerana saya dikelilingi oleh orang yang berjaya dan sudah tentu mereka adalah orang yang luar biasa.

Hari kedua lebih glemeres. Ye la ramai yang hadir masa tu adalah orang yang dalam rank tertinggi Syarikat.

Sementara menunggu pintu masuk dibuka saya berlegar-legar lagi di ruang EXPO. Alih-alih terjumpa seorang yang menjadi idola saya.




Master Muliani adalah idola saya kerana saya suka dengan karektornya yang sangat hamble. Nampak riang diwajahnya. Namun tiada siapa yang tahu disebalik senyuman ceria itu ada seribu satu kisah manis dan pahit dalam menempuh kejayaan.

Dalam kesibukan orang ramai ini, tetiba saya kehilangan orang tersayang. Mana suami saya nih?



Laaa,....kat luar ruang legar rupanya mereka. Master Firdaus dan suami saya ntah apa yang dibincangkan. Bila bisnesman bertemu dengan bisnesman, mereka ada matlamat yang sama walau dalam bidang yang berbeza.

Bila pintu masuk dibuka kami meluru masuk untuk dapatkan kerusi yang paling hadapan sebagai tetamu.





Kerusi di hadapan untuk para Achiever yang diraikan. Insya Allah Next year saya pulak dapat kerusi hadapan ni.




Hari ini lebih semangat. Pembukaan hari ini dimulai dengan muzik dan tarian yang penuh semangat. Tariannya ala-ala aerobik gitu.


Kami diajak turut mengambil bahagian. Aerobik bersama ikut rentak mereka di atas pentas.


Tengoklah mereka ni, very sporting. Tak kira tua atau muda sama-sama ikut rentak. Bukan berdisko ye tetapi ber'aerobik'.

Dr Azizan pesan, nak berjaya anda perlu ada FULL OF ENERGY. Dengan melakukan pergerakan seperti aerobik ini memberikan anda energy yang luar biasa.



wajah kami di hari kedua. Lebih semangat bila tengok raaaammmaaaiii orang bersemangat. (maaf gambar kurang memuaskan, guna Handphone samseng je)


Kami sangat bertuah kerana kami berada dalam group yang betul. Group yang membawa kami terus ke jalan highway kejayaan. Terpulang kepada kami nak bawa kenderaan bagaimana untuk sampai ke destinasi. 

Nak bawa Ferrari ke? Nak bawa Kan***


Mommy dan daddy Shaklee saya penerima Award Top 3 Achievers - Enrollers Awards dan mereka adalah tempat yang pertama.

Perkongsian dari Master Coordinator Usharani

Master Usha dulunya merupakan seorang lawyer tetapi menjadi surirumah sepenuh masa selepas berkahwin.

Surirumah sepertinya sudah tentu mengharapkan duit belanja dari suami. Sedangkan pelbagai impiannya yang belum terlaksana yang mungkin agak mustahil untuk dicapai sekiranya ia masih mengharapkan wang poket dari suami.

Hidupnya melalui turning point yang drastik dalam tahun 2011. Master Usha membina perniagaan Shaklee ini dengan bersungguh-sungguh. Ia melangkah tanpa menoleh kebelakang.

Dan akhirnya, ia dapat mencapai impiannya hanya dengan Shaklee.

Moto yang diguna oleh Master Usha ialah

"Whatever you do, be different. If you're different, you will stand out"

Sebenarnya banyak lagi perkongsian dari orang-orang yang berjaya dikongsikan hari ini. Tetapi saya tidak dapat hadir acara pada petang hari disebabkan hal yang tidak dapat dielakkan.

Selepas acara pagi itu kami sempat berlegar-legar lagi di EXPO

Shaklee Mobile App


Ayahanda Awina mencuba Shaklee Mobila App yang baru dilancarkan tadi. Serius betul anakanda dan ayahanda.

Sejajar dengan perkembangan teknologi yang begitu pantas, Shaklee tidak ketinggalan sering upgrade sistem mereka. 

Sebelum ni sejak tahun 2013 kami telah didedahkan dengan sistem pembelian secara online di Shaklee2u untuk memudahkan para SID membuat pembelian dalam talian tanpa ke Branch atau telefon ( pembelian secara tradisional ).

Kini Shaklee telah melancarkan Mobile App untuk kemudahan para SID melakukan urusan bisnes mereka, segalanya hanya dihujung jari anda, di mana jua anda berada. mudahkan?

"Everything you need to build and run a successful business on-the-go"

Jadi, tiada alasan untuk anda tidak ber'bisnes'.

Bagaimana Nak Download Shaklee Mobile App


1. Syarat pertama, anda perlu ada Smart Phone atau gadget yang seumpama dengannya seperti tab, ipad dll.
2. Ada Wifi Connection.
3. Pergi ke App / Google Play Store
4. Muat turun "My Shaklee" App
5. Daftar App dengan Shaklee ID dan nama anda
6. Dapatkan Pin Log in di email anda
7. Log in App menggunakan Shaklee ID anda dan Pin Mobile App anda.

Jom Bisnes hanya dihujung jari anda!



Beratur order Promo Set berakhir hari ini juga.



Snap sikit dengan My Great Mentor Master Maria dan Master Firdaus



Bergambar dengan MILLION DOLLAR EARNER (Master Zahirah bertudung hijau). Insya Allah saya follow Master Ira (panggilan manjanya)


Dreaming is free. Tak kena bayar pun.


Insya Allah ini saya punya tahun hadapan.


Senyum lebar dengan mommy Shaklee saya. Kam Haryatie yang membawa saya ke dunia bisnes ini.


Cukuplah setakat ini dahulu perkongsian saya kali ini. Insya Allah saya akan terus menulis dan menulis.

Sekiranya anda suka entri saya kali ini sila SHARE dan LIKE supaya ramai lagi yang boleh dapat manfaatnya. Nak dapat saham kubur sila la SHARE.

_______________________________________________________________


SETIAP KEJAYAAN BERMULA DENGAN LANGKAH PERTAMA!!


LANGKAH PERTAMA SAYA BERMULA DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE.

ANDA BAGAIMANA? :)

Nak tahu lebih lanjut bagaimana saya bermula?

Dapatkan EBOOK PERCUMA kisah kejayaan Maria menjalankan bisnes online SHAKLEE sehingga terpaksa berhenti kerja sebagai seorang Engineer walaupun bergaji RM5k sebulan. 

Kini Master Maria menjadi Working-At-Home-Mom (WAHM) dan menjana pendapatan 5-angka setiap bulan hanya DARI RUMAH. Padat dengan kisah motivasi dan tips keusahawanan.




Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi Hafizah untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

HAFIZAH MAHFOZ
Shaklee ID : 961265
hafizahmahfoz@gmail.com
FB: Hafizahmahfoz (sila klik)

019-211 8757 
(Call, SMS, WhatsApp, Telegram)


No comments:

Post a Comment