Saturday, July 19, 2014

SHAKLEE SUMBANG KEPADA ISRAEL / ZIONIST ??

Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabat-sahabat sekalian.

Entri kali ini saya ingin mengupas serba sedikit tentang Apa kaitan Shaklee dengan Rejim Zionist?

Ada kaitan ke?

Sejak kebelakangan ini sahabat-sahabat seperjuangan saya sering diajukan dongengan yang sangat-sangat kontroversi. Contohnya seperti di bawah.


Tindakan memboikot produk yang sah menyumbangkan kepada Rejim Zionist amat-amat dituntut. Tetapi haruslah dengan berILMU, bukan berEMOSI.

Kaji dulu kesahihannya sebelum Claim mem'cadbury' buta untuk menyatakan sesuatu produk itu menyumbang kepada Zionist jahanam.

Saya faham anda sangat marah dengan Zionist jahanam. Begitu juga saya. Saya akan rasa syahdu sekiranya melihat gambar-gambar anak-anak Gaza yang menjadi mangsa kekejaman Zionist.

Mulanya saya nak post gambar mangsa tapi saya tak sampai hati. Sebak kalau tengok gambar-gambar mereka.

Isu berbangkit

Kekeliruan ini mungkin disebabkan oleh satu laman Web dari sebuah komuniti Yahudi ( Keneseth Israel ) telah memaparkan Logo Shaklee dalam Senarai Sokongan mereka.

http://www.kenesethisrael.com/

Laman web ini telah menyebabkan segelintir masyarakat yang sangat perihatin dengan Yahudi melatah. Sehingga sanggup membuang vitamin-vitamin Shaklee yang telah mereka beli tanpa usul periksa. Itulah percaya sangat fitnah-fitnah yang tersebar pantas sama laju dengan peluru berpandu Rejim Zionist yang menghancurkan rumah-rumah masyarakat Gaza.

Allahuakbar! membazirnya...tak nak meh lah beri kepada saya atau kepada orang yang lebih memerlukan.

Untuk penjelasan di sini saya sertakan pencerahan yang boleh jadikan panduan kepada yang was-was dengan Shaklee.

Pengesahan dari Shaklee Corporation

Dapatkan penjelasan dari President Of International Shaklee di sini.

 
 
Kenyataan Rasmi dari Shaklee tentang isu ini


Inisiatif MFMS dalam mendapatkan penjelasan dari Shaklee

Reply from Shaklee:-

Q: Does Shaklee Corporation contribute in funding Israeli's Military exercise on Palestine?
A: No.

Q: What is your personal stand towards this issue?
A: Because this is a corporate question you and your customers and other distributors have raised now and in the past, we wanted to make it very clear that Shaklee is against violence of any kind anywhere in the world.

Shaklee is a neutral company and is not involved in any conflict, is not affiliated with any religion and is not aligned with any political party or cause.

Q: Is there any link of Shaklee and Israel / Zionist that we need to know?
A: There is none.

Sincerely
Bradford Richardson
President, Shaklee International

--------------------------------------------------------

Sumbangan GAZA
KI dalam isu ini adalah Shaklee Independet Distributor seperti saya juga, tidak ada kaitan dengan share Shaklee Corporation.

Shaklee akan memberi ganjaran kepada setiap Shaklee Independent Distributor mereka dalam bentuk BONUS. Bonus yang mereka dapat boleh digunakan untuk apa-apa tujuan sekali pun. Sebab itu dipanggil 'Independent'.

Seperti saya, saya insha allah akan menyumbangkan sebahagian BONUS Shaklee yang saya dapat untuk disedekahkan kepada masyarakat Islam yang memerlukan termasuk mangsa di GAZA.

Begitu juga KI, sudah tentu mereka melebihkan untuk kepentingan kaum mereka sendiri.

Gunakan tanpa was-was

Insha allah dengan penjelasan ini dapat mengubah rasa sangsi terhadap Shaklee.

Shaklee adalah produk No. 1 di Malaysia dan No. 2 terbaik di dunia. Rugi rasanya kalau kita lepaskan sesuatu yang terbaik untuk kesihatan dan kecergasan hidup kita.

Shaklee adalah dari sumber semulajadi dan dijamin HALAL oleh JAKIM. Tidak perlu berprasangka dengan sesuatu yang tak pasti.

Terima kasih kerana sudi membaca

Sudi kiranya anda SHARE dan LIKE sharing saya yang menjadi fardhu kifayah untuk disampaikan kepada mereka yang suka menaburkan fitnah.

MFMS EMPIRE, THE MOST HAPPENING SHAKLEE TEAM IN MALAYSIA!


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!
 
 


 

No comments:

Post a Comment