Friday, June 13, 2014

5 TIPS MENGATASI MENGANTUK SEMASA WORLD CUP 2014

Bismillahirohmanirahim

Assalamualaikum wbt.

Apa khabar semua? sudah pasti jam 4 pagi ni ramai yang bangun pagi-pagi kan. Almaklumlah pagi ini pembukaan World Cup yang ditunggu-tunggu oleh para peminat bola.

Team mana yang anda gemari?

Apatah lagi World cup kali ini ada yang berlangsung dalam bulan puasa. Mudahlah segelintir dari kita untuk bangun sahur nanti.

Walaupun saya bukan peminat bola. Tapi saya ingin memberi anda para peminat tegar bola dengan tip-tip untuk mengatasi masalah ngantuk yang biasa dihadapi bila tiba saja musim WORLD CUP ini.

Perkongsian ini saya adaptasikan daripada pengalaman saya. Saya tidak ada pengalaman tengok bola sampai larut malam atau subuh tetapi saya ada pengalaman bangun pukul 4 pagi untuk bertahajud dan baby menangis.

Insha allah, pengalaman saya ini dapat diimplemenkan untuk MUSIM WORLD CUP ini juga.

Tidak dinafikan bila kita tak cukup tidur masalah mengantuk yang tidak dapat tertahan akan terjadi di tempat kerja keesokan harinya. Lebih berat lagi sakit kepala pula melanda sehingga kepala ini seperti ada batu menimpa.

Akibatnya, mulalah letih, lesu dan tidak bermaya di pejabat sehinggakan menjejaskan prestasi kerja merosot.

Kesian bos, dateline kerjanya akan tertangguh dek kerana kelewatan dan kerja kita yang tak memuaskan.

Sapa yang susah.....kita juga.

Ini lah terjadi bila demam World Cup

 lagi best macam ni, syok je lena..

Apa susah-susah buat macam ni

Di sini saya nak share bagaimana anda boleh selesa ber WORLD CUP tanpa menjejaskan prestasi kerja harian anda.

TIP-TIP WORLD CUP JADI BEST!

1. Pilih Games Favorite (kegemaran)

Anda dinasihatkan jangan pulun semua games setiap hari selama sebulan tu. Akibatnya anda jadi zombie nanti.

Makanya, anda pilihlah mana-mana siaran games yang anda gemar dan yang anda sangat suka menyokong pasukan itu. Sebagai contoh suami saya suka sangat pasukan Germany. Jadi, saya nasihatkan suami saya menonton yang mana Germany akan bermain saja.

Sebagai rujukan saya sertakan jadual Games sepanjang sebulan berlangsungnya WORLD CUP ini.

Check it out!

 Jadual Kumpulan Piala Dunia 2014 - Brazil

Jadual Kalah Mati Piala Dunia 2014 - Brazil
kredit to utusan.com dan MalaysiaTercinta.com

Dalam kes suami saya yang penyokong tegar Germany ini, jadual berkumpulan hanya pada pagi 17/6 dan 22/6. Jadi, suami saya hanya perlu memberikan kosentrasi kepada 2 pagi itu saja untuk pasukan kegemarannya.

Tak adalah nanti jadi zombie selama sebulan. Saya harap anda juga merancang jadual tontonan anda mengikut jadual yang dipaparkan.

2.Tidur Awal

Biasanya game akan bermula pada jam 3 atau 4 pagi. Saya syorkan anda tidur awal untuk mendapatkan rehat secukupnya. Badan kita perlukan rehat. Jadi tidur dalam lingkungan jam 10 malam adalah lebih baik.

Dapatkan tidur yang berkualiti

3. Set Mind

Apa yang saya selalu praktikkan sekiranya saya nak bangun malam, sebelum tidur saya akan set mind saya pada keesokkan hari saya nak bangun pukul 4 pagi sebagai contoh.

Insha allah keesokan harinya secara automatik kita akan terjaga dengan sendirinya tanpa ada jam loceng atau sesiapa yang bangunkan.

Itu sayalah, anda boleh cuba.

4. Bersahur sambil BER'BOLA'

Memandangkan World Cup juga jatuh pada bulan ramadhan, niat nak bangun awal untuk bersahur. sambil ber'bola' at least anda dapat pahala sahur.

Sambil-sambil tu sebelum menonton bola bentang-bentang lah dulu tikar sembahyang dirikan barang 2 rakaat solat tahajud.Dapat lagi satu pahala. Lepas tu tontonlah BOLA.

5. Ambil Suppliment terbaik

Untuk mendapatkan kecergasan sepanjang hari sepanjang WORLD CUP selama sebulan ini saya juga menyarankan anda mengambil suppliment.

Tubuh badan kita tak akan bertahan sekiranya tiada bantuan pemakanan tambahan untuk mengembalikan kecergasan dan kekuatan dalaman.

Saya ingin berkongsi pengalaman saya. Walaupun saya bukan peminat bola tetapi situasi saya lebih kurang sama dengan anda yang ingin bangun awal.

Untuk memastikan saya sentiasa bertenaga sepanjang hari saya makan suppliment No 1 di Malaysia ini.

Anda saya syorkan SET TENAGA WORLD CUP yang awesome ini! amacam...

Set ini sama seperti yang saya ambil setiap hari. Jangan ambil kalau anda takut kesan sampingannya!

Kesannya anda akan rasa sangat bertenaga dan seperti nak terbang saja berjalan pada keesokkan harinya. Sangat bertenaga selepas saya mengamalkan pemakanan suppliment ini sejak tahun lepas lagi.



Vita-Lea - Sebagai sumber 24 multivitamin dan mineral untuk sel badan. Meningkatkan kecerdasan dan ketahanan sel badan.

B-Complex - Sebagai sumber anti-stress. Almaklumlah bila dan ngantuk dan lesu tentula stress kan.

Ostematrix - Sebagai sumber kalsium dan magnesium untuk menjadikan tidur kita sangat berkualiti walaupun tidur hanya beberapa jam saja. Tidur yang berkualiti membuatkan badan kita segar bugar bila bangun tidur nanti.

ESP - Sebagai sumber protein untuk menjana tenaga segera. Ia juga membekalkan tenaga berpanjangan (amat sesuai untuk berpuasa ). Tugasnya juga untuk mengoptimumkan penyerapan nutrien lain.

ALERT : Jangan minum minuman berkafein seperti kopi dan teh sebelum tidur pleaseeee!!!

Saya dah consume, saya dah rasa dan saya boleh kata. Memang Best!

Terima kasih kerana sudi membaca.

Saya doakan anda dapat manfaat sepenuhnya sepanjang FIFA 2014 ini. Enjoy BOLA!

TIDUR BOLA!
MAIN BOLA!
INGAT BOLA!
MAKAN SHAKLEE! YEEEE HAAAAA!

Anda suka entri ini sila LIKE dan SHARE.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!






No comments:

Post a Comment