Tuesday, December 15, 2015

KETUK KETAMPI VS SUPERBRAIN YOGA

Baru-baru ni saya sangat bersyukur dapat join Ceramah Ustazah Isfadiah pakar parenting skill ikut gaya nabi. Pelbagai tips yang saya dapat hari itu. Meh saya kongsikan salah satu tips.

KETUK KETAMPI VS SUPERBRAIN YOGA
Ketuk ketampi dengan cara yang betul

Tips Ustazah Isfadiah pakar parenting skill.
Sapa pernah kena ketuk ketampi waktu zaman persekolahan?
Sapa tak pernah tu memang budak baiklah korang.
Serius, saya ingat lagi saya pernah kena denda ketuk ketampi sebab tak hadir sekolah agama sehari. Esoknya cikgu agama (kat johor tak panggil ustazah, panggil cikgu sogame) denda saya ketuk ketampi. Masa tu rasa nak marah je dengan ustazah.
Semalam saya dapat ilmu baru,Ustazah Isfadiah ada berkongsi ketuk ketampi tu adalah SUPERBRAIN YOGA. Kelas gitu...international you.


Menurut kajian dari US, ketuk ketampi meningkatkan fungsian otak, memori, keupayaan tumpuan dan banyak lagi kelebihan.
Kajian di makmal sains membuktikan ketuk ketampi memberi tenaga serta mengimbangi hemisfera kiri dan kanan otak.
Menurut kajian juga teknik ketuk ketampi ini juga menyelesaikan situasi individu yang mengalami:
Lagi satu saya nak tambah, gerakan mencangkung (squat) dalam ketuk ketampi juga adalah salah satu teknik mengecilkan peha. Ini adalah similar like amalan dalam ‪#‎NECK‬.
Wahhhh....intelligent dapat. Kurus pun dapat. Kan mudah tu. 2 in 1...
Jom ketuk ketampi at least 3 minit sehari pesan ustazah. Let's test apa jadi kat diri kita.
So, parents jangan marah kat cikgu-cikgu kalau anak anda didenda ketuk ketampi di sekolah. Percayalah lepas ni anak anda sangat bijak.


Sweet mama,
Hafizah
019-211 8757

No comments:

Post a Comment