Sunday, August 16, 2015

HAZAMI SONATA MUSIM SALJU OBSES NAK KURUS

Assalamualaikum wbt,

Apa Khabar sahabatku sekalian? Saya doakan anda kurus dan sihat.

Baru-baru ni kawan saya ada cerita tentang penyanyi tersohor Hazami yang sangat-sangat nak kurus hingga menjejaskan kesihatannya. Sapa yang tak kenal Hazami kan? SONATA MUSIM SALJU.




Cerita begini,



JANGAN JADI BEGINI 

=================

Penyanyi Hazami mendedahkan sikap obses mahu menurunkan berat badan menjadi punca terjadinya pendarahan usus besar terhadap dia.

Hazami atau nama sebenarnya Norkamal Hazami Ahmad, 40, berkata, sikap obsesnya itu bermula kira-kira 10 tahun yang lalu apabila dia merasakan imejnya kurang menarik ketika muncul dalam program televisyen.

"Saya mempunyai berat badan sebanyak 78 kilogram ketika awal pembabitan dalam dunia hiburan.

"Tetapi demi mahu melihat imej yang segak di televisyen, saya mengamalkan diet yang tidak sihat di mana saya hanya makan sekali sehari sahaja.

"Target saya tercapai. Saya berjaya menurunkan berat badan sehingga 50 kilogram pada tahun 2009. Dan saya mengamalkan diet tersebut sehinggalah sebelum dimasukkan ke hospital," katanya. yang ditemui di kediaman ibunya di Gombak, petang Jumaat.

Terdahulu Hazami telah dimasukkan ke Pusat Perubatan Tropicana di sini pada 6 Ogos lalu akibat mengalami pendarahan usus.


Hazami (kiri) menerima lawatan Freddie (tengah) dan rakan artis Rozita Rohaizad.

Dalam pada itu, Hazami turut mendedahkan meminum terlalu banyak kopi pekat juga adalah sebahagian punca dia mengalami penyakit tersebut. Sejak pulang dari hospital beberapa hari lalu, dia mula belajar mengambil pemakanan yang lebih sihat.

"Ini satu pengajaran besar buat diri sendiri. Cuma susah juga nak biasakan diri makan banyak kali dalam sehari.

"Alhamdulillah, keluarga banyak menyokong dan membantu saya untuk makan secara teratur. Saya perlu berehat selama empat bulan sebelum kembali aktif dalam dunia seni," ujarnya.

Sementara itu, Hazami berkata, sejak terlantar di hospital, dia mula sedar bahawa rakan-rakan dan keluarga sentiasa di sisi, tidak seperti yang digambarkannya iaitu melawan penyakit seorang diri.

"Saya selalu menganggap tiada siapa yang akan berada di samping kita kecuali keluarga terdekat ketika kita dalam kesusahan.

"Tetapi saya silap. Rakan-rakan, keluarga dekat dan jauh termasuklah pelajar-pelajar saya bersilih ganti datang melawat dan memberi semangat kepada saya.

"Melalui pengalaman ini juga membuatkan saya mahu menjadi seorang manusia yang lebih positif selain mendekatkan diri kepada Allah," tuturnya.

***************************************************************

Allahuakhbar, cerita Hazami ni biarlah jadi teladan kepada kita.
Usah menyeksa diri nak kurus.

Bila kita ada ILMU, Bila kita ada MENTOR, kurus adalah satu proses yang sangat menggembirakan.

Dalam Now Everyone Can Kurus (NECK), banyak tips kurus akan dikongsikan.

Mudah sangat nak kurus sebenarnya.

Apa yang Hazami kata memang benar. Nak kurus kena makan banyak kali.

Since pengalaman saya join NECK, kami diwajibkan makan 5 kali sehari. Sapa tak makan 5 kali kena denda.

Dan wajib makan nasi. Orang Malaysia kan. Makan nasi tidak boleh dipisahkan.

Pelikkan! Anda tentu heran. Nak kurus tapi kena makan banyak kali.

Macam mana tu? Macam tak masuk akal kan?

Kepada anda yang dalam proses kurus tapi masih belum dapat berat yang diingini, Sila taip "Saya Nak Kurus Dan Sihat!" kepada saya Hafizah di 019-211 8757 (Telegram/ Whatsapp) dengan kadar segera.

Kepada 10 orang pertama akan dapat tips dan formula kurus dan sihat yang istimewa dari saya. Please Hurry! sebelum tawaran ditutup.

Saya doakan anda kurus dan sihat.

Pegang tips ni "Amalkan gaya hidup sihat, anda terpaksa jadi kurus dan sihat!"

Agen NECK anda,
Hafizah Mahfoz​
019-211 8757 (Telegram/Whatsapp)

Sekiranya entri ini menjadi teladan dan manfaat kepada anda sila tekan button LIKE dan SHARE. Semoga dengan sekali LIKE anda diharapkan ada rakan anda yang perlu dibantu mendapat manfaatnya. Insya Allah anda dapat saham akhirat kerana dapat membantu mereka.

No comments:

Post a Comment