Monday, February 10, 2014

MULTIVITAMIN PERTAMA DI DUNIA!!

Betul ke multivitamin pertama yang dicipta di dunia? tak tahu pun...yer la tak ada orang nak bagitahu mana nak tahu.

Saya sangat beruntung kerana diperkenalkan dengan vitamin yang pertama di dunia. Malah perkataan vita-min yang digunapakai selama ini adalah berasal dari perkataan 'VITALIZED-MINERALS' yang dicipta oleh Dr. Forrest C. Shaklee iaitu individu yang bertanggungjawab memperkenalkan kepada dunia vitamin semulajadi ini.

Sejak 1951 ciptaan pertama Dr. Forrest telah menemui "VITALIZED MINERALS" ini dalam bentuk cecair kemudiannya diubah ke bentuk tablet yang dikenali sebagai VITALEA.

inilah rupa paras vitalea pada mula2 ciptaannya

tadaaaaaa!!!!
rupa paras yang telah diubahsuai dan ditambahbaik kandungan nutrientnya kini dan di jamin HALAL pula tu.


12 Vitamin, 7 mineral

Apa istimewa sangat Vita-Lea ni? belum cuba tak tahu. bak kata orang tak kenal maka tak cinta. 

Ikut pengalaman saya mengamalkan Vita-Lea ini sejak 4 bulan yang lalu, alhamdulillah saya sentiasa bertenaga walaupun saya perlu menguruskan 5 orang anak- anak yang masih kecil dari umur 6 bulan hingga ke umur 9 tahun dan saya juga masih bekerja. kecil-kecilkan anak-anak saya. berderet pulak tu. Sudah tentu mereka masih memerlukan saya untuk menguruskan diri mereka. Jadi, saya perlu pastikan saya sentiasa bertenaga dan sihat. 

Bayangkan seawal 5 pagi saya perlu bangun untuk persediaan sarapan pagi mereka, dan sebelum ke tempat kerja saya perlu menghantar mereka ke sekolah. Selepas itu perjalanan saya ke tempat kerja yang kadang-kadang memakan masa 1-2 jam ( ikut keadaan traffic jam semasa ). Di tempat kerja pula non-stop dengan kerja2 yang menimbun. Balik kerja jam 6 petang perlu mengadap semula perjalanan 1-2 jam juga untuk sampai ke rumah. Sesampai di rumah perlu menyediakan makan malam untuk sekeluarga pula. Melayan anak-anak seadanya. Kadangkala tidur hingga tengah malam untuk berehat sebelum memulakan hari baharu esok.

Begitulah rutin hidup saya. Jadi sudah tentukan saya perlukan vitamin untuk memastikan saya sentiasa bertenaga untuk menghadapi rutin harian saya. VITALEA adalah pilihan tepat kerana ia mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral.

Ujian klinikal pula telah membuktikan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65% dengan izinNya..

Sebab itulah Center of Science di US telah memilih Vita-Lea Shaklee sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.



Vitamin Pertama Di dunia dicipta

Sekarang baru jelas lagi bersuluh, Vita-Lea merupakan 'pioneer' bagi segala vitamin yang ada sekarang ni.

 
 Rahsia Tun Dr Mahathir

Satu lagi penelitian, selama ini saya tertanya-tanya kenapa Tun Dr Mahathir amat bertenaga dan kelihatan seperti orang muda walaupun usianya telah menjangkau penghujung 80-an. Sebenarnya usia Tun Dr Mahathir sebaya ayah saya. 

Walaupun jadual kerjanya semasa beliau masih berkhidmat untuk negara sangat padat namun beliau tetap kekal muda dan sentiasa bertenaga.

Saya sangat terkejut kerana saya menemui ini


Wahhhh....bangganya, selama ini pertanyaan yang bermain-main di kepala saya telah terjawab. Rupanya Tun Mahathir juga mengamalkan nutrisi yang hebat ini juga...alhamdulillah, semoga Tun Mahathir bertambah-tambah sihat disamping keluarga tercinta.

Sedangkan orang yang penting di Malaysia ini mengambil Vita-Lea sebagai makanan tambahan untuk mengekalkan kesihatannya...kenapa kita TIDAK!!

Jom mari kita pakat ramai2 mengekalkan kesihatan kita dengan Vita-Lea. Jangan tunggu lama-lama kerana bulan ini Shaklee ada promosi BELI 6 FREE 1
untuk pembelian Vita-Lea. Ia amat menjimatkan.

Untuk bulan February 2014 ini saja tau promosi ini. Kalau lambat nanti menyesal. Beli 1 pun boleh dapat harga istimewa ini kalau ambil dengan saya. Apa tunggu lagi hubungi saya segera sekiranya ingin sihat dan bertenaga seperti Tun Dr Mahathir.....hehehehehee...

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?


Hubungi saya untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!
 

No comments:

Post a Comment