Monday, November 18, 2013

HALALAN TOIYIBA

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Isu halal dalam sesuatu produk dan makanan perlu dititik beratkan kerana dia akan menjadi darah daging kita.
Soalan-soalan seperti ini selalu bermain di kepala kita;
halal ke SHAKLEE ni.....
Macam mana Halal Compliance nya...?
tak de kandungan BA** ke? 
Kan dari US kan....

Tak dinafikan produk SHAKLEE ini ada yang halal dan ada yang tidak halal. Tetapi tidak semua produk SHAKLEE yang di hasilkan di Shaklee Coporation dapat di pasarkan di Malaysia. Hanya produk yang benar-benar halal saja yang dapat memasuki pasaran Malaysia.Hanya produk yang telah disahkan oleh ISA kehalalannya sahaja dipasarkan di Malaysia. Malah untuk menjamin integriti HALAL dan kepercayaan setiap produk yang telah disahkan halal, tempat penghasilan / pembuatan produk ini turut diasingkan dengan produk-produk yang tidak halal bermakna kedua-dua produk halal dan tidak halal ini dihasilkan di tempat yang berasingan (Pemerhatian ini dibuat sendiri oleh ahli Shaklee beragama Islam yang dijemput sendiri untuk melihat kilang Shaklee di USA)



 Harus diingat hanya produk yang disenaraikan ini sahaja di jamin kehalalannya.

Apa itu ISA?

ISA adalah singkatan untuk Islamic Services of America merupakan sebuah badan Islam di United State Of America yang bertanggungjawab memeriksa dan mengeluarkan sijil HALAL bagi produk yang ingin di pasarkan kepada orang Islam di US.
Dengan erti kata lain ISA ini seperti pihak JAKIM di US.Memandangkan Kilang Shaklee di US bermakna ISA yang bertanggungjawab menentukan kehalalan produk-produk yang dikeluarkannya. Untuk maklumat lanjut berkenaan ISA sila klik di sini

Diiktirafkan sijil ISA ini oleh JAKIM?
Pihak JAKIM sentiasa memantau semua badan luar yang mengeluarkan sijil HALAL. Malah badan-badan ini harus memohon mengiktirafan JAKIM dari masa ke semasa. ISA adalah salah satu badan luar negara yang diiktiraf sijil HALALnya oleh JAKIM berdasarkan mengiktirafan terbaru pada 25 Februari 2012. Kerana itu produk SHAKLEE tiada cop HALAL JAKIM.


 
Antara kenyataan accreditation HALAL ISA. Untuk maklumat lanjut sila klik di sini

tak cukup lagi, bukti telah jelas bila email respond dari pihak Shaklee dari USA yang mengesahkannya.



Oleh itu, yakinla dengan produk-produk SHAKLEE yang telah lebih 20 tahun bertapak di Malaysia. Kini tsunami SHAKLEE telah melanda Malaysia di mana rakyat Malaysia telah sedar betapa pentingnya menjaga kesihatan mereka. Disamping itu kehalalannya tidak perlu dipertikaikan.


kredit kepada Aimi Syairah

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!





No comments:

Post a Comment