Pages

Tuesday, March 14, 2023

Bestnya Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee

 

 

Suatu ketika dahulu di saat Kak Fieza berjaya kurus dengan Set Kurus Shaklee di pagi  raya. Photo kanan sekali adalah semasa Majlis jamuan Hari Raya di office.

Kak Fieza join bisnes Shaklee pada 2013 selepas melahirkan Awina. Waktu tu Kak Fieza mengalami sakit belakang yang sangat teruk seperti di siat-siat belakang ni. Segala usaha mengurangkan sakit belakang dibuat. Orang kata pergi berurut dah pergi. Hilangnya sekejap sahaja lepas tu sakit balik. Hinggakan Kak Fieza diperkenalkan dengan Kalsium Magnesium Shaklee iaitu Ostenutrix yang dulunya dikenali sebagai Ostematrix. Menakjubkan kuasa Allah, malam tu makan Ostenutrix 4 biji keesokkan harinya sakit belakang yang Kak Fieza alami hilang serta-merta. 

Sejak itu, Kak Fieza terus jatuh cinta dengan Shaklee. Hampir kesemua produk Shaklee telah dicuba. Kak Fieza dapati produk Shaklee betul-betul SELAMAT, SEMULAJADI dan TERBUKTI BERKESAN. 

Chubby 

Kak Fieza ni sejak kecil memang kecil orangnya tetapi agak tembam tapi berat masih ideal. Masa anak dara Kak Fieza cuba nak kurus. Biasalah anak dara jaga badankan. Berat Kak Fieza masa anak dara pernah cecah 49kg. Waktu tu buat diet sendiri-sendiri je. Pernah jugak makan satu produk nih. Tapi kesannya membimbangkan. Kak Fieza terpaksa buang air besar banyak kali lepas ambil produk tu. Bila rasa tak selamat gunakan produk tersebut Kak Fieza berhenti makan dan amalkan makan sehari sekali je dan berhenti makan sebelum jam 7 malam.

Nampaknya diet sendiri-sendiri ni menampakkan hasil dan Kak Fieza dapat saiz yang diinginkan iaitu saiz S.

Tetapi dia tak bertahan lama bila mana Kak Fieza dah berkahwin, hamil dan bersalin beberapa kali, proses ini membuatkan berat Kak Fieza semakin lama bertambah.

Kak Fieza ni jenis yang malas nak bersenam. Begitulah jadinya hingga berat tika itu 57kg selepas melahirkan anak yang ke-5. Hampir sekali ganda naik dengan berat ketika anak dara.

Program Now Everyone Can Kurus

Syukur bila Kak Fieza join Shaklee ni, pada tahun 2015 team bisnes Shaklee kami iaitu team MFMS menganjurkan program Now Everyone Can Kurus (NECK).

Dengan berkat dan bimbingan para coach yang berkaliber berat Kak Fieza berjaya turun hingga 50kg waktu tu. Pernah juga cecah ke angka 49kg. Masya Allah syukur sangat dapat kembali kurus seperti anak dara. Waktu tu ringan je bawak badan.

 

Waktu ini masih dalam proses nak kurus sebelum raya. Dah capai berat ideal tapi masih teruskan lagi program.

Tambahan lagi Program Now Everyone Can Kurus (NECK) ini menggunakan Set Kurus Shaklee. Istimewanya bila kurus dengan Set Kurus Shaklee ni, kita dapat 3 IN 1. Kurus dapat, Sihat dapat, extra money pun dapat. 

Program Jom Detox

Bila hari berganti hari, tahun berganti tahun tanpa disedari badan Kak Fieza bertambah berat lagi. BMI dah sipi-sipi nak ke arah overweight.

Alhamdulillah, masa tu Shaklee mengadakan program Jom Detox Shaklee. Kak Fieza tak join Jom Detox bersama Shaklee. Belum ada kesedaran mendalam masa tu. 

Sehingga satu tahap badan pun dan semakin berat, team Shaklee kami di bawah Team Jutawan ada membuat program Jom Detox sendiri atas pantauan Shaklee.

 

Waktu ni Kak Fieza join program ni atas kesedaran sendiri. Waktu tu baru lepas melahirkan Affan dan masih menyusukan. Namun Kak Fieza tak mampu nak teruskan pogram Jom Detox ini kerana dietnya agak ketat. lagipun masa tu masih menyusukan.

Selepas habis sessi menyusukan Affan 2 tahun selepas itu iaitu pada tahun 2020, Kak Fieza join semula Program Jom Detox ni atas dasar nak meningkatkan kesihatan.

Alhamdulillah, Kak Fieza berjaya turun 3kg dan banyak inch loss dalam masa 17 hari. Yang paling menariknya, sekali lagi Set Kurus Shaklee adalah set yang digunapakai sepanjang program Jom Detox ini.

 

Eat Healthy

Exercise Regularly

Supplement Wisely

 

Pada tahun 2020 waktu PKP, tanpa disedari berat Kak Fieza naik mendadak. Dah cecah angka 6 didepannya. Masya Allah, perkara yang sungguh menyeramkan. Berat pun dah sama macam masa mengandungkan Affan bulan ke 9. Sungguh tidak selesa.

Intermittent Fasting (iFLAT) 

Pada 2022 pula, team Shaklee kami iaitu Team LAT pula menganjurkan program Intermittent Fasting with LAT Family dan singkatannya iFLAT. 

Kak Fieza tak melepaskan peluang ini untuk meneruskan misi kurus Kak Fieza. Sahut cabaran untuk jadi peserta untuk sessi pertama iFLAT. 

Sekali lagi, dalam program iFLAT tidak sama dengan program Intermittent Fasting yang lain yang memakan masa hingga 3 bulan nak kurus. Istimewanya iFLAT ni anda boleh kurus dan banyak inch loss walau hanya dalam masa 12 hari.

Tak percaya?

Kak Fieza dah cuba.


Inilah Testimoni Kak Fieza semasa join iFLAT

Ini istimewanya Program iFLAT ini menggunakan Set Kurus Shaklee. Bukan sahaja kurus malah anda dapat sihat dan cantik.

Set Kurus Shaklee sangat membantu dalam menjayakan program Intermittent Fasting. Anda berupaya kurus dan sihat tanpa stress berbanding program diet lain.

Walaupun anda terpaksa berpuasa dalam waktu tertentu tetapi anda tidak stress. Stress pun tak baik untuk kesihatan.

Kenapa kena puasa?

 

Rajah ini menjelaskan apa yang berlaku dalam badan bila anda berpuasa dan bagaimana ia membantu proses turunkan berat badan anda.

 

Dari sorotan kronology TURUN BERAT Kak Fieza ini, kesemua program kurus yang Kak Fieza join menggunakan Set Kurus Shaklee dan ianya terbukti BERKESAN TURUN BERAT dan LEBIH SIHAT.

Apa Set Kurus Shaklee?

MEMPERKENALKAN SET KURUS SHAKLEE

HELLO NEW YOU


 

Set Kurus Shaklee terdiri daripada beberapa rangkaian produk Shaklee yang berupaya MEMBAKAR, MEMBINA dan DETOX.


CINCH SHAKE : MEMBAKAR LEMAK DAN BINA OTOT

 

  • Cinch Shake mengandungi Leusina yang berupaya menyokong dan bina otot. Jadi, tak de la nanti otot menggeleber bila dah kurus. Disamping itu otot adalah pemecah lemak yang efektif. Sebab itu kita perlu otot yang sihat semasa proses nak turunkan berat badan.
  • Cinch Shake juga mengandungi 20 vitamin, mineral dan kaya dengan serat menyebabkan tahan kenyang lebih lama. Sesuai sangat kepada mereka yang berpuasa.
  • Rendah Indeks Glisemik (GI).
 

 LECITHIN DAN OMEGA : BAKAR LEMAK

 


  • Lecithin berupaya mengemulsi lemak menjadi butiran-butiran kecil. Jadi mudah lemak-lemak terurai dan dinyah.
  • Omegaguard bekalkan spektrum luas asid lemak Omega 3 yang bergres farmaseutikal.
  • Omegaguard dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul 3 peringkat.
  • Omegaguard berupaya membakar lemak dalam badan.


HERB-LAX : DETOX

 

  • Herb-Lax merupakan campuran propietari daun SENNA.
  • Daun Senna ini digunakan oleh orang dahulu-kala untuk cuci usus. 
  • Herb-Lax membantu menggalakkan proses pergerakan usus untuk bantu proses detox tubuh badan secara semula jadi.

Testimoni Set Hello New You Set Kurus Shaklee

Di sini saya kongsikan beberapa testimoni yang berjaya kurus dengan Set Hello New You.





 

Ramadhan Tiba

Tinggal beberapa hari saja kita nak menyambut Ramadhan.Mudahan diizinkan Allah  untuk bertemu Ramadhan dan dapat beribadah dengan sempurna.

Kak Fieza pernah dengar dalam perkongsian dalam SLOT IKIM.FM

 

Betul ni, bulan ramadhan adalah waktu yang terbaik untuk Healing spiritual kita. Masa ini adalah waktu terbaik untuk memperbanyakkan amalan ukhrawi.

Disamping itu, ramadhan juga adalah suatu proses Healing kepada tubuh badan kita berehat setelah setahun diasak dengan pelbagai makanan.

Sedang elok dengan kombinasi berpuasa di bulan Ramadhan bersama dengan Set Puasa Shaklee dan Set Kurus Shaklee mudahan anda bertambah SIHAT dan KURUS.

Sempat lagi nak KURUS sebelum hari raya nanti. SLIM MELIM di pagi raya buatkan anda lebih CERIA.

Jadi apa tunggu lagi, Jom KURUS dan SIHAT sebelum Raya dengan SET KURUS SHAKLEE PREMIUM Hello New You. 

Limited Stok. 

Promo hanya sehingga 31 Mac 2023 ini sahaja. 

Jom jangan lepaskan peluang rebut Promo ini.

 

Klik link 👇👇 untuk dapatkan Set Kurus Shaklee Hello New You anda hari ini

NAK SET KURUS SHAKLEE HELLO NEW YOU  

(KLIK DI SINI)
 
 

Sekiranya entri Kak Fieza ini beri manfaat kepada anda sudikan anda tekan button SHARE dan COMMENT, supaya lebih ramai lagi yang dapat manfaatnya. Mudah-mudahan dengan asbab perkongsian anda, anda dapat mengubah mereka menjadi lebih baik lagi. Tak pasal-pasal anda dapat saham akhirat. Best ke best. Kak Fieza doakan anda dapat berat ideal yang anda impikan kelak.


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#ShakleeSeriKembangan
 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan kepok-kepok duit yang lumayan?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya bisnes dari rumah
Hubungi saya untuk:- 


email :
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:
hafizahmahfoz (tekan)

Instagram:
hafizahmahfoz (tekan)
 

 

No comments:

Post a Comment